Формування парадигми національної самоідентифікації в українському мистецтві кінця ХІХ століття.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2.2019.189741

Ключові слова:

самоідентифікація, національна самобутність, модерне мистецтво, художня освіта, український стиль, методи навчання, художня школа

Анотація

Дослідження має за мету показати єдність процесів в українському і європейському мистецтві кін. ХІХ – поч. ХХ ст., виявити органічний зв’язок між модерними ідеями й формуванням національної самобутності. Методи дослідження. Використано методи історичного і мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна. Виявлено причини прагнення українців до національної самоідентифікації, показано процес формування української художньої еліти в контексті розвитку культурної автономії. Висновки. В результаті проведеного дослідження з’ясовано, що характерною рисою формування самоідентифікації в колах мистецької інтелігенції стали пошуки національної самобутності в царині мистецтва, зокрема процес творення національного стилю. Показано зародження й розвиток художнього життя в Україні, формування національної мистецької еліти шляхом створення системи художньої освіти.

Біографія автора

Serhiy Papeta, Університет «КРОК»

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Horbachov, D., & Papeta, S. (2007). Ukrainskyi avanhard [Ukrainian avant-garde]. In H. Skrypnyk & T. Kara-Vasylieva (Ed.), Istoriia ukrainskoho mystetstva [History of Ukrainian Art] (Vol. 5, pp. 112-131). Kyiv: Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology. MT Rylsky NAS of Ukraine [in Ukrainian].

Kovalchuk, O. (2010). Ivan Vrona – krytyk, pedahoh, mystetstvoznavets [Ivan Vrona is a critic, teacher, art critic]. Ukrainska akademiia mystetstva: doslidnytski ta naukovo-metodychni pratsi, special issue, pp 85-96 [in Ukrainian].

Savitckaia, L. (2003). Na puti obnovleniia. Iskusstvo Ukrainy v 1890–1910-e gody [On the way of updating. Art of Ukraine in the 1890–1910s]. Kharkov: Ekskliuziv [in Russian].

Turchenko, Yu. (1956). M. I. Murashko: Narys pro zhyttia, tvorchist i pedahohichnu diialnist [I. Murashko: Essay on life, creativity and pedagogical activity]. Kyiv: Derzhavne vydavnytstvo obrazotvorchoho mystetstva i muzychnoi literatury [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Papeta, S. (2019). Формування парадигми національної самоідентифікації в українському мистецтві кінця ХІХ століття. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 2(2), 261–266. https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2.2019.189741

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО