Конвергенція комунікативних складників у інфографіці

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.1.2024.300917

Ключові слова:

комунікативні елементи інфографіки, ізографема, композиційна організація, засоби виділення змістових аспектів

Анотація

Мета дослідження полягає у встановленні наявності або відсутності явища конвергенції між візуальними складниками, утвореними на основі варіативних способів кодування інформації в інфографічних повідомленнях. Особливу увагу зосередженно на тих випадках, у яких згадані різнокодовані елементи здатні забезпечувати ефект синергії або доповнювати та збагачувати змістове наповнення за рахунок взаємодії різних сенсів, кожний з яких викладений найбільш оптимальними засобами, що не наслідують один одного. Методи дослідження: аналітичний, логічний та оцінювальний, системний підхід та метод структурно-композиційного аналізу. Наукова новизна полягає у доведені наявності ефекту конвергенції сенсів у інфографіці, сформованій на основі різнокодованих та різностильових комунікативних елементів. Встановлено, що в інфографічних повідомленнях може бути задіяним до семи різних способів візуального представлення інформації, що розрізняються стилістичними та технічно-графічними властивостями. Водночас встановлено, що мінімізація кількості різностильових складників призводить до утворення найбільш ефективних візуальних повідомлень, що краще запам’ятовуються і довше утримуються в свідомості реципієнтів. Висновки. Застосування комунікативніх елементів, що мають різні технічно-графічні і стилістичні властивості, поза інфографічними повідомленнями, в більшості випадків призводить до руйнації змістової єдності та втрати зацікавлення споживачів до змісту звернення. Натомість в інфографіці структурна організація інформації, композиційне зонування та наявність логічних зв’язків між різними угрупуваннями візуальних знакових форм забезпечує утримання цілісності інформаційного впливу. Втім, доведено, що така цілісність потребує або утримання єдиного оптично-змістового центру, або чітко сформованих змістових рівнів з акцентованими візуальними переходами між ними.

Біографія автора

Оксана Мельник, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Aboulazm, Z. (2022, April 1). Visualizing the world’s loss of forests since the Ice-Age [Image]. Visual Capitalist. https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2022/01/The-Worlds-Loss-of-Forests-2018-1-1200x799_c.jpg [in English].

Arnheim, R. (2004). Art and visual perception: A psychology of the creative eye (2nd ed.). University of California Press [in English].

Bozhko, T. O. (2022). Infohrafika yak informatsiina systema: problemy koduvannia informatsii [Infographics as an information system: Information encoding issues]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 46, 198–208. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258795 [in Ukrainian].

Butova, O., Liubshyn, I., & Shcherbyna, O. (2014, August 12). Smertelna lykhomanka vykhodyt z-pid kontroliu. Infohrafika [A deadly fever is out of control. Infographic] [Image]. Ukrinform. https://www.ukrinform.ua/rubric-other_news/1891022-smertelna-lihomanka-vihodit-z-pid-kontrolyu-infografika.html [in English].

Chō rittai-tekina infogurafikku o sakusei suru hōhō [How to create a super three-dimensional infographic] [Image]. (2017, October 2). Photoshop VIP. https://photoshopvip.net/wp-content/uploads/2017/10/3d-infogrgaphic-template.jpg [in Japanese].

Faroqi-Shah, Y., & Gehman, M. (2021). The role of processing speed and cognitive control on word retrieval in aging and aphasia. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 64(3), 949–964. https://doi.org/10.1044/2020_JSLHR-20-00326 [in English].

Heer, J., Bostock, M., & Ogievetsky, V. (2010). A tour through the visualization zoo. Communications of the ACM, 53(6), 59–67. https://doi.org/10.1145/1743546.1743567 [in English].

Iliinsky, N., & Steele, J. (2011). Designing data visualizations. O’Reilly Media [in English].

Sidney, A. (n.d.). Mapa da cidade de Laguna, Santa Catarina, Brasil [Map of the city of Laguna, Santa Catarina, Brazil] [Image]. Pinterest. Retrieved January 10, 2024, from https://br.pinterest.com/pin/103793966388463759/ [in Portuguese].

The TOM Agency. (n.d.). A GOOD look at dwindling fish populations [Image]. Retrieved January 10, 2024, from https://thetomagency.com/our-work/fish-populations-for-good-magazine/ [in English].

Unwin, A., & Theus, M. (2006). Graphics of a large dataset. In A. Unwin, M. Theus, & H. Hofmann, Graphics of large datasets: Visualising a million (pp. 227–249). Springer. https://doi.org/10.1007/0-387-37977-0_11 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-01

Як цитувати

Мельник, О. (2024). Конвергенція комунікативних складників у інфографіці. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 7(1), 24–35. https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.1.2024.300917

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ