Роль ландшафту у колажі: зв’язок між минулим і сьогоденням

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170355

Ключові слова:

Сергій Святченко, пейзаж, колаж, спогад, художник, композиція, фігура

Анотація

Мета дослідження полягає в тому, щоб висвітлити значення ландшафту у мистецтві Сергія Святченка з особливим акцентом на його колажі. Методологія дослідження зосереджена на застосуванні методів арткритики та історичного аналізу, інтерв’ювання та здійсненні порівняльного аналізу колажів С. Святченка з європейськими художниками ХХ століття. Джерелом цього тексту є, крім іншого, дві бесіди з художником 21 березня та 4 травня 2018 року. Наукова новизна. Вперше досліджується творчість українсько-данського художника Сергія Святченка, що зробив значний внесок у розвиток мистецтва колажу у світі у ХХ – поч. ХХІ ст. До наукового обігу впроваджуються маловідомі сторінки з життя та творчого зростання художника, відомості про джерела творчості Святченка, взаємовплив українського та європейського мистецтва ХХ ст. Проведено порівняльний аналіз різних серій колажів митця і впливу на нього різних художніх стилів та напрямів ХХ століття. Висновки. Дитячі та юнацькі спогади відіграють у мистецтві Сергія Святченка важливу роль, а також мистецтво українських художників старшого покоління. Цей настрій є лейтмотивом усієї його творчості, як і авангардизм його фантастичних робіт, що, справді, постає у багатій, яскравій візуальній концепції. Спогад є невід’ємною частиною його візуального багажу, що складається з елементів попередніх мистецьких епох, з особистого життя, ландшафту, а також сучасного мистецтва в різних медіа.

Біографія автора

Ibеn From, Мистецький центр «Silkeborg Bad»

Арт-критик, куратор, директор

Посилання

Jacobsen, J. (2018). Sergei Sviatchenko: Jeg er en collage [Sergei Sviatchenko: I am a collage]. Copenhagen: Lindhardt & Ringhof [in Danish].

Paldam, C.S. (2007). Konstruktive Collager – fra 1920’erne surrealisme til Young British Artists [Constructive Collages – from the 1920s surrealism to Young British Artists]. (PhD thesis). Aarhus University, Aarhus [in Danish].

Paldam, C.S. (2011). Surrealistiske collager: Underfulde billeder i kunst og literatur [Surrealistic collages: Wonderful images in art and literature]. Aarhus: Aarhus University Press [in Danish].

Poynor, R. (2013, August 22). Collage Now. Part 1: Sergei Sviatchenko. Design Observer. Retrieved from https://designobserver.com/feature/collage-now-part-1-sergei-sviatchenko/38052 [in English].

Poynor, R. (2016, September 24). A Cut above: Inside the spirited collage worlds of Sergei Sviatchenko. The Calvert Journal. Retrieved from https://www.calvertjournal.com/features/show/6768/sergei-sviatchenko-collage-rick-poynor [in English].

Svyatchenko, S. (2018). Two conversations with the artist on March 21 and May 4, 2018. Archive of Iben Frome [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-26

Як цитувати

From, I. (2019). Роль ландшафту у колажі: зв’язок між минулим і сьогоденням. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 2(1), 37–50. https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170355

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ