Комунікативні образи графічних дизайнерів на сторінках Instagram
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236117Ключові слова:
комунікативний образ дизайнера, комунікативна стратегія, позиціонування, графічний дизайн, InstagramАнотація
Мета статті полягає у виявленні особливостей власного позиціонування успішними графічними дизайнерами ХХІ ст. на сторінках соціальної мережі Instagram, виокремленні напрямів комунікативних стратегій і підходів до їхньої візуалізації. Методологія дослідження. Для здійснення цього дослідження нами застосовано емпіричний метод збору фактологічного матеріалу, метод аналізу, порівняння та узагальнення. Основним джерелом аналітики є Instagram-сторінки дизайнерів як фактологічний матеріал. Наукова новизна дослідження полягає у проведенні порівняльного аналізу комунікативних образів графічних дизайнерів на сторінках Instagram, на основі чого вперше зроблено спробу систематизації комунікативних стратегій контактування з підписниками. Виділено чотири можливі підходи до створення власного комунікативного образу дизайнера, якими, однак, не вичерпується весь спектр варіантів. Висновки. Застосування комунікативного образу для комунікації на сторінках соціальних мереж є обґрунтованим та ефективним методом професійного зростання дизайнера, оскільки кількість підписників на таких сторінках значно більша і сягає декілька сотень тисяч активних підписників. Проєктування соціальної комунікації дизайнерами зі своєю аудиторією міститься у плануванні стратегії процесу комунікації в цілому, тактики окремих комунікативних актів (постів), виокремленні декількох типів контенту та ритмічному їх чергуванні і дизайні. Сукупність цих складових підвищує ефективність комунікативного образу дизайнера, презентованого на сторінка соціальної мережі. Це в свою чергу разом з постійністю контакту з підписниками забезпечує популярність дизайнера, збільшує коло його потенційних клієнтів та сприяє професійному росту.
Посилання
Chorna, O. (2017). Komunikatyvnyi imidzh prezydenta [Communicative Image of the President]. Dmytro Buraho Publishing House [in Ukrainian].
Davidcarsondesigner [@/davidcarsondesigner/]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/davidcarsondesigner/ [in English].
Digan, J. [@junedigann]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/junedigann/ [in English].
Draper, R. [@robdraper1]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/robdraper1/ [in English].
Goffman, E. (2000). Predstavlenie sebya drugim v povsednevnoi zhizni [The Presentation Self in Every Day Life] (A. D. Kovalev, Trans.). Kanon-Press-Ts; Kuchkovo pole [in Russian].
Goodman, T. [@timothygoodman/]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/timothygoodman/ [in English].
Sagmeister, S. [@stefansagmeister]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/stefansagmeister/ [in English].
Skalatska, O. V. (2018). Reprezentatsiia imidzhu indyvida: komunikatyvnyi aspekt [The Representation of an Individual’s Image: The Communicative Aspect]. Dialog: Media Studios, 24, 241–255. https://doi.org/10.18524/2308-3255.2018.24.153405 [in Ukrainian].
Smith, Z. [@zacharysmithh]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/zacharysmithh/ [in English].
Udris, N. S. (2011). Obraz yak mekhanizm sotsialnykh transformatsii [Image As Mechanism of Social Transformations]. Odesa National University Herald. Sociology and Politics, 16(10), 404–412 [in Ukrainian].
Udris, N. S. (2012). Proektuvannia obraziv u sotsialnii komunikatyvnii praktytsi [Image Design in Social Communicative Practice]. Kharkov University Bulletin. Series: Sociological Research of Modern Society: Methodology, Theory, Methods, 999(30), 73–78 [in Ukrainian].
Victore, J. [@jamesvictore]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/jamesvictore/ [in English].
Walala, C. [@camillewalala/]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/camillewalala/ [in English].
YIPPIEHEY studio [@yippiehey]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/yippiehey/ [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Yaroslav Hordiichuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.