Комунікативні образи графічних дизайнерів на сторінках Instagram

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236117

Ключові слова:

комунікативний образ дизайнера, комунікативна стратегія, позиціонування, графічний дизайн, Instagram

Анотація

Мета статті полягає у виявленні особливостей власного позиціонування успішними графічними дизайнерами ХХІ ст. на сторінках соціальної мережі Instagram, виокремленні напрямів комунікативних стратегій і підходів до їхньої візуалізації. Методологія дослідження. Для здійснення цього дослідження нами застосовано емпіричний метод збору фактологічного матеріалу, метод аналізу, порівняння та узагальнення. Основним джерелом аналітики є Instagram-сторінки дизайнерів як фактологічний матеріал. Наукова новизна дослідження полягає у проведенні порівняльного аналізу комунікативних образів графічних дизайнерів на сторінках Instagram, на основі чого вперше зроблено спробу систематизації комунікативних стратегій контактування з підписниками. Виділено чотири можливі підходи до створення власного комунікативного образу дизайнера, якими, однак, не вичерпується весь спектр варіантів. Висновки. Застосування комунікативного образу для комунікації на сторінках соціальних мереж є обґрунтованим та ефективним методом професійного зростання дизайнера, оскільки кількість підписників на таких сторінках значно більша і сягає декілька сотень тисяч активних підписників. Проєктування соціальної комунікації дизайнерами зі своєю аудиторією міститься у плануванні стратегії процесу комунікації в цілому, тактики окремих комунікативних актів (постів), виокремленні декількох типів контенту та ритмічному їх чергуванні і дизайні. Сукупність цих складових підвищує ефективність комунікативного образу дизайнера, презентованого на сторінка соціальної мережі. Це в свою чергу разом з постійністю контакту з підписниками забезпечує популярність дизайнера, збільшує коло його потенційних клієнтів та сприяє професійному росту.

Біографія автора

Ярослав Гордійчук, Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірант, асистент

Посилання

Chorna, O. (2017). Komunikatyvnyi imidzh prezydenta [Communicative Image of the President]. Dmytro Buraho Publishing House [in Ukrainian].

Davidcarsondesigner [@/davidcarsondesigner/]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/davidcarsondesigner/ [in English].

Digan, J. [@junedigann]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/junedigann/ [in English].

Draper, R. [@robdraper1]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/robdraper1/ [in English].

Goffman, E. (2000). Predstavlenie sebya drugim v povsednevnoi zhizni [The Presentation Self in Every Day Life] (A. D. Kovalev, Trans.). Kanon-Press-Ts; Kuchkovo pole [in Russian].

Goodman, T. [@timothygoodman/]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/timothygoodman/ [in English].

Sagmeister, S. [@stefansagmeister]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/stefansagmeister/ [in English].

Skalatska, O. V. (2018). Reprezentatsiia imidzhu indyvida: komunikatyvnyi aspekt [The Representation of an Individual’s Image: The Communicative Aspect]. Dialog: Media Studios, 24, 241–255. https://doi.org/10.18524/2308-3255.2018.24.153405 [in Ukrainian].

Smith, Z. [@zacharysmithh]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/zacharysmithh/ [in English].

Udris, N. S. (2011). Obraz yak mekhanizm sotsialnykh transformatsii [Image As Mechanism of Social Transformations]. Odesa National University Herald. Sociology and Politics, 16(10), 404–412 [in Ukrainian].

Udris, N. S. (2012). Proektuvannia obraziv u sotsialnii komunikatyvnii praktytsi [Image Design in Social Communicative Practice]. Kharkov University Bulletin. Series: Sociological Research of Modern Society: Methodology, Theory, Methods, 999(30), 73–78 [in Ukrainian].

Victore, J. [@jamesvictore]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/jamesvictore/ [in English].

Walala, C. [@camillewalala/]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/camillewalala/ [in English].

YIPPIEHEY studio [@yippiehey]. (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved May 20, 2021, from https://www.instagram.com/yippiehey/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-02

Як цитувати

Гордійчук, Я. (2021). Комунікативні образи графічних дизайнерів на сторінках Instagram. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 4(1), 21–35. https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236117

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ