Серії та системні лінії в дизайні пакувальної продукції
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.1.2018.146815Ключові слова:
комунікативні елементи, формовиявлення пакувальних конструкцій, візуальний текстАнотація
Мета дослідження – з’ясувати наявність сутнісних відмінностей у завданнях на проектування серійної пакувальної продукції та системних ліній пакувань, а також чітко визначити розбіжності між цими двома термінами. Методологія дослідження. У дослідженні застосовано метод комплексного аналізу, за допомогою якого з’ясовано та розглянуто всю сукупність показників, що впливає на ефективність функціонування професійних засобів графічного дизайну як специфічної системи. Наукова новизна полягає у виявленні відмінностей між серіями та системними лініями пакувальної продукції та обумовленими цими термінами завданнями на проектування. Встановлено, що серія пакувальної продукції уособлює достатньо жорстко задану систему, в якій формоутворення, композиційні схеми та образно-стильові характеристики елементів графічної ідентифікації повинні бути тотожними. Натомість термін «системна лінія» свідчить про наявність більшої варіативності у формоутвореннях пакувальних конструкцій та композиційних схемах взаємодії комунікативних елементів з пакувальними об’ємами. Разом з тим, у системних лініях більш жорстко виявляються вимоги до кольорокодування та обмежується кількість комунікативних елементів, що зводяться до шрифтових блоків та графічних елементів ідентифікації торгової марки. Висновки. Завдання на проектування асортиментного ряду пакувальної продукції передбачають фахове використання засобів графічного дизайну як специфічної системи. Важливими складниками такої системи, що перебирають на себе комунікативну функцію, є формоутворення пакувань, композиційні схеми взаємодії модульно-конструктивних та комунікативних елементів пакувальної продукції, образно-стильові характеристики елементів графічної ідентифікації та кольорографічне кодування. З дослідження вочевиднюється вплив і значення кожного з структурних компонентів, що були детально розглянуті за допомогою комплексного аналізу. Окремо виділено значення формовиявлення асортиментного ряду пакувальної продукції, що уособлює собою специфічний візуальних текст – інформацію, що дозволяє простежити функціональне призначення пакувань і наявність спільних та відмінних рис.Посилання
Chernevich, E. (1975). Issledovanie jazyka graficheskogo dizajna [Study of the language of graphic design]. (Extended abstract of candidate’s thesis). All-Russian Research Institute of Technical Aesthetics, Moscow [in Russian].
Fedko, V. (2018). Tovarnaja politika organizacii [Commodity policy of the organization]. St. Petersburg: Piter [in Russian].
Naumov, V. (2004). Assortimentno-cenovaja politika: suwnost i soderzhanie [Assortment-price policy: essence and content]. Retrieved from https://www.ippnou.ru/article.php?idarticle=000683 [in Russian].
Yatzuk, O., & Romanycheva, E. (2001). Kompyuternyie tehnologii v dizayne. Effektivnaya reklama [Computer technologies in design. Effective advertising].St.Petersburg: BKhV-Petersburg [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Тетяна Божко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.