Взаємодія молодіжних субкультур і сучасної моди

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.1.2018.146816

Ключові слова:

мода, молодіжні субкультури, морально-естетичні норми, загальнолюдські цінності, костюмний образ, стиль життя

Анотація

Мета дослідження – аналіз особливостей соціокультурних феноменів сучасної моди і молодіжних субкультур, а також визначення варіантів їх взаємодії. Методи дослідження. Враховуючи прикладний характер представленої роботи, окрім теоретичного аналізу інформаційних джерел і систематизації складових елементів провідних об’єктів та стандартів сучасної моди і молодіжних субкультур, було проведено концептуалізацію розмежування негативного змісту й позитивного потенціалу розглянутих феноменів. Наукова новизна дослідження полягає у визначені варіантів взаємодії молодіжних субкультур і сучасної моди та розкритті напрямів використання отриманих результатів у системі фахової підготовки майбутніх дизайнерів одягу. Висновки. Процеси появи і функціонування категорій «мода» та «молодіжні субкультури» підпорядковані практично однаковим принципам. Головним принципом є прагнення виокремитися з натовпу з метою привертання уваги до власної особистості. Іншим спільним важливим моментом для учасників обох процесів є бажання знайти однодумців. Така можливість зовнішнього об’єднання реалізується за рахунок використання системи конкретних об’єктів та стандартів, які, у свою чергу, продиктовані певними авторитетними референтами (ініціаторами молодіжного руху чи провідними модельєрами). Третім об’єднуючим моментом виступають показники чисельності й масовості (які, власне, і визначають рівень «успішності» аналізованих категорій). Серед варіантів взаємодії між модою та молодіжними субкультурами можна абсолютно впевнено визначити такі: вплив, запозичення, обмін, наслідування та поширення. Розкриття цих варіантів зможе додати в освітні та просвітницькі програми нові переконливі аргументи щодо розмежування негативного змісту й позитивного потенціалу розглядуваних феноменів. Імідж модної особи і представників молодіжних субкультур мають дуже тісний зв’язок, будуються за спільними законами, проходять ідентичні цикли розвитку та трансформації, тому для їх реклами і розповсюдження використовують аналогічні методи і засоби.

Біографія автора

Maryna Voronina, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, старший викладач

Посилання

Bashkatov, I. (2000). Psihologija neformalnyh podrostkovo-molodezhnyh grupp [Psychology of informal adolescent-youth groups]. Moscow: Ynformpechat [in Russian].

Beljaev, A. (Red.). (1989). Jestetika [Aesthetics]. Moscow: Politizdat [in Russian].

Dobrotvorskij, S.N. (Red.) (1990). Molodezhnaja kultura: molodezh i problemy sovremennoj hudozhestvennoj kultury [Youth culture: youth and problems of modern art culture]. Leningrad: LGITMIK [in Russian].

Fuks, JE. (1994). Illjustrirovannaja istorija nravov. Burzhuaznyj vek [An illustrated history of manners. The bourgeois age]. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Gofman, A. (1999). Moda i ljudi. Novaja teorija mody i modnogo povedenija [Fashion and people. The new theory of fashion and fashionable behavior]. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Gromov, D. (2012). Osnovnye parametry i zakonomernosti formirovanija molodezhnyh subkultur [Basic parameters and conformities to law of forming of youth subcultures]. Retrieved from https://postnauka.ru/longreads/2491 [in Russian].

Hebdige, D. (1981). Subculture: The meaning of style. London; New York: Routledge, (New Accents) [in English].

Hyddens, E. (1992). Stratifikacija i klassovaja struktura [Stratification and class structure]. Sociologicheskie issledovanija, 9, 112-123 [in Russian].

Kon, Y. (1988). Sociologija molodezhi [Sociology of youth]. In D. M. Gvishiani (Red.), Kratkij slovar po sociologii [Concise Dictionary of Sociology]. Moscow: Politizdat [in Russian].

Kozlova, A.G., & Gavrilova, M.S. (Red.) (2001). Molodezhnaja kultura i cennosti budushchego [Youth culture and values of the future]. St.Petersbug: Institut sociologii RAN [in Russian].

Latysheva, T. (2011). Fenomen molodezhnoj subkultury: suwnost, tipy [The phenomenon of youth subculture: the essence, types]. Sociologicheskie issledovanija, 6, 93-101 [in Russian].

Levikova, S. (2004). Molodezhnaja subkultura [Youth Subculture]. Moscow: Akademija [in Russian].

Molodezhnye subkultury, spisok, a takzhe kartinki, fotografii [Youth subcultures, list, as well as pictures, photos]. Retrieved from http://alt-sector.net/subkultury.htm [in Russian].

Pirson-Smit, JE. (2008-2009). «Goty», «Lolity», «darty vejdery» i korobka s maskaradnymi kostjumami: issledovanie fenomena kospleja v JUgo-Vostochnoj Azii ["Goths", "Lolita", "Darths waders" and a box with fancy dresses: a study of the cosplay phenomenon in Southeast Asia]. Teorija mody, 10 [in Russian].

Sarkitov, N. (1990). Subkultura [Subculture]. In V. I. Kuraev (Red.), Sovremennaja zapadnaja sociologija [Modern Western Sociology] (pp. 336-337). Moscow: Znanye [in Russian].

Shchepanskaja, T. (2004). Sistema: teksty i tradicii subkultury [System: texts and traditions of subculture]. Moscow: OGI (Obedinennoe Gumanitarnoe Izdatelstvo) [in Russian].

Shuman, G., & Skott, ZH. (1992). Kollektivnaja pamjat pokolenij [The collective memory of generations]. Sociologicheskie issledovanija, 2 [in Russian].

Sikevich, Z. (1990). Molodezhnaja kultura: za i protiv [Youth Culture: Pros and Cons]. Moscow: Znanye [in Russian].

Smelzer, N.Dzh. (1990). Sociologija. [Sociology]. Sociologicheskie issledovanija, 12 [in Russian].

Terni, D. (2008-2009). Vzgljad skvoz kameru slezhenija: antisocialnyj trikotazh i «jeti zhutkie tipy v kapjushonah» [Looking through the security camera: antisocial knitwear and these terrible types in the hoods]. Teorija mody, 10 [in Russian].

Ziaziun, I., Zakovych, M., & Semashko, V. (2007). Kulturolohiia: ukrainska ta zarubizhna kultura [Culturology: Ukrainian and foreign culture]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-23

Як цитувати

Voronina, M. (2018). Взаємодія молодіжних субкультур і сучасної моди. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, (1), 80–91. https://doi.org/10.31866/2617-7951.1.2018.146816

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ОДЯГУ, АКСЕСУАРІВ, ІМІДЖУ