Проектування рекламного образу як складової соціокультурного стану суспільства

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.1.2018.148140

Ключові слова:

рекламний образ, графічний дизайн, суспільство, культура, комунікація

Анотація

Мета роботи полягає у дослідженні зв'язку розвитку рекламного образу із соціокультурною ситуацією євро-американського суспільства та вияву особливостей його проектування як візуальної комунікації. Методологія дослідження полягає в застосуванні емпіричного методу, аналізу, порівняння та узагальнення європейської рекламної продукції періоду 1870–х рр. до 2010–х рр. Зазначений методологічний підхід дозволяє комплексно дослідити рекламний образ, на якому моделювалась рекламна комунікація. Наукова новизна. На основі аналізу візуальної складової рекламної продукції у співвідношенні до соціокультурного стану євро-американського суспільства відповідних періодів виявлено, що в сучасному інформаційному суспільстві в дизайні рекламного образу відбувся перехід від провокування типових первісних емоційних реакцій адресата до стимулювання складної «гри у знаки» та персоналізацію. Висновки. Рекламні образи є складовою візуальної комунікації, яка сьогодні трактується як базовий засіб інформаційної взаємодії у соціумі. Дизайнер, що бере участь у розробці цих образів, повинен розумітися на чинниках, які його утворюють та усвідомлювати значення своєї роботи для соціокультурного стану суспільства.

Біографія автора

Natalia Udris-Borodavko, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат соціологічних наук, доцент

Посилання

Berger, P., & Lukman, T. (1966). The Social Construction of Reality. A Treatise on sociology of Knowledge. (E. Rutkevich, Trans.). Retrieved from http://evolkov.net/soc.psychol/Berger.P.Luckmann.T/index.html [in Russian].

Bodriyyar, Zh. (2012). Simulyakryi i simulyatsiya [Simulacra and simulation]. (A. Kachalov, Trans.). Retrieved from http://lit.lib.ru/k/kachalow_a/simulacres_et_simulation.shtml [in Russian].

Doktorov, B. (2008). Reklama i oprosyi obschestvennogo mneniya v SShA: Istoriya zarozhdeniya. Sudbyi tvortsov [Advertising and opinion polls in the United States: The story of origin. The fate of the creators.]. Moscow: TsSP [in Russian].

Lysytsia, N. (1999). Reklama yak sotsialnyi instytut [Advertising as a social institution] (Extended abstract of Doctor’s thesis). University of Internal Affairs, Kharkiv [in Ukrainian].

Mid, Dzh. (2007). Soznanie, samost i obschestvo [Consciousness, self and society]. Moscow: Direkt-Media. Retrieved from http://www.biblioclub.ru/index.php?page=book&id=26548 [in Russian].

Nazarov, M., & Papantimu, M. (2009). Vizualnyie obrazyi v sotsialnoy kommunikatsii [Visual images in social communication]. Moscow: Knizhnyiy dom «LIBRO-KOM» [in Russian].

Olenina, O. (1998). Reklama yak yavyshche khudozhnoi kultury [Advertising as a phenomenon of artistic culture] (Extended abstract of candidate’s thesis). Kharkiv State Academy of Culture, Kharkiv [in Ukrainian].

Ryzhyi, I. (2013). Reklama yak komunikatsiia [Advertising as a communication]. Naukovo-informatsiinyi visnyk Ivano-Frankivskoho universytetu prava imeni Korolia Danyla Halytskoho, 7, 326-332. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nivif_2013_7_51 [in Ukrainian].

Smyrnova, T. (2008). Pryiomy vykorystannia obraziv u reklamnykh tvorakh [Techniques for using images in promotional works]. Marketynh i reklama, 3, 13-14 [in Ukrainian].

Udris, I., & Shkoliar, A. (2008). Narysy z istorii zarubizhnoho dyzainu: Novyi ta novitnii chas [Essays on the history of foreign design: New and up-to-date time]. Kryvyi Rih: Vydavnychyi dim [in Ukrainian].

Yung, K. (1991). Arhetip i simvol [Archetype and symbol]. Retrieved from http://www.koob.ru/jung/arhetip_i_simvol [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-23

Як цитувати

Udris-Borodavko, N. (2018). Проектування рекламного образу як складової соціокультурного стану суспільства. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, (1), 25–41. https://doi.org/10.31866/2617-7951.1.2018.148140

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ