DOI: https://doi.org/10.31866/2617-7951.1.2018.148150

Сценічний костюм в сучасних мистецьких практиках

Olga Shandrenko, Kristina Simoniya

Анотація


Мета дослідження. Визначити та окреслити місце сценічного костюма в сучасних мистецьких практиках і провести систематизацію різновидів сценічного костюма. Методологія дослідження. З метою виконання поставлених завдань у ході дослідження було використано методи систематизації, класифікації та комплексного мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна. Означено місце сучасного сценічного костюма в сучасних мистецьких практиках: театрі, кіно, балеті, естрадно-цирковому мистецтві, спорті, рекламних кампаніях та інших сучасних видовищах, таких як перфоманс, хеппенінг, карнавал. Проведено систематизацію різновидів сценічного костюма за призначенням. Здійснено класифікацію сценічного костюма за образотворчими характеристиками. Висновки. У результаті аналізу сучасних сценічних видів мистецтв виявлено багатогранність та складність сценічного костюма як окремого виду дизайнерської діяльності. Визначено, що сценічний костюм проникає в різні види мистецьких практик і потребує детального мистецтвознавчого аналізу в контексті дизайну.


Ключові слова


костюм; сценічний костюм; дизайн; образотворення; різновиди сценічного костюма; мистецькі

Повний текст:

PDF

Посилання


Andreeva, Yu. (2006). Psihologiya imidzha i reklamyi: Kontseptsii, tehnologii, strategii effektivnosti [Psychology of image and advertising: Concepts, technologies, strategies of efficiency]. Kazan: Tsentr innovatsionnyih tehnologiy [in Russian].

Berezkin, V. (1997). Isskustvo stsenografii mirovogo teatra: ot istokov do seredinyi XX veka [The art of scenography of the world theater: from the origins to the middle of the XX century]. Moscow: Editorial [in Russian].

Berezovchuk, L., & Voznesenskiy, M. (1998). Maskarad [Masquerade]. In Muzyikalnyiy Peterburg: Entsiklopedicheskiy slovar, XVIII vek [Musical Petersburg: Encyclopedic Dictionary, XVIII century] (Vol. 1, Pt. 2, pp. 185-189). St. Petersburg: Kompozitor [in Russian].

Byichkova, N. (2001). Kak zhili vashi babushki i prababushki: Vospominaniya [How your grandmothers and great-grandmothers lived: Memories]. In Rossiyskiy Arhiv: Istoriya Otechestva v svidetelstvah i dokumentah XVIII–XX vv. [Russian Archives: History of the Fatherland in certificates and documents of the XVIII – XX centuries] (Vol. 11, pp. 410-443). Moscow: Studiya TRITE [in Russian].

Kibalova, L., Gerbenova, O., & Lamarova, M. (1987). Illyustrirovannaya entsiklopediya modyi [Illustrated encyclopedia of fashion]. (I.M. Ilinskaya, & A.A. Loseva, Trans.). Prague: Artiya [in Russian].

Kireeva, E. (1970). Istoriya kostyuma: Evropeyskie kostyumyi ot antichnosti do XX veka [Costume history: European costumes from antiquity to the 20th century]. Moscow: Prosveschenie [in Russian].

Lider, D. (2004). Teatr dlia sebe [Theater for yourself]. Kyiv: Fakt [in Ukrainian].

Mertsalova, M. (1993-2001). Kostyum raznyih vremen i narodov [Costume from different times and nations] (Vols. 1-4). Moscow: Akademiya modyi [in Russian].

Oliinyk, M. (2017). Ukrainskyi odiah v systemi miskoi kultury Kyieva (druha polovyna XIX – pochatok XXI stolittia) [Ukrainian clothing in the system of urban culture in Kyiv (second half of the XIX – early XXI century) [Monograph]. Kyiv: IMFE [in Ukrainian].

Pocheptsov, G. (2000). Imidzhelogiya [Imagelogy]. Kiev: Vakler [in Russian].

Ryibkin, A. (2014, December 18). Zhurnal “Sovetskiy tsirk”: Yanvar 1968 g. [Journal “Soviet Circus”: 1968, January]. [Online forum post]. Retrieved from http://www.ruscircus.ru/forum/index.php?showtopic=24070 [in Russian].

Shandrenko, O. (2011). Virtualnyi prostir mody [Virtual fashion space]. Kyiv: Publishing Center of KNUCA [in Ukrainian].

Zaharzhevskaya, R. (2009). Istoriya kostyuma [Costume history] (4th ed.). Moscow: RIPOL Klassik [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Андреева, Ю. (2006). Психология имиджа и рекламы: Концепции, технологии, стратегии эффективности. Казань: Центр инновационных технологий.

Березкин, В. (1997). Исскуство сценографии мирового театра: от истоков до середины XX века. Москва: Эдиториал.

Березовчук, Л., & Вознесенский, М. (1998). Маскарад. В Музыкальный Петербург: Энциклопедический словарь, XVIII век (Т. 1, кн. 2, с. 185–189). Санкт-Петербург: Композитор.

Бычкова, Н. (2001). Как жили ваши бабушки и прабабушки: Воспоминания. В Российский Архив: История Отечества в свидетельствах и документах XVIII–XX вв. (Т. 11, с. 410–443). Москва: Студия ТРИТЭ.

Захaржевская, Р. (2009). История костюма (4-е изд.). Москва: РИПОЛ Классик.

Кибалова, Л., Гербенова, О., & Ламарова, М. (1987). Иллюстрированная энциклопедия моды. (И.М. Ильинская, & А.А. Лосева, Пер.). Прага: Артия.

Киреева, Е. (1970). История костюма: Европейские костюмы от античности до XX века. Москва: Просвещение.

Лідер, Д. (2004). Театр для себе.  Київ: Факт.

Мерцалова, М. (1993–2001). Костюм разных времен и народов (Т. 1-4). Москва: Академия моды.

Олійник, М. (2017). Український одяг в системі міської культури Києва (друга половина XIX – початок XXI століття) [Монографія]. Київ: ІМФЕ.

Почепцов, Г. (2000). Имиджелогия. Киев: Ваклер.

 Рыбкин, А. (2014). Журнал “Советский цирк”: Январь 1968 г. [Сообщение форума]. Взято из http://www.ruscircus.ru/forum/index.php?showtopic=24070.

Шандренко, О. (2011). Віртуальний простір моди. Київ: Вид. центр КНУКіМ.





Copyright (c) 2018 Ольга Шандренко, Кристина Сімонія

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |