Ерос і українське мистецтво доби незалежності: самоствердження у живописі та дизайні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2018.155042

Ключові слова:

сучасне українське мистецтво, Ерос, живопис, Ралко, Ройтбурд, Європа, національне мистецтво

Анотація

Метою дослідження є показати, що за час незалежності український художник здобув демократичні пріоритети і наблизився до європейського розуміння цінностей. Українські митці опинились між різними шляхами, або зобов’язуватися перед Заходом, з обіцянкою уваги і фінансової підтримки, або слідувати радянській ідеології і ступати на шлях побудови сучасної української ідентичності. Існує й інший,  складний напрямок, який не тільки не має винагороди для самого художника, але й виступає проти Заходу і Сходу. Методологія дослідження. Використовуються методи історичного та мистецького аналізу. Наукова новизна. Вперше в науковий обіг були введені факти про Ерос в українському мистецтві в період незалежності України. Висновки. Сучасна українська ідентичність у образотворчому мистецтві буде об’єднанням західних і східних проблем, трансформованих через українську точку зору. Художники шукатимуть як власну перевірку, так і самоцінність через вільне вираження, а також пошук спільноти, що цінує їхню роботу. Українське розуміння Еросу – це щастя, веселощі і взаємна вигода, що протиставляються імперіалістичним переконанням європейських країн і Росії. Для того, щоб українська ідентичність була правдивою і чесно сформованою, їй доведеться відмовитися від фінансових та емоційних нагород від зарубіжних країн, щоб утвердити власні мистецькі цінності.

Біографії авторів

Michael Murphy, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури

Аспірант

Volodymyr Petrashyk, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Bann, S. (2000). The Pre-Raphaelite Body: Fear and Desire in Painting, Poetry, and Criticism by J. B. Bullen. The Modern Language Review, 95 (2), 479-480 [in English].

https://doi.org/10.2307/3736159

Baraban, E. (2012). The Experimental Group: Ilya Kabakov, Moscow Conceptualism, Soviet Avant-Gardes by Matthew Jesse Jackson. The Slavic and East European Journal, 56 (1), 133-134 [in English].

Barrett, R. (2010). Rioting Refigured: George Henry Hall and the Picturing of American Political Violence. The Art Bulletin, 92 (3), 211-230 [in English].

https://doi.org/10.1080/00043079.2010.10786128

Beeny, E. (2013). Christ and the Angels?: Manet, the Morgue, and the Death of History Painting? Representations, 122 (1), 51-82 [in English].

https://doi.org/10.1525/rep.2013.122.1.51

Belfiore, E. (2002). Art as a means of alleviating social exclusion: Does it really work? A critique of instrumental cultural policies and social impact studies in the UK. International Journal of Cultural Policy, 8 (1), 91-106 [in English].

https://doi.org/10.1080/102866302900324658

Bigler, R.M. (1996). Back in Europe and adjusting to the new realities of the 1990’s in Hungary. East European Quarterly, 30 (2), 205-304 [in English].

Brown, K. (2010). The Aesthetics of Presence: Looking at Degas’s «Bathers». The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 68 (4), 331-341 [in English].

https://doi.org/10.1111/j.1540-6245.2010.01428.x

Burr, A.H. (1918). Art and the Democracy. International Journal of Ethics, 29 (1), pp. 63-87 [in English].

https://doi.org/10.1086/intejethi.29.1.2377378

Buyandelgeriyn, M. (2008). Post-Post-Transition Theories: Walking on Multiple Paths. Annual Review of Anthropology, 37, 235-250 [in English].

https://doi.org/10.1146/annurev.anthro.37.081407.085214

Cappock, M. (2002). «A Clear Compositional Link»: Francis Bacon’s Works on Paper. Irish Arts Review Yearbook, 18, 153-163 [in English].

D’Alessandro, S. (2002). History by Degrees: The Place of the Past in Contemporary German Art. Art Institute of Chicago Museum Studies, 28 (1), 67-111 [in English].

https://doi.org/10.2307/4113052

Donham, D. (2018). The Concept of the Fetish. In The Erotics of History: An Atlantic African Example (pp. 28-32). Oakland, California: University of California Press [in English].

https://doi.org/10.1525/luminos.45.c

Dorsch, F. (2007). Sentimentalism and the Intersubjectivity of Aesthetic Evaluations. Dialectica, 61 (3), 417-446 [in English].

https://doi.org/10.1111/j.1746-8361.2007.01106.x

Dubin, S. (1990). Visual Onomatopoeia. Symbolic Interaction, 13 (2), 185-216 [in English].

https://doi.org/10.1525/si.1990.13.2.185

Elliott, E. (1958). On the Understanding of Color in Painting. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 16 (4), 453-470 [in English].

https://doi.org/10.2307/428043

Glisson, L., McConnell, S., Palit, M., Schneiderman, J., Wiseman, C., & Yorks, L. (2014). Looking in the Mirror of Inquiry: Knowledge in Our Students and in Ourselves. Teaching & Learning Inquiry: The ISSOTL Journal, 2 (1), 7-20 [in English].

https://doi.org/10.20343/teachlearninqu.2.1.7

Good, B., & Hinton, D. (Eds.). (2016). Culture and PTSD: Trauma in Global and Historical Perspective. University of Pennsylvania Press [in English].

Hale, S. (2014). A Propensity for Self-Subversion and a Taste for Liberation: An Afterword. Journal of Middle East Women’s Studies, 10 (1), 149-163 [in English].

Hilbert, D. (2005). Color Constancy and the Complexity of Color. Philosophical Topics, 33 (1), 141-158 [in English].

Holbrook, M.B., & Hirschman, E.C. (1982). The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings, and Fun. Rutgers University Press. Journal of Consumer Research, 9 (2), 132-140 [in English].

https://doi.org/10.1086/208906

Ledeneva, A., Bailey, A., Barron, S., Curro, C., & Teague, E. (Eds.). (2018). Global Encyclopaedia of Informality: Understanding of Social and Cultural Complexity. London: UCL Press [in English].

Mandelbaum, M. (Ed.). (1996). Post-Communism: Four Perspectives. Council on Foreign Relations Press [in English].

Miller, R. (2015). The Creative Impulse in Childhood: The Dangerous Beauty of Games, Lies, Betrayal, and Art. In E. Allen (Ed.), Before They Were Titans: Essays on the Early Works of Dostoevsky and Tolstoy (pp. 153-192). Brighton, MA: Academic Studies Press [in English].

https://doi.org/10.2307/j.ctt1zxsjmd.12

Nadkarni, M., & Shevchenko, O. (2004). The Politics of Nostalgia: A Case for Comparative Analysis of Post-Socialist Practices. Ab Imperio, 2, 487-519 [in English].

https://doi.org/10.1353/imp.2004.0067

Newell, K.M. (1985). Coordination, Control and Skill. Advances in Psychology, 27, 295-317 [in English].

https://doi.org/10.1016/S0166-4115(08)62541-8

O’Guinn, T., & Shrum, L. (1997). The Role of Television in the Construction of Consumer Reality. Journal of Consumer Research, 23 (4), 278-294 [in English].

https://doi.org/10.1086/209483

Phillips, D. (1918). Fallacies of the new dogmatism in art: part II. The American Magazine of Art, 9 (3), 101-106 [in English].

Robertson, J., & McDaniel, C. (1999). Resuscitating Painting. Art Journal, 58 (1), 27-31 [in English].

https://doi.org/10.1080/00043249.1999.10791915

Siebers, T. (2017). Disability, Pain, and the Politics of Minority Identity. In A. Sturm, & A. Karne, Culture – Theory – Disability: Encounters between Disability Studies and Cultural Studies (pp. 111-136). Bielefeld: Transcript Verlag [in English].

Sigel, L. (2005). International Exposure: Perspectives on Modern European Pornography. Rutgers University Press [in English].

Sloan, M. (2007). The «Real Self» and Inauthenticity: The Importance of Self-Concept Anchorage for Emotional Experiences in the Workplace. Social Psychology Quarterly, 70 (3), 305-318 [in English].

https://doi.org/10.1177/019027250707000308

Tarnopolsky, C. (2004). Prudes, Perverts, and Tyrants: Plato and the Contemporary Politics of Shame. Political Theory, 32 (4), 468-494 [in English].

https://doi.org/10.1177/0090591704265523

Townsend, C., & Sood, S. (2012). Self-Affirmation through the Choice of Highly Aesthetic Products. Journal of Consumer Research, 39 (2), 415-428 [in English].

https://doi.org/10.1086/663775

Wright, A. (1998). Arche-textures: Matisse and the End of (Art) History. October, 84, 45-63 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Murphy, M., & Petrashyk, V. (2018). Ерос і українське мистецтво доби незалежності: самоствердження у живописі та дизайні. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, (2), 30–50. https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2018.155042

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ