Сучасні тенденції в архітектурі на прикладі павільйонів галереї Серпентайн у Лондоні
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170354Ключові слова:
літній павільйон, галерея Серпентайн, сучасна архітектура, інновації у дизайніАнотація
Мета дослідження – проаналізувати основні тенденції у сучасній архітектурі на прикладі тимчасових літніх павільйонів художньої галереї Серпентайн, розташованої у Кенсінгтонських садах Гайд-парку у Лондоні, до створення яких протягом 2000–2018 років залучались найвідоміші архітектори з усього світу. Методи дослідження. Використано методи синтезу, порівняння, узагальнення, а також історичний підхід із залученням вивчення наукових праць провідних теоретиків історії архітектури й аналізу проектної практики. Наукова новизна полягає у тому, що у статті вперше здійснено спробу проаналізувати сучасні тенденції в архітектурі виставкових павільйонів з виявленням нових підходів у архітектурному проектуванні, формоутворенні, застосуванні нових будівельних матеріалів з урахуванням стилістичних трансформацій і творчого почерку автора. Висновки. Ретроспективний огляд вісімнадцяти павільйонів галереї Серпентайн у Лондоні дозволяє виділити низку тенденцій у сучасній архітектурі. Спочатку до створення павільйонів залучалися видатні архітектори старшого покоління, переважно представники стилю деконструктивізм. Останнім часом запрошуються порівняно молоді авангардні архітектори, які поєднують у своїй творчості як технологічні інновації, так і автентичні етнічні мотиви. Окрім архітекторів у творчому процесі активну участь беруть художники, скульптори, ландшафтні дизайнери й інженери, які на час створення унікального об’єкту об’єднуються в мережеву форму організації архітектурного проектування. У формотворенні спостерігається тенденція перетікання внутрішнього простору у зовнішній, трактування споруди як арт-об’єкта. Поряд із застосуванням традиційних для павільйонного будівництва матеріалів (сталеві, дерев’яні конструкції), використовується скловолокно і полімерна плівка.Посилання
Bezrodnyi, P.P. (2008). Arkhitekturni terminy [The architectural terms]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
Chudinova, V.G. (2017). Indikator arkhitekturnykh trendov XXI veka – pavilony londonskoy galerei Serpentayn [An indicator of architectural trends of XXI century – pavilions of Serpentine Gallery in London]. In Nauka YuUrGU [Science YuUrGU], Proceedings from The Sixty Ninth Scientific Conference (pp. 66-73). Chelyabinsk: Izdatelskiy tsentr YuUrGU [in Russian].
Frolova, N. (2011). Tainstvennyy sad [Mysterious garden]. Retrieved from https://archi.ru/world/32720/tainstvennyi-sad [in Russian].
Ivoylova, Ye.D. (2014). Vremennyy letniy pavilon Serpentine arkhitektora Zhana Nuvelya [The temporal summer pavilion of Serpentine of architect Jean Nouvel]. In Nauka, obrazovaniye i eksperimentalnoye proyektirovaniye [Science, education and experimental planning], Abstracts of the International scientific-practical conference (pp. 470-471). Moscow: MARKHI [in Russian].
Krasheninnikov, A.V., & Novikova A.N. (2015). Setevoye proyektirovaniye v arkhitekturnoy praktike [The network planning in the architectural practice]. AMIT, Special producing, November, 1-8. Retrieved from http://www.marhi.ru/AMIT/2015/special/krash/krash.pdf [in Russian].
Nevlyutov, M.R. (2014). Zhak Khertsog i Pyer de Meron. Iskusstvo i arkhitektura [Jacques Herzog and Pierre de Meuron. Art and architecture]. ARTICULT, 14, 37-46 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вікторія Маланюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.