DOI: https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170354

Сучасні тенденції в архітектурі на прикладі павільйонів галереї Серпентайн у Лондоні

Viktoriia Malaniuk

Анотація


Мета дослідження – проаналізувати основні тенденції у сучасній архітектурі на прикладі тимчасових літніх павільйонів художньої галереї Серпентайн, розташованої у Кенсінгтонських садах Гайд-парку у Лондоні, до створення яких протягом 2000–2018 років залучались найвідоміші архітектори з усього світу. Методи дослідження. Використано методи синтезу, порівняння, узагальнення, а також історичний підхід із залученням вивчення наукових праць провідних теоретиків історії архітектури й аналізу проектної практики. Наукова новизна полягає у тому, що у статті вперше здійснено спробу проаналізувати сучасні тенденції в архітектурі виставкових павільйонів з виявленням нових підходів у архітектурному проектуванні, формоутворенні, застосуванні нових будівельних матеріалів з урахуванням стилістичних трансформацій і творчого почерку автора. Висновки. Ретроспективний огляд вісімнадцяти павільйонів галереї Серпентайн у Лондоні дозволяє виділити низку тенденцій у сучасній архітектурі. Спочатку до створення павільйонів залучалися видатні архітектори старшого покоління, переважно представники стилю деконструктивізм. Останнім часом запрошуються порівняно молоді авангардні архітектори, які поєднують у своїй творчості як технологічні інновації, так і автентичні етнічні мотиви. Окрім архітекторів у творчому процесі активну участь беруть художники, скульптори, ландшафтні дизайнери й інженери, які на час створення унікального об’єкту об’єднуються в мережеву форму організації архітектурного проектування. У формотворенні спостерігається тенденція перетікання внутрішнього простору у зовнішній, трактування споруди як арт-об’єкта. Поряд із застосуванням традиційних для павільйонного будівництва матеріалів (сталеві, дерев’яні конструкції), використовується скловолокно і полімерна плівка.

Ключові слова


літній павільйон; галерея Серпентайн; сучасна архітектура; інновації у дизайні

Повний текст:

PDF

Посилання


Bezrodnyi, P.P. (2008). Arkhitekturni terminy [The architectural terms]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].

Chudinova, V.G. (2017). Indikator arkhitekturnykh trendov XXI veka – pavilony londonskoy galerei Serpentayn [An indicator of architectural trends of XXI century – pavilions of Serpentine Gallery in London]. In Nauka YuUrGU [Science YuUrGU], Proceedings from The Sixty Ninth Scientific Conference (pp. 66-73). Chelyabinsk: Izdatelskiy tsentr YuUrGU [in Russian].

Frolova, N. (2011). Tainstvennyy sad [Mysterious garden]. Retrieved from https://archi.ru/world/32720/tainstvennyi-sad [in Russian].

Ivoylova, Ye.D. (2014). Vremennyy letniy pavilon Serpentine arkhitektora Zhana Nuvelya [The temporal summer pavilion of Serpentine of architect Jean Nouvel]. In Nauka, obrazovaniye i eksperimentalnoye proyektirovaniye [Science, education and experimental planning], Abstracts of the International scientific-practical conference (pp. 470-471). Moscow: MARKHI [in Russian].

Krasheninnikov, A.V., & Novikova A.N. (2015). Setevoye proyektirovaniye v arkhitekturnoy praktike [The network planning in the architectural practice]. AMIT, Special producing, November, 1-8. Retrieved from http://www.marhi.ru/AMIT/2015/special/krash/krash.pdf [in Russian].

Nevlyutov, M.R. (2014). Zhak Khertsog i Pyer de Meron. Iskusstvo i arkhitektura [Jacques Herzog and Pierre de Meuron. Art and architecture]. ARTICULT, 14, 37-46 [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Вікторія Маланюк

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |