Сучасні тенденції в архітектурі на прикладі павільйонів галереї Серпентайн у Лондоні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170354

Ключові слова:

літній павільйон, галерея Серпентайн, сучасна архітектура, інновації у дизайні

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати основні тенденції у сучасній архітектурі на прикладі тимчасових літніх павільйонів художньої галереї Серпентайн, розташованої у Кенсінгтонських садах Гайд-парку у Лондоні, до створення яких протягом 2000–2018 років залучались найвідоміші архітектори з усього світу. Методи дослідження. Використано методи синтезу, порівняння, узагальнення, а також історичний підхід із залученням вивчення наукових праць провідних теоретиків історії архітектури й аналізу проектної практики. Наукова новизна полягає у тому, що у статті вперше здійснено спробу проаналізувати сучасні тенденції в архітектурі виставкових павільйонів з виявленням нових підходів у архітектурному проектуванні, формоутворенні, застосуванні нових будівельних матеріалів з урахуванням стилістичних трансформацій і творчого почерку автора. Висновки. Ретроспективний огляд вісімнадцяти павільйонів галереї Серпентайн у Лондоні дозволяє виділити низку тенденцій у сучасній архітектурі. Спочатку до створення павільйонів залучалися видатні архітектори старшого покоління, переважно представники стилю деконструктивізм. Останнім часом запрошуються порівняно молоді авангардні архітектори, які поєднують у своїй творчості як технологічні інновації, так і автентичні етнічні мотиви. Окрім архітекторів у творчому процесі активну участь беруть художники, скульптори, ландшафтні дизайнери й інженери, які на час створення унікального об’єкту об’єднуються в мережеву форму організації архітектурного проектування. У формотворенні спостерігається тенденція перетікання внутрішнього простору у зовнішній, трактування споруди як арт-об’єкта. Поряд із застосуванням традиційних для павільйонного будівництва матеріалів (сталеві, дерев’яні конструкції), використовується скловолокно і полімерна плівка.

Біографія автора

Viktoriia Malaniuk, Київський університет культури

Кандидат архітектури, старший викладач кафедри дизайну і технологій

Посилання

Bezrodnyi, P.P. (2008). Arkhitekturni terminy [The architectural terms]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].

Chudinova, V.G. (2017). Indikator arkhitekturnykh trendov XXI veka – pavilony londonskoy galerei Serpentayn [An indicator of architectural trends of XXI century – pavilions of Serpentine Gallery in London]. In Nauka YuUrGU [Science YuUrGU], Proceedings from The Sixty Ninth Scientific Conference (pp. 66-73). Chelyabinsk: Izdatelskiy tsentr YuUrGU [in Russian].

Frolova, N. (2011). Tainstvennyy sad [Mysterious garden]. Retrieved from https://archi.ru/world/32720/tainstvennyi-sad [in Russian].

Ivoylova, Ye.D. (2014). Vremennyy letniy pavilon Serpentine arkhitektora Zhana Nuvelya [The temporal summer pavilion of Serpentine of architect Jean Nouvel]. In Nauka, obrazovaniye i eksperimentalnoye proyektirovaniye [Science, education and experimental planning], Abstracts of the International scientific-practical conference (pp. 470-471). Moscow: MARKHI [in Russian].

Krasheninnikov, A.V., & Novikova A.N. (2015). Setevoye proyektirovaniye v arkhitekturnoy praktike [The network planning in the architectural practice]. AMIT, Special producing, November, 1-8. Retrieved from http://www.marhi.ru/AMIT/2015/special/krash/krash.pdf [in Russian].

Nevlyutov, M.R. (2014). Zhak Khertsog i Pyer de Meron. Iskusstvo i arkhitektura [Jacques Herzog and Pierre de Meuron. Art and architecture]. ARTICULT, 14, 37-46 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Malaniuk, V. (2019). Сучасні тенденції в архітектурі на прикладі павільйонів галереї Серпентайн у Лондоні. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 2(1), 28–36. https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170354

Номер

Розділ

ДИЗАЙН СЕРЕДОВИЩА