Типографічний аспект анімованих титрів у кінематографі початку цифрової доби

Автор(и)

  • Oksana Chuieva Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-1877-5010
  • Mykhailo Cholii Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170358

Ключові слова:

шрифти, анімовані титри, кінематограф, дизайн, цифрова доба

Анотація

Мета дослідження – виявити зв’язок анімованих титрів зі змістом художніх кінофільмів. Методи дослідження. Створення анімованих титрів є прикладним процесом, але проектна підготовка вимагає теоретичного аналізу джерел, дотичних до тематики дослідження, а саме: вивчення підходів, що використовуються у роботі, та інструментарій, задіяний у проектних розробках. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні основних напрямків створення анімованих титрів на основі виокремлених зразків художніх фільмів цифрової доби. Аналізуючи приклади, нами було виявлено декілька беззаперечних підходів, які вдало поєднують у собі поставлені авторами / сценаристами кінострічок завдання: шрифтові рішення на базі стандартних шрифтів; шрифтова акциденція, яка має викликати певні асоціації; поєднання шрифтів з роботою камери (обертання, панорама, віддалення або приближення об’єктів тощо); «вклеювання» титрів в об’єкти; тло, на якому експонуються титри – статичне або тло «на тлі дії»; і титри-мультфільми як особливий жанр та окремий напрямок розвитку в анімації титрів. Висновки. Використання шрифтів у анімованих титрах з погляду їхніх пластичних характеристик та композиційних можливостей розширює горизонти для подальшого розвитку кожного з визначених напрямків та надає можливість для подальшого варіювання та експериментування. Проектна діяльність не може обмежуватися правилами та усталеними схемами. Розвиток технологічних процесів, що задіяні у практичній роботі, спонукає до «зіткнення» шрифтів з різними видами зображень, що в свою чергу має викликати у глядача певні запрограмовані емоції та налаштовувати на подальший перегляд кінострічки.

Біографії авторів

Oksana Chuieva, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри графічного дизайну

Mykhailo Cholii, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр дизайну

Посилання

Artiukh, A.A. (2010). Smena paradigmy razvitiia kinoiskusstva i kinoindustrii SShA: ot klassicheskogo Gollivuda k novomu Gollivudu [Change the paradigm of cinema and film industry development in the USA: from classical Hollywood to a new Hollywood]. (Doctor’s thesis). St. Petersburg State University of Film and Television [in Russian].

Diadiukh-Bohatko, N.Y., & Kuts, Ya.Y. (2013). Shryft v multymedia – perspektyvy rozvytku [Font in multimedia – development perspectives]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 1, 30-31 [in Ukrainian].

Eizenshtein, S.M. (1964-1971). Izbrannye proizvedeniia [Selected Works]. (Vol. 5). Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Istoriia filmov pro Dzheimsa Bonda („bondiana”) [The history of films about James Bond („Bond”)]. (2012). Retrieved from https://ria.ru/20121005/764571540.html [in Russian].

Izvolov, N. (2005). Fenomen kino: istoriia i teoriia [The phenomenon of cinema: history and theory]. Moscow: Materik [in Russian].

Khitruk, F. (2007). Professiia – animator [Profession – animator]. Moscow: Gaiatri [in Russian].

Krivulia, N.G. (2009). Evoliutciia khudozhestvennykh modelei v protcesse razvitiia mirovykh animatografii [The evolution of artistic models in the development of world animatographies]. (Doctor’s thesis). All-Russian state institute of cinematography, Moscow [in Russian].

Marchenko, M.N., & Iaromenko, A.V. (2015). Obosnovanie termina “Multimediinyi dizain” v kontekste moushendizaina [Justification of the term “Multimedia Design” in the context of motion design]. Mezhdunarodnyi zhurnal eksperimentalnogo obrazovaniia, 12-2, 241-242. Retrieved from http://www.expeducation.ru/ru/article/view?id=9064 [in Russian].

Mozhenko, M.V. (2018). Tytry ta animovana hrafika v kino ta na telebachenni [Titles and animated graphics in cinema and on television]. Mystetstvoznavchi zapysky, 33, 330-337 [in Ukrainian].

Murashko, M.V. (2015). Shryft yak vyraznyi zasib peredachi informatsii u video-reklami [Font as an express means of transmitting information in video advertising]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 5, 26-35 [in Ukrainian].

Myroshnychenko, Yu.S. (2014). Typohrafika elektronnykh vydan: skeruvannia estetychnykh oriientyriv [Typography of electronic publications: guiding aesthetic landmarks]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 2, 25-28 [in Ukrainian].

Norshtein, Iu. (2005). Sneg na trave: Fragmenty knigi: Lektcii po iskusstvu animatcii [Snow on the grass: Fragments of the book: Lectures on the art of animation]. Moscow: All-Russian state institute of cinematography [in Russian].

Orlov, A.M. (1993). Dukhi kompiuternoi animatcii [Perfume computer animation]. Moscow: MIRT [in Russian].

Poznin, V.F. (2006). Audiovizualnyi produkt: tekhnologiia plius tvorchestvo [Audiovisual product: technology plus creativity]. St. Petersburg: St. Petersburg State University of Film and Television [in Russian].

Poznin, V.F. (2009). Vyrazitelnye sredstva ekrannykh iskusstv: esteticheskii i tekhnologicheskii aspekty [Expressive means of screen arts: aesthetic and technological aspects]. (Doctor’s thesis). St. Petersburg University of the Humanities and Social Sciences, St. Petersburg [in Russian].

Razlogov, K.E. (1982). Iskusstvo ekrana: problemy vyrazitelnosti [Screen art: problems of expressiveness]. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Razlogov, K.E. (2010). Iskusstvo ekrana: ot sinematografa do Interneta [Screen art: from cinema to the Internet]. Moscow: ROSSPEN [in Russian].

Sukhorukova, L.A. (2017). Vizualnaia organizatciia ekrannoi sredy v multimediinom dizaine [Visual organization of the screen environment in multimedia design]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 2, 32-34 [in Russian].

Tcivian, Iu.G. (1988). K semiotike nadpisei v nemom kino (nadpis i ustnaia rech) [To semiotics of inscriptions in silent films (inscription and oral speech)]. In Zerkalo. Semiotika zerkalnosti. Trudy po znakovym sistemam 22 [Mirror. Semiotics mirroring. Works on sign systems 22]. (Issue 831, pp. 143-154). Tartu: Izdatelstvo Tartuskogo universiteta [in Russian].

Vaisfeld, I.V. (1981). Iskusstvo v dvizhenii: Sovremennyi protcess. Issledovaniia, razmyshleniia [Art in motion: The modern process. Research, reflections]. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Chuieva, O., & Cholii, M. (2019). Типографічний аспект анімованих титрів у кінематографі початку цифрової доби. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 2(1), 67–80. https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170358

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ