Різновиди та дизайн поштових листівок початку ХХ ст. із зображеннями Кам’янця-Подільського
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170360Ключові слова:
поштова листівка, м. Кам’янець-Подільський, композиція, графічний дизайн, літографія, фототипія, ліпарелло, листівки-монтажі, фотоколажАнотація
Мета дослідження – на основі опрацьованого масиву поштових листівок початку ХХ ст. з видами м. Кам’янця-Подільського виокремити різновиди та проаналізувати особливості дизайну цього виду друкованої графіки. Методологія дослідження. Використано методи історичного та мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна. Досліджено основні різновиди поштових листівок із зображенням Кам’янця-Подільського, а також здійснено їх мистецтвознавчий аналіз. Висновки. Вирізняючись точністю зображення, численністю сюжетів, їхньою інформативністю, видова документальна листівка кінця ХІХ – початку ХХ ст. стала важливим ілюстрованим виданням. Її дизайн в залежності від функціонального призначення і розвитку поліграфічної промисловості різнився формально-художніми ознаками, композицією побудови зображення лицьового боку, характером репродуктивного сюжету, технікою друку, особливостями оформлення адресного боку, тематикою видів й серійними ознаками. Надалі дослідження визначеної теми сприятиме розвитку мистецтва української графіки.Посилання
Buhaievych, I.V. (1971). Ukrainski lystivky ta filokartiia. Notatky kolektsionera [Ukrainian postcards and philokarty. Notes of the collector]. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].
Evgrafov, E.M. (1973). Kinofotodokumenty kak istoricheskii istochnik [Film and photo documents as a historical source]. Moscow: Moskovskii izdatelsko-poligraficheskii kolledzh imeni Ivana Fedorova [in Russian].
Fainshtein, E.B. (1976). V mire otkrytki [In the world of postcards]. Moscow: Planeta [in Russian].
Griber, Iu.A. (2011). Mnogotcvetnaia otkrytka kak istochnik izucheniia koloristiki goroda nachala XX veka [Multicolor postcard as a source for studying the colors of the city in the early twentieth century]. In Istoricheskie, filosofskie, politicheskie i iuridicheskie nauki, kulturologiia i iskusstvovedenie. Voprosy teorii i praktiki, 6(12), 3, 68-72 [in Russian].
Horst, H. (1988). Postkarte genügt: Ein kulturhistorisch – philatelistischer Streifzug [Postcard is enough: A cultural-historical – philatelic foray]. Leipzig: Urania-Verl [in German].
Larina, A.N. (2004). Dokumentalnaia otkrytka kontca XIX – nachala XX vv. kak istochnik po istorii i kulture Moskvy [Documentary postcard of the late XIX – early XX centuries as a source on the history and culture of Moscow]. (Candidate’s thesis). Rossiiskii gosudarstvennyi gumanitarnyi universitet, Moscow [in Russian].
Markitan, L.P. (2013). Filokartiia istorychna [Filocarty is historical]. In Entsyklopediia istorii Ukrainy [Encyclopedia of Ukrainian History]. (Vol. 10, p. 301). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Pryvatna kolektsiia lystivok I. Paur [Private collection of postcards I. Paur] (m. Kamianets-Podilskyi) [in Ukrainian].
Rodionova, A. (1995). Otkrytka kak fenomen khudozhestvennoi kultury (na materiale russkoi otkrytki kontca XІX – nachala XX vekov) [Postcard as a phenomenon of artistic culture (on the material of the Russian postcard of the end of the XIX – beginning of the XX century)]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Rossiiskii institut perepodgotovki rabotnikov iskusstva, kultury i turizma, Moscow [in Russian].
Rukavitcyn, I. (2010). Pochtalony i drugie ili azbuka otkrytok leporello [Postmen and others or the alphabet of postcards leporello]. Filokartiia, 2(17), 15-18 [in Russian].
Shleev, V.V., & Fainshtein, E.B. (1960). Khudozhestvennye otkrytki i ikh sobiranie [Art Cards and their picking]. Moscow: IZOGIZ [in Russian].
Zabochen, N.S., & Blinov, N.O. (Eds.). (1997). Russkii gorod na pochtovoi otkrytke kontca XІX – nachala XX veka [Russian city on a postcard from the end of the XIX – early XX century]. Moscow: Russkaia kniga [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Паур
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.