Графічний дизайн в аспекті поєднання непоєднуваного

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2.2019.189726

Ключові слова:

графічний дизайн, кентавристика, проектна діяльність, компліментарність

Анотація

Мета дослідження полягає у розгляді графічного дизайну в аспекті поєднання непоєднуваного – компліментарності, та у виявленні шляхів організації та розвитку професійного мислення дизайнера. Методи дослідження – аналіз синтезу науково-технічної і гуманітарної культур у сфері графічного дизайну; спроба застосування методів дослідження «кентавристики» до дослідження сучасного дизайну. Наукова новизна. Вперше здійснюється спроба застосування «кентавристичного» методу до дослідження стану сучасного графічного дизайну Висновки. Графічні форми інформації викликають певні відчуття і створюють позитивне або негативне (за умов невдалих форм) середовище, налаштовують емоційний стан людей на калокагатію або на деградацію поведінкових моделей. Принцип компліментарності (доповнюваності) потрібно закласти у базу сучасної освіти, особливо у фахову освіту галузі дизайну. Це сприятиме формуванню не тільки гармонійно розвинутої особистості, а й становленню фахівця дизайну, спроможного до проектно-творчого мислення, генерації ідей та їхнього втілення у реальність.

Біографія автора

Inna Cherkesova, Одеський національний морський університет

Професор, заслужений діяч мистецтв України

Посилання

Cherkesova, I.G. (2012). Poniatie "Dizain sredy" v kontekste dizain-obrazovaniia [The concept of «environment design» in the context of design education]. In Innovatsii v sudnobuduvanni ta okeanotekhnitsi [Innovation in Shipbuilding and Ocean Engineering], Proceedings of the 3rd International Scientific and Technical Conference (pp. 649-651). Mykolaiv: Natsionalnyi universytet korablebuduvannia im. admirala Makarova [in Ukrainian].

Danin, D.S. (1997). Kentavristika: programma kursa dlia gumanitarnykh spetcialnostei [Centauristics: course program for liberal arts]. Retrieved from https://kamen-jahr.livejournal.com/462861.html [in Russian].

Dzohii, N.S. (2013). Heneza poniattia "dyzain" [Genesis understood "design"]. Bioresursy i pryrodokorystuvannia, 5(3-4), 163-172 [in Ukrainian].

Gorianin, A. (2018). Chto takoe kentavristika? Beseda s Daniilom Daninym o sochetanii nesochetaemogo, 1998 [What is centauristics? Conversation with Daniil Danin on the combination of the incongruous, 1998]. Radio Svoboda. Retrieved from https://www.svoboda.org/a/29154299.html [in Russian].

Miskarian, K. (2007). Dizain, preobrazivshii povsednevnost [Design that transformed everyday life]. Vokrug sveta, 4, 116-128 [in Russian].

Vershinin, G.V. (2018). Lektcii po istorii dizaina [Lectures on the history of design]. Retrieved from http://art-design.tyumen.ru/publication/?m=20181031 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Cherkesova, I. (2019). Графічний дизайн в аспекті поєднання непоєднуваного. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 2(2), 206–215. https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2.2019.189726

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ