DOI: https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2.2019.189732

Формування професійної компетентності майбутніх дизайнерів з використанням інноваційних технологій

Liliya Saprykina

Анотація


Мета роботи – теоретичне обґрунтування запровадження інноваційних технологій у процес професійної підготовки майбутніх дизайнерів. На основі аналізу досліджень вчених щодо проблеми формування професійної компетентності майбутніх фахівців визначено, що запровадження інноваційних технологій позитивно впливає на формування професійної компетентності майбутніх фахівців у процесі навчання у вищих навчальних закладах. Методи дослідження. Було застосовано методи аналізу, порівняння та узагальнення, а також методи педагогічного експерименту та педагогічного спостереження. Наукова новизна полягає у визначенні поняття «проектна діяльність» як специфічної форми моделювання самостійної навчальної діяльності на основі особистого вибору студента щодо пізнавальних або практичних завдань у нестандартних ситуаціях, що забезпечує особистий зміст навчання. Обґрунтовано, що основою проектної діяльності є розвиток пізнавальних навичок, вміння самостійно проектувати свої знання і орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення майбутніх дизайнерів. Акцентовано, що проектна діяльність сприяє формуванню професійно відповідних знань, умінь і навичок майбутніх дизайнерів, а також засвоєнню певної структури проектної діяльності, яка є важливою як для професійної діяльності так і для особистісного розвитку майбутніх дизайнерів, а також забезпечує формування позитивної мотивації навчання. Висновки. Доведено необхідність запровадження проектної діяльності в процес підготовки майбутніх дизайнерів, оскільки проектна діяльність сприяє формуванню компонентів структури професійної компетентності майбутніх дизайнерів.

Ключові слова


професійна компетентність; майбутній дизайнер; інноваційні технології; проектна діяльність

Повний текст:

PDF

Посилання


Elkin, M.V. (2005). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia heohrafii zasobamy proektnoi diialnosti [Formation of professional competence of the future teacher of geography by means of project activity]. (PhD Dissertation). Central Institute of Postgraduate Pedagogical Education, Kyiv [in Ukrainian].

Frolov, I.T. (Ed.). (1987). Filosofskii slovar [Philosophical Dictionary] (2nd ed.) Moscow: Politizdat [in Russian].

Gitman, E.K., & Gitman, M.B. (2002). Proekt v obrazovatelnoi oblasti "Tekhnologiia" [Project in the educational field "Technology"]. Shkolnye tekhnologii, 6, 136-137 [in Russian].

Guzeev, V.V. (1996). Obrazovatelnaia tekhnologiia: ot priema do filosofii [Educational technology: from admission to philosophy]. Moscow: Sentiabr [in Russian].

Kondratova, L.H. (2008). Pidhotovka vchytelia do orhanizatsii proektnoi diialnosti uchniv osnovnoi shkoly v pozaurochnii roboti [Preparation of the teacher for the organization of project activity of elementary school students in extra-curricular work]. (PhD Dissertation). Central Institute of Postgraduate Pedagogical Education, Kyiv [in Ukrainian].

Konstantinov, F.V. (Ed.). (1964). Filosofskaia entciklopediia [Philosophical Encyclopedia] (Vol. 5). Moscow: Sovetskaia entciklopediia [in Russian].

Kremen, V.H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Lalak, N.V. (2009). Metodyka formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia v protsesi navchannia istorii [Formation of the professional competence of the future teacher in the process of history teaching]. (PhD Dissertation). The Institute of Pedagogy of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv [in Ukrainian].

Pidruchna, Z.F. (2008). Formuvannia profesiinoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh perekladachiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional communicative competence of future translators in the process of professional training]. (Abstract of PhD Dissertation). Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ternopil [in Ukrainian].

Samoilenko, N.B. (2008). Pidhotovka vchyteliv humanitarnykh dystsyplin do zastosuvannia metodu proektiv u profesiinii diialnosti [Training teachers in the humanities to apply the project method in their professional activities]. (PhD Dissertation). Institute of Higher Education NAES of Ukraine, Kyiv [in Ukrainian].

Udris, N. (2012). Obraz yak obiekt proektnoi kultury [The image as an object of project culture]. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu "Kyievo-Mohylianska akademiia"]. Seriia: Sotsiolohiia, 172(184), 19-23 [in Ukrainian].

Zahumennov, Yu., Shelkovych, L., & Shvarts, H. (2005). Osobystisno zoriientovani tekhnolohii v osviti [Personally oriented technologies in education]. Pidruchnyk dlia dyrektora, 9(10), 10-24 [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Лілія Саприкіна

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |