Формування професійної компетентності майбутніх дизайнерів з використанням інноваційних технологій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2.2019.189732

Ключові слова:

професійна компетентність, майбутній дизайнер, інноваційні технології, проектна діяльність

Анотація

Мета роботи – теоретичне обґрунтування запровадження інноваційних технологій у процес професійної підготовки майбутніх дизайнерів. На основі аналізу досліджень вчених щодо проблеми формування професійної компетентності майбутніх фахівців визначено, що запровадження інноваційних технологій позитивно впливає на формування професійної компетентності майбутніх фахівців у процесі навчання у вищих навчальних закладах. Методи дослідження. Було застосовано методи аналізу, порівняння та узагальнення, а також методи педагогічного експерименту та педагогічного спостереження. Наукова новизна полягає у визначенні поняття «проектна діяльність» як специфічної форми моделювання самостійної навчальної діяльності на основі особистого вибору студента щодо пізнавальних або практичних завдань у нестандартних ситуаціях, що забезпечує особистий зміст навчання. Обґрунтовано, що основою проектної діяльності є розвиток пізнавальних навичок, вміння самостійно проектувати свої знання і орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення майбутніх дизайнерів. Акцентовано, що проектна діяльність сприяє формуванню професійно відповідних знань, умінь і навичок майбутніх дизайнерів, а також засвоєнню певної структури проектної діяльності, яка є важливою як для професійної діяльності так і для особистісного розвитку майбутніх дизайнерів, а також забезпечує формування позитивної мотивації навчання. Висновки. Доведено необхідність запровадження проектної діяльності в процес підготовки майбутніх дизайнерів, оскільки проектна діяльність сприяє формуванню компонентів структури професійної компетентності майбутніх дизайнерів.

Біографія автора

Liliya Saprykina, Криворізький державний педагогічний університет

Кандидат педагогічних наук, старший викладач

Посилання

Elkin, M.V. (2005). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia heohrafii zasobamy proektnoi diialnosti [Formation of professional competence of the future teacher of geography by means of project activity]. (PhD Dissertation). Central Institute of Postgraduate Pedagogical Education, Kyiv [in Ukrainian].

Frolov, I.T. (Ed.). (1987). Filosofskii slovar [Philosophical Dictionary] (2nd ed.) Moscow: Politizdat [in Russian].

Gitman, E.K., & Gitman, M.B. (2002). Proekt v obrazovatelnoi oblasti "Tekhnologiia" [Project in the educational field "Technology"]. Shkolnye tekhnologii, 6, 136-137 [in Russian].

Guzeev, V.V. (1996). Obrazovatelnaia tekhnologiia: ot priema do filosofii [Educational technology: from admission to philosophy]. Moscow: Sentiabr [in Russian].

Kondratova, L.H. (2008). Pidhotovka vchytelia do orhanizatsii proektnoi diialnosti uchniv osnovnoi shkoly v pozaurochnii roboti [Preparation of the teacher for the organization of project activity of elementary school students in extra-curricular work]. (PhD Dissertation). Central Institute of Postgraduate Pedagogical Education, Kyiv [in Ukrainian].

Konstantinov, F.V. (Ed.). (1964). Filosofskaia entciklopediia [Philosophical Encyclopedia] (Vol. 5). Moscow: Sovetskaia entciklopediia [in Russian].

Kremen, V.H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Lalak, N.V. (2009). Metodyka formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia v protsesi navchannia istorii [Formation of the professional competence of the future teacher in the process of history teaching]. (PhD Dissertation). The Institute of Pedagogy of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv [in Ukrainian].

Pidruchna, Z.F. (2008). Formuvannia profesiinoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh perekladachiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional communicative competence of future translators in the process of professional training]. (Abstract of PhD Dissertation). Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ternopil [in Ukrainian].

Samoilenko, N.B. (2008). Pidhotovka vchyteliv humanitarnykh dystsyplin do zastosuvannia metodu proektiv u profesiinii diialnosti [Training teachers in the humanities to apply the project method in their professional activities]. (PhD Dissertation). Institute of Higher Education NAES of Ukraine, Kyiv [in Ukrainian].

Udris, N. (2012). Obraz yak obiekt proektnoi kultury [The image as an object of project culture]. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu "Kyievo-Mohylianska akademiia"]. Seriia: Sotsiolohiia, 172(184), 19-23 [in Ukrainian].

Zahumennov, Yu., Shelkovych, L., & Shvarts, H. (2005). Osobystisno zoriientovani tekhnolohii v osviti [Personally oriented technologies in education]. Pidruchnyk dlia dyrektora, 9(10), 10-24 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Saprykina, L. (2019). Формування професійної компетентності майбутніх дизайнерів з використанням інноваційних технологій. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 2(2), 229–236. https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.2.2019.189732

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ОДЯГУ, АКСЕСУАРІВ, ІМІДЖУ