DOI: https://doi.org/10.31866/2617-7951.3.1.2020.207546

Вплив Баугаузу та конструктивізму на формування мови сучасної інфографіки

Tetiana Bozhko

Анотація


Мета дослідження – відображення взаємозв’язків між мистецькою програмою митців-конструктивістів 20-х рр. ХХ ст. та засадами формування інфографічних повідомлень; аналіз витоків полістилізму в інфографіці та переосмислення терміну «сучасна графічна мова», введеному авангардистами 1920-х рр. Методи дослідження. Використано методи аналітичний і логічний (співставлення фактів і подій, порівняння теоретико-методичних поглядів конструктивістів 1920-х рр). Системний підхід впроваджено щодо вивчення вимог до інфографіки. Наукова новизна полягає у тому, що у статті вперше розглянуто інфографіку як соціально-орієнтований різновид графічної продукції і як мистецьку форму, найбільш відповідну до програмних закликів конструктивістів. В статті доведено, що полістилізм в інфографіці є автентичним результатом теоретико-методологічної підготовки студентів у Баугауз та значного поширення фотографічної і комп’ютерної техніки на початку ХХІ ст. Висновки. Саме Баугауз опосередковано вплинув на поєднання суспільних потреб у представленні статистичної інформації і мистецьких поглядів щодо естетики відтворення таких потреб завдяки активному поширенню демократичних у широкому сенсі слова поглядів на засоби побудови творів авангардного мистецтва в графіці. Похибки у композиційному вирішенні інфографіки і елементах її зображувальної мови, допоки наявні у сучасних зразках, не зменшують значущості теоретичних викладів авангардистів 1920-х рр. та встановлених ними критеріів функціональності і логічності щодо засобів побудови інфографіки. Натомість, все ще наявні помилки у її представленні в межах поодиноких повідомлень надають підстави стверджувати необхідність подальшої розбудови наукової бази та її поширення у процесі підготовки дизайнерів-графіків.


Ключові слова


конструктивізм; Баугауз; статистична інформація; інфографіка; засоби побудови інфографіки

Повний текст:

PDF

Посилання


Bertin, J. (2011). Semiology of Graphics: Diagrams, Networks, Maps. Esri Press [in English].

Efimov, V. V. (2006). Velikie shrifty: shest iz tridtcati [Great fonts: six out of thirty] (Vol. 1). ParaTaip [in Russian].

Gan, A. (1922). Konstruktivizm [Constructivism]. Tverskoe izdatelstvo [in Russian].

Iukechev, E. (2017, February 27). Interviu s professorom Gerdom Fliaishmanom o vremeni, fenomene i tipografike Baukhauza [Interview with Professor Gerd Fleischmann about the time, phenomenon and typography of the Bauhaus]. Shrift. https://typejournal.ru/articles/An-Interview-with-Professor-Gerd-Fleischmann [in Russian].

Ivanitckii, I. P. (1932). Izobrazitelnaia statistika i venskii metod [Fine statistics and the Vienna method]. Ogiz [in Russian].

Kandinsky, V. K. (1999). O dukhovnom v iskusstve [About the spiritual in art]. Azbuka [in Russian].

Kosara, R. (2010, August 10). The Difference between Infographics and Visualization. EagerEyes. http://eagereyes.org/blog/2010/the-difference-between-infographics-and-visualization [in English].

Kozlovskii, V. D. (2014). Baukhauz kak fenomen nemetckoi khudozhestvennoi kultury pervoi treti XX veka [The Bauhaus as a phenomenon of German art culture in the first third of the 20th century]. Bulletin of Moscow State University of Culture and Arts, 6(62), 82-87 [in Russian].

Krichevskii, V. G. (2019, June 11). Izostatistika i "Izostat" [Pictorial Statistics and Izostat]. Proekt Rossiia. https://prorus.ru/interviews/izostatistika-i-izostat/ [in Russian].

Kubai, D., & Horbal, A. (Eds.). (2016). Vidkrytyi posibnyk z vidkrytykh danykh [An open guide to open data]. Ukrainskyi tsentr suspilnykh danykh. http://socialdata.org.ua/manual/ [in Ukrainian].

Laptev, V. V. (2012). Izobrazitelnaia statistika. Vvedenie v infografiku [Fine statistics. Introduction to infographics]. Eidos [in Russian].

Laptev, V. V. (2014). Figurnye diagrammy v infografike: sfera primeneniia, klassifikatcii i pravila postroeniia [Curly diagrams in infographics: scope, classification and construction rules]. St. Petersburg State Polytechnical University Journal. Humanities and Social Sciences, 1(191), 298-306 [in Russian].

Laptev, V. V. (2018). Proektno-khudozhestvennaia evoliutciia russkoi infografiki (XIX–XX vekov): zarozhdenie, stanovlenie, razvitie [Design and artistic evolution of Russian infographics (XIX–XX centuries): origin, formation, development]. (Doctoral Dissertation). Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, St. Petersburg [in Russian].

Lohvinenko, V. H. (2018). Vykorystannia tekhnolohii infohrafiky dlia vizualizatsii navchalnoho kontentu [Use of Technology of Infographics for Visualization of Learning Content]. Physical and Mathematical Education, 2(16), pp. 79-85. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2018- 016-2-015 [in Ukrainian].

Neurath, O. (1936). International Picture Language, The first Rules of Isotype. Kegan Paul, Trench, Trubner & Co [in English].

Stadler, F. (1984). "Wiener Methode der Bildstatistik" und politische Grafik des Konstruktivismus (Wien-Moskau 1931–1934). ["Vienna method of image statistics" and political graphics of constructivism (Vienna-Moscow 1931–1934)]. In H. Haas, & F. Stadler, (Eds.), Österreich und die Sowjetunion 1918–1955: Beiträge zur Geschichte der Österreich-Sowjetischen Beziehungen [Austria and the Soviet Union 1918–1955: Contributions to the history of Austria-Soviet relations] (pp. 238-241). Historikersektion der Österreichisch-Sowjetische Gesellschaft [in German].

Tufte, E. R. (1997). Visual Explanations: Images and Quantities, Evidence and Narrative. Graphics Press [in English].

Yakymova, D. (2019, April 19). Konstruktyvizm vs. Bauhauz: yak u 1920-kh dyzain odnochasno vynykav v Ukraini ta Nimechchyni [Constructivism vs. Bauhaus: as in the 1920s, design emerged simultaneously in Ukraine and Germany]. Platfor.ma. https://platfor.ma/topic/konstruktyvizm-vs-baugauz/ [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2020 Тетяна Божко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |