Авангардні витоки швейцарського стилю та його експлікація в сучасному веб-дизайні
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.3.1.2020.207547Ключові слова:
швейцарський стиль, веб-дизайн, інтерфейс, Баугауз, «плаский» дизайн, веб-сайт, тренд, юзабілітіАнотація
Мета публікації полягає у дослідженні сучасних трендів і стилів, які формуються у графічному дизайні на основі прийомів та засобів швейцарського стилю, а також у виявленні основних аспектів швейцарського стилю, актуальних для веб-продукції. Методи дослідження. Наукова робота передбачає використання теоретичного, порівняльного, зіставно-типологічного методів, а також мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна. У процесі дослідження сучасних трендів веб-дизайну на прикладі творчих концепцій відомих дизайн-студій (швейцарської «Station», американської «Fantasy» та вітчизняної «Vintage») було проведено паралель щодо проявів відповідних тенденцій у співвідношенні з художніми принципами швейцарського стилю, якими, як виявилося, значною мірою й була зумовлена успішність компаній. Окрім того, як видно з практичних прикладів успішного ведення дизайн-діяльності, вивчення трендів та закономірностей їх виникнення допомагає у прогнозуванні майбутніх художніх напрямків, адже природа тренду – циклічна. А для створення актуального та якісного дизайну необхідна обізнаність серед відповідних тенденцій, розуміння тривалості їхнього панування. Висновки. Ознаки швейцарського стилю сьогодні яскраво представлені у роботах провідних дизайнерських студій, що робить їх зразками для наслідування, тим самим продовжуючи популяризувати таку стилістику веб-продукції. Відтак, ми прослідковуємо прояв стилю не лише в сучасних трендах, а й серед класичних прикладів, уже сформованих у вигляді правил проєктування інтерфейсів. На основі вивчення портфоліо провідних світових та вітчизняних дизайн-студій, орієнтованих переважно на веб-продакшн, можна зробити висновок, що художні прийоми та засоби, популярні серед дизайнерів ХХ ст. (а відповідно – причетні до формування швейцарського стилю), залишаються актуальними і сьогодні.
Посилання
Baskaran, L. (2006). Dizain i vremia. Stili i napravleniia v sovremennom iskusstve i arkhitekture [Design and time. Styles and trends in contemporary art and architecture] (I. D. Golybina, Trans.). Art-Rodnik [in Russian].
Chikhold, Ia. (2011). Novaia tipografika. Rukovodstvo dlia sovremennogo dizainera [New typography. A Guide for the Modern Designer] (L. Iakubson, Trans.). The Artemy Lebedev publishing house [in Russian].
Devishvili, D. V. (2003). Internatcionalnyi stil i sovremennyi graficheskii dizain [International style and modern graphic design]. (PhD Dissertation). Moskovskii gosudarstvennyi khudozhestvenno-promyshlennyi universitet imeni S. G. Stroganova, Moscow [in Russian].
Lemb, H. (2001). Udoskonalennia protsesu rozrobky interfeisu za dopomohoiu obiektno-oriientovanykh metodiv [Improving the process of interface development using object-oriented methods] [in Ukrainian].
Meggs, P. B. (2005, July 08). Graphic design, 1945–75: The International Typographic Style. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/art/graphic-design [in English].
Müller-Brockmann, J. (2008). Grid Systems in Graphic Design: A Visual Communication Manual for Graphic Designers, Typographers and Three Dimensional Designers. Niggli Verlag [in English].
Müller-Brockmann, J. (2014). Modulnye sistemy v graficheskom dizaine [Modular systems in graphic design] (L. Iakubson, Trans.). The Artemy Lebedev publishing house [in Russian].
Opaliev, M., & Vakulenko, O. (2016). Zakonomirnosti formuvannia suchasnoho trendu veb-dyzainu – "plaskyi" dyzain [Regularities of formation of a modern trend of web design – "flat" design]. Visnyk of Lviv national academy of Arts, 30, 215-225 [in Ukrainian].
Pacura, P. (2017, January 23). Web Design Trends for 2017. Awwwards. https://www.awwwards.com/web-design-trends-for-2017.html [in English].
Sugak, K. E. (2005). Ergonomicheskie aspekty proektirovaniia polzovatelskogo interfeisa [Ergonomic aspects of user interface design]. (PhD Dissertation). Lomonosov Moscow State University, Moscow [in Russian].
Vashchuk, O. A. (2013). Shveitcarskaia shkola graficheskogo dizaina. Stanovlenie i razvitie internatcionalnogo stilia tipografiki [Swiss school of graphic design. The formation and development of the international style of typography]. SPSITD [in Russian].
Vashchuk, O. (2017, December 15). Müller-Brockmann. Shveitcarskii internatcionalnyi stil [Müller- Brockmann. Swiss international style]. Romashin Design School. http://blog.romashin-design.com/articles/muller-brockmann.html [in Russian].
Voroiskii, F. S. (2004). Informatika. Entciklopedicheskii sistematizirovannyi slovar-spravochnik: vvedenie v sovremennye informatcionnye i telekommunikatcionnye tekhnologii v terminakh i faktakh [Computer science. Encyclopedic systematic dictionary-reference book: introduction to modern information and telecommunication technologies in terms and facts]. Fizmatlit [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вікторія Олійник, Наталія Семенчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.