Авангардні витоки швейцарського стилю та його експлікація в сучасному веб-дизайні

Автор(и)

  • Viktoriia Oliinyk Київський університет культури, Україна https://orcid.org/0000-0003-4774-558X
  • Nataliia Semenchuk Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.3.1.2020.207547

Ключові слова:

швейцарський стиль, веб-дизайн, інтерфейс, Баугауз, «плаский» дизайн, веб-сайт, тренд, юзабіліті

Анотація

Мета публікації полягає у дослідженні сучасних трендів і стилів, які формуються у графічному дизайні на основі прийомів та засобів швейцарського стилю, а також у виявленні основних аспектів швейцарського стилю, актуальних для веб-продукції. Методи дослідження. Наукова робота передбачає використання теоретичного, порівняльного, зіставно-типологічного методів, а також мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна. У процесі дослідження сучасних трендів веб-дизайну на прикладі творчих концепцій відомих дизайн-студій (швейцарської «Station», американської «Fantasy» та вітчизняної «Vintage») було проведено паралель щодо проявів відповідних тенденцій у співвідношенні з художніми принципами швейцарського стилю, якими, як виявилося, значною мірою й була зумовлена успішність компаній. Окрім того, як видно з практичних прикладів успішного ведення дизайн-діяльності, вивчення трендів та закономірностей їх виникнення допомагає у прогнозуванні майбутніх художніх напрямків, адже природа тренду – циклічна. А для створення актуального та якісного дизайну необхідна обізнаність серед відповідних тенденцій, розуміння тривалості їхнього панування. Висновки. Ознаки швейцарського стилю сьогодні яскраво представлені у роботах провідних дизайнерських студій, що робить їх зразками для наслідування, тим самим продовжуючи популяризувати таку стилістику веб-продукції. Відтак, ми прослідковуємо прояв стилю не лише в сучасних трендах, а й серед класичних прикладів, уже сформованих у вигляді правил проєктування інтерфейсів. На основі вивчення портфоліо провідних світових та вітчизняних дизайн-студій, орієнтованих переважно на веб-продакшн, можна зробити висновок, що художні прийоми та засоби, популярні серед дизайнерів ХХ ст. (а відповідно – причетні до формування швейцарського стилю), залишаються актуальними і сьогодні.

Біографії авторів

Viktoriia Oliinyk, Київський університет культури

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Nataliia Semenchuk, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр дизайну

Посилання

Baskaran, L. (2006). Dizain i vremia. Stili i napravleniia v sovremennom iskusstve i arkhitekture [Design and time. Styles and trends in contemporary art and architecture] (I. D. Golybina, Trans.). Art-Rodnik [in Russian].

Chikhold, Ia. (2011). Novaia tipografika. Rukovodstvo dlia sovremennogo dizainera [New typography. A Guide for the Modern Designer] (L. Iakubson, Trans.). The Artemy Lebedev publishing house [in Russian].

Devishvili, D. V. (2003). Internatcionalnyi stil i sovremennyi graficheskii dizain [International style and modern graphic design]. (PhD Dissertation). Moskovskii gosudarstvennyi khudozhestvenno-promyshlennyi universitet imeni S. G. Stroganova, Moscow [in Russian].

Lemb, H. (2001). Udoskonalennia protsesu rozrobky interfeisu za dopomohoiu obiektno-oriientovanykh metodiv [Improving the process of interface development using object-oriented methods] [in Ukrainian].

Meggs, P. B. (2005, July 08). Graphic design, 1945–75: The International Typographic Style. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/art/graphic-design [in English].

Müller-Brockmann, J. (2008). Grid Systems in Graphic Design: A Visual Communication Manual for Graphic Designers, Typographers and Three Dimensional Designers. Niggli Verlag [in English].

Müller-Brockmann, J. (2014). Modulnye sistemy v graficheskom dizaine [Modular systems in graphic design] (L. Iakubson, Trans.). The Artemy Lebedev publishing house [in Russian].

Opaliev, M., & Vakulenko, O. (2016). Zakonomirnosti formuvannia suchasnoho trendu veb-dyzainu – "plaskyi" dyzain [Regularities of formation of a modern trend of web design – "flat" design]. Visnyk of Lviv national academy of Arts, 30, 215-225 [in Ukrainian].

Pacura, P. (2017, January 23). Web Design Trends for 2017. Awwwards. https://www.awwwards.com/web-design-trends-for-2017.html [in English].

Sugak, K. E. (2005). Ergonomicheskie aspekty proektirovaniia polzovatelskogo interfeisa [Ergonomic aspects of user interface design]. (PhD Dissertation). Lomonosov Moscow State University, Moscow [in Russian].

Vashchuk, O. A. (2013). Shveitcarskaia shkola graficheskogo dizaina. Stanovlenie i razvitie internatcionalnogo stilia tipografiki [Swiss school of graphic design. The formation and development of the international style of typography]. SPSITD [in Russian].

Vashchuk, O. (2017, December 15). Müller-Brockmann. Shveitcarskii internatcionalnyi stil [Müller- Brockmann. Swiss international style]. Romashin Design School. http://blog.romashin-design.com/articles/muller-brockmann.html [in Russian].

Voroiskii, F. S. (2004). Informatika. Entciklopedicheskii sistematizirovannyi slovar-spravochnik: vvedenie v sovremennye informatcionnye i telekommunikatcionnye tekhnologii v terminakh i faktakh [Computer science. Encyclopedic systematic dictionary-reference book: introduction to modern information and telecommunication technologies in terms and facts]. Fizmatlit [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-30

Як цитувати

Oliinyk, V., & Semenchuk, N. (2020). Авангардні витоки швейцарського стилю та його експлікація в сучасному веб-дизайні. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 3(1), 104–115. https://doi.org/10.31866/2617-7951.3.1.2020.207547

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ