Дизайн влади у творчому доробку Розалії Рабинович
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.3.1.2020.207553Ключові слова:
дизайн влади, супрематизм, абстракціонізм, формальні прийоми, живопис, графіка, композиція, символ, знакАнотація
Мета дослідження – розкрити сутність поняття «дизайн влади», показати принцип формування образу влади на прикладі творчості Р. Рабинович. Методи дослідження. Впродовж дослідження використовувалися методи візуальної оцінки й аналізу творів Р. Рабинович, концептуальний та мистецтвознавчий методи. Наукова новизна дослідження. Введено в обіг поняття «дизайн влади», обґрунтовано доцільність його використання саме в такій редакції. Введено в обіг творчість маловідомої художниці Розалії Рабинович, вперше проаналізовано серію її агітаційних плакатів. Висновки. Результати дослідження засвідчили характерні прийоми створення образу влади в різні періоди розвитку людства; взаємозв’язок між соціальним устроєм і художніми засобами презентації влади. Зокрема, серед принципів створення дизайну радянської влади зазначено архаїчні тенденції в ідеологічній моделі презентації фундаментальних цінностей устрою. В контексті пропагандистського мистецтва 1930-х рр. у творчості маловідомої художниці Розалії Рабинович констатовано оригінальний новаторський підхід художниці до створення агітаційних плакатів. Зокрема, проведено паралель між авторською манерою Р. Рабинович і стилістикою забороненого на той час супрематизму. Створюючи разом з іншими митцями дизайн радянської влади, Р. Рабинович намагалася відійти від примітивної оповідності соціалістичного реалізму. Вектор її пошуків перебував у напрямі формалізації образно-художнього ряду радянського агітаційного мистецтва в дусі авангардизму.
Посилання
Lobanovskyi, B. & Hovdia, P. (1989). Ukrainske mystetstvo druhoi polovyny XIX – pochatku XX stolittia [Ukrainian art of the second half of the nineteenth and early twentieth centuries]. Mystetstvo [in Ukrainian].
Papeta, S. (2012). Kyivska mystetska shkola kintsia XIX – pershoi tretyny XX stolittia (osoblyvosti rozvytku modernykh napriamkiv) [Kyiv Art School of the late XIX – the first third of the XX century (features of development of modern directions)]. (PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Design and Art, Kharkiv [in Ukrainian].
Polevoi, V. (1989). Dvadtcatyi vek [The twentieth century]. Sovetskii khudozhnik [in Russian].
Skrypnyk, H. (Ed.). (2007). Istoriia ukrainskoho mystetstva [History of Ukrainian Art] (Vol. 5). The Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сергій Папета
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.