Новітні технології у вишивальному мистецтві як новий етап розвитку традиційного українського промислу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.3.2.2020.220084Ключові слова:
вишивка, одяг, вишивальні автомати, сучасні комп’ютерні технологіїАнотація
Мета статті полягає у висвітлені сучасних тенденцій в дизайні вишитих виробів одягу, які пов’язані з застосуванням вишивальних комп’ютерних автоматів. Методологічні засади дослідження ґрунтуються на використанні спостережень мистецтвознавчого, історичного, та культурологічного аналізу. Наукова новизна. В статті оглядаються археологічні артефакти та історичні джерела, що демонструють наявність вишитих елементів у декорі одягу стародавніх українців та доводять, що традиція оздоблювати речі вишитими елементами існує в Україні вже понад 2 тис. років. Зазначається, що впродовж ХХ ст. в Україні відбувався розвиток художніх промислів шляхом механізації, тобто застосування технічних приладів для пришвидшення роботи, що мало і позитивні, і негативні наслідки. Стисло викладена інформація про можливості сучасних комп’ютерних технологій у вишивальному процесі. Висновки. Результати дослідження доводять, що у ХХІ ст. цифрові технології розширюють можливості у створенні вишитих творів завдяки комп’ютерним технологіям. Мистецтво вишивки залишається найважливішим покликанням й надалі його природжене призначення – бути окрасою одягу. Інновації і новітні технології надали можливість прогресивним дизайнерам створювати нові моделі одягу і малюнки для вишиваного декору, а також створили платформу для подальшого розвитку вишивального мистецтва.
Посилання
Folk Moda [Folk Fashion]. (n.d.). About us. Retrieved March 2, 2020, from https://folkmoda.net/about_us [in Ukrainian].
Kara-Vasylieva, T. V. (2008). Istoriia ukrainskoi vyshyvky [History of Ukrainian Embroidery]. Mystetstvo [in Ukrainian].
Kara-Vasylieva, T. V., & Chornomorets, A. D. (2002). Ukrainska vyshyvka [Ukrainian Embroidery]. Lybid [in Ukrainian].
Kara-Vasylieva, T. V., & Chornomorets, A. D. (2005). Ukrainska vyshyvka [Ukrainian Embroidery] (2nd ed.). Lybid [in Ukrainian].
Kisielova, N. M., & Popenko N. M. (Comps.). (1979). Khudozhni promysly Ukrainy. Albom [Handicrafts in the Ukraine. Album] (V. Sakovych, Illus.). Mystetstvo [in Ukrainian].
Prychepii, T., & Prychepii, Ye. (2009). Vyshyvka Skhidnoho Podillia [Embroidery of Eastern Podillya]. Rodovid; Oranta [in Ukrainian].
Selivachov, M. (2013). Leksykon ukrainskoi ornamentyky (ikonohrafiia, nominatsiia, stylistyka, typolohiia) [Lexicon of Ukrainian Ornamentation (Iconography, Nomination, Styles, Typology)]. Feniks [in Ukrainian].
Susak, K., & Stefiuk, N. (2006). Ukrainske narodne vyshyvannia [Ukrainian Folk Embroidery: Techniques, Methodology, Methods]. Naukovyi Svit [in Ukrainian].
Zakharchuk-Chuhai, R. (1995). Narodna vyshyvka Zakhidnoi Ukrainy XIX – XX stolit: (problemy tradytsii) [Folk Embroidery of Western Ukraine XIX – XX Centuries: (Problems of traditions)] (Doctoral Dissertation). The Ethnology Institute of National Academy of Sciences of Ukraine, Lviv [in Ukrainian].
Zakharchuk-Chuhai, R. (2007). Narodne dekoratyvne mystetstvo Ukrainskoho Polissia [Traditional Folk Art of Ukrainian Polisia. Chornobyl Region]. Chornobylshchyna. The Ethnology Institute of National Academy of Sciences of Ukraine [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Анастасія Варивончик
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.