Творча діяльність Миколи Ейсмонта: архітектура, дизайн, мистецтво
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.3.2.2020.220091Ключові слова:
Микола Ейсмонт, архітектурний проєкт, сценографія, дизайн кераміки, етнічні мотивиАнотація
Мета. Стаття присвячена вивченню творчого спадку Миколи Ейсмонта – українського архітектора, урбаніста, сценографа та дизайнера середини ХХ ст. Методологія дослідження. За допомогою мистецтвознавчого аналізу здійснюється спроба з’ясувати особливості творчої спадщини митця. Дослідження базується на аналізі матеріалів музейних та архівних фондів, що містяться в Україні та Росії, а також – його проєктних розробок та наукових праць. Наукова новизна дослідження обумовлена введенням у науковий обіг біографічних даних про життєвий і творчий шлях архітектора, митця і дизайнера Миколи Геліодоровича Ейсмонта. Висновок. Життя і творчість досліджуваного митця і дизайнера засвідчує той феномен, коли у неможливо важких умовах радянської дійсності художнику усе ж вдавалось реалізувати власний творчий потенціал і виявити парадокси історії. У результаті дослідження виявлено універсальний характер його творчості, реалізований у художній, проєктній та сценографічній діяльності. Зокрема, розкриваються особливості дизайнерського підходу Ейсмонта із застосуванням етнічних мотивів у проєктуванні виробів з кераміки.
Посилання
Baranov, I. (2010). Leningradskaya blokada ot A do Ya [Leningrad Blockade from A to Z]. Kentavr [in Russian].
Barna, N. (2015). Dyzain v konteksti khudozhnoi kultury XX–XXI stolittia [Design in the context of artistic culture of the XX–XXI centuries]. Universytet “Ukraina” [in Ukrainian].
Butyagin, V. (1974). Planirovka i blagoustroistvo gorodov [City Planning and Improvement]. Stroiizdat [in Russian].
Horbachov, D. (Comp.). (2007). Avanhard Yohansena [Yohansen’s Vanguard]. Nautilus [in Ukrainian].
Horbachov, D. (2020). Lytsari holodnoho renesansu [Knights of the Hunger Renaissance]. Dukh i Litera [in Ukrainian].
Kachalov, N. (1959). Steklo [Glass]. Izdatel’stvo Akademii nauk SSSR [in Russian].
Konysheva, O. (2003). Gradostroitel’stvo i arkhitektura Chelyabinska kontsa 1920-kh – serediny 1950-kh godov [Urban Planning and Architecture of Chelyabinsk in the Late 1920s – Mid 1950s] (PhD Dissertation). Sankt-Peterburgskaya akademiya khudozhestv imeni Il’i Repina, St. Petersburg [in Russian].
Likhachev, D. (1995). V blokadnom Leningrade: vospominaniya [In besieged Leningrad: memoirs]. St. Petersburg [in Russian].
Lokhova, N. (1997). Arkhitekturno-planirovochnoe nasledie 20–50-kh godov XX veka v gradostroitel’stve Urala [The Architectural and Planning Heritage of the 20–50s of the Twentieth Century in the Urban Planning of the Urals] (PhD Dissertation). Ural’skaya gosudarstvennaya arkhitekturno-khudozhestvennaya akademiya, Novosibirsk [in Russian].
Lutsenko, O. (2016). Viiskovi aerodromy [Military Airfields]. The National Defence University of Ukraine named after Ivan Cherniakhovskyi [in Ukrainian].
Nikolai Geliodorovich Eismont. Yuvileinaya vystavka v galeree “Serebryanyi vek”: buklet [Nikolai Geliodorovich Eismont. Anniversary Exhibition in the Gallery “Silver Age”: Booklet]. (1996). Muzei Anny Akhmatovoi v Fontannom Dome [in Russian].
Proskuriakov, V. (2001). Arkhitektura ukrainskoho teatru: prostir i diia [Architecture of Ukrainian Theater: Space and Action]. Publishing House of Lviv Polytechnic National University [in Ukrainian].
Puchkov, A. (2013). Narys istorii arkhitekturoznavstva [Essay on the History of Architecture]. Feniks [in Ukrainian].
Shkolna, O. V. (2014). Mystetstvo farforu-faiansu Ukrainy kintsia XIX – pochatku XXI stolittia: typolohiia, khudozhni osoblyvosti, stylistyka [Art of Porcelain and Faience of Ukraine of the end of XIX – the Beginning of XXI Century: Typology, Artistic Features, Stylistics] (Doctoral Dissertation). National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Kyiv [in Ukrainian].
Starynkevych, Ye. (1960). Oleksandr Korniichuk. In O. S. Diachenko (Ed.), Literaturni portrety: krytyko-biohrafichni narysy [Literary Portraits: Critical and Biographical Essays] (Vol. 1). Radianskyi pysmennyk [in Ukrainian].
Yudova-Romanova, K. (2017). Tekhnichni zasoby oformlennia stsenichnoho prostoru [Technical Means of Registration of Stage Space]. KNUKiM Publishing [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Марія Тимошенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.