Прийоми постмодернізму у плакатних проєктах часів пандемії Сovid-19
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236115Ключові слова:
плакатні проєкти, вуличні експозиції, віртуальні виставки, постмодернізмАнотація
Мета дослідження – виявити особливості застосування постмодерних прийомів у плакатних проєктах періоду пандемії Сovid-19. Методи дослідження. Методологічну основу дослідження складають порівняльний та мистецтвознавчий аналіз. Наукову новизну дослідження становить розгляд плакатної діяльності періоду пандемії 2020–2021 рр. у контексті постмодернізму. Висновки. У поточних плакатних проєктах карантинного періоду чітко прослідковуються постмодерні риси, які виявляються не тільки у візуальній мові творів, а й у способах експонування та позиціонування плакатів у соціумі і медійній сфері. Для зображувальної складової характерне використання метафори як універсального методу, а також поєднання різних стилістик, множинність підходів, відсутність панівного вектору у вирішенні візуального образу. Виявлено застосування подвійного кодування, цитат, ремінісценцій, гри, іронії тощо.
Посилання
Dvornik, V. (2021). DCDC-2 Communication Design Winners. Typographic posters on Corona Virus or Covid-19. D’source Corona Design Challenge. https://dsourcechallenge.org/img/winners-01/dcdc2/6-ValyaDvornik.jpg [in English].
Eco, U. (1997). Postmodernizm, ironiya, zanimatel’nost’ [Postmodernism, Irony, Amusement]. In Zametki na polyakh "Imeni rozy" [Notes on the Margins of the “Name of the Rose”] (pp. 635–639). Simpozium [in Russian].
Lahutenko, O. A. (2005). Ukrainska knyzhkova obkladynka pershoi tretyny XX stolittia. Stylistychni osoblyvosti khudozhnoi movy [Ukrainian Book Cover of the First Third of the XX Century. Stylistic Features of Artistic Language] [Monograph]. Politekhnika [in Ukrainian].
Nadzvychaini diiachi Ukrainy. Proekt-podiaka liudiam, yaki zabezpechuiut pobut krainy [Extraordinary Figures of Ukraine. The Project is a Thank You to the People Who Provide for the Life of the Country]. (n.d.). Silpo. https://nadzvychayni.silpo.ua [in Ukrainian].
Plakatnyi proiekt “Stop Covid-19”. 11–31 travnia 2020 roku [Poster Project “Stop Covid-19”. May 11– 31, 2020]. (2020, May 12). Sait khudozhnoi halerei Mytets. http://mytets.com/2020/05/12/stop-covid-19/ [in Ukrainian].
Poynor, R. (2013). No More Rules: Graphic Design and Postmodernism. Laurence King Publishing [in English].
Sarab’yanov, D., Sternin, G., Lifshits, L., Vdovin, G., Pospelov, G., & Yagodovskaya, A. (1995). Avangard – postavangard, modernizm – postmodernizm: problemy terminologii [Avant- Garde – Post-Avant-Garde, Modernism – Postmodernism: Problems of Terminology]. Voprosy iskusstvoznaniya, 1-2, 41–83 [in Russian].
Sinishin, A. A. (2018). Fenomen odesskogo plakata kontsa XX veka [The Phenomenon of the Odessa Poster of the Late XX Century]. Scientific Notes of the International Humanitarian University, 28, 118–121 [in Russian].
U vitrynakh Romenskoi miskoi biblioteky dlia doroslykh vidkrylasia vystavka plakatnoho proiektu “Stop Covid-19” [An Exhibition of the Poster Project “Stop Covid-19” Opened in the Shop Windows of the Romen City Library for Adults]. (2020, June 10). Romenska miska rada. https://romny-vk.gov.ua/novini-mista/u-vitrinakh-romenskoi-miskoi-biblio/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Andriy Budnyk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.