Прийоми постмодернізму у плакатних проєктах часів пандемії Сovid-19

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236115

Ключові слова:

плакатні проєкти, вуличні експозиції, віртуальні виставки, постмодернізм

Анотація

Мета дослідження – виявити особливості застосування постмодерних прийомів у плакатних проєктах періоду пандемії Сovid-19. Методи дослідження. Методологічну основу дослідження складають порівняльний та мистецтвознавчий аналіз. Наукову новизну дослідження становить розгляд плакатної діяльності періоду пандемії 2020–2021 рр. у контексті постмодернізму. Висновки. У поточних плакатних проєктах карантинного періоду чітко прослідковуються постмодерні риси, які виявляються не тільки у візуальній мові творів, а й у способах експонування та позиціонування плакатів у соціумі і медійній сфері. Для зображувальної складової характерне використання метафори як універсального методу, а також поєднання різних стилістик, множинність підходів, відсутність панівного вектору у вирішенні візуального образу. Виявлено застосування подвійного кодування, цитат, ремінісценцій, гри, іронії тощо.

Біографія автора

Андрій Будник, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Посилання

Dvornik, V. (2021). DCDC-2 Communication Design Winners. Typographic posters on Corona Virus or Covid-19. D’source Corona Design Challenge. https://dsourcechallenge.org/img/winners-01/dcdc2/6-ValyaDvornik.jpg [in English].

Eco, U. (1997). Postmodernizm, ironiya, zanimatel’nost’ [Postmodernism, Irony, Amusement]. In Zametki na polyakh "Imeni rozy" [Notes on the Margins of the “Name of the Rose”] (pp. 635–639). Simpozium [in Russian].

Lahutenko, O. A. (2005). Ukrainska knyzhkova obkladynka pershoi tretyny XX stolittia. Stylistychni osoblyvosti khudozhnoi movy [Ukrainian Book Cover of the First Third of the XX Century. Stylistic Features of Artistic Language] [Monograph]. Politekhnika [in Ukrainian].

Nadzvychaini diiachi Ukrainy. Proekt-podiaka liudiam, yaki zabezpechuiut pobut krainy [Extraordinary Figures of Ukraine. The Project is a Thank You to the People Who Provide for the Life of the Country]. (n.d.). Silpo. https://nadzvychayni.silpo.ua [in Ukrainian].

Plakatnyi proiekt “Stop Covid-19”. 11–31 travnia 2020 roku [Poster Project “Stop Covid-19”. May 11– 31, 2020]. (2020, May 12). Sait khudozhnoi halerei Mytets. http://mytets.com/2020/05/12/stop-covid-19/ [in Ukrainian].

Poynor, R. (2013). No More Rules: Graphic Design and Postmodernism. Laurence King Publishing [in English].

Sarab’yanov, D., Sternin, G., Lifshits, L., Vdovin, G., Pospelov, G., & Yagodovskaya, A. (1995). Avangard – postavangard, modernizm – postmodernizm: problemy terminologii [Avant- Garde – Post-Avant-Garde, Modernism – Postmodernism: Problems of Terminology]. Voprosy iskusstvoznaniya, 1-2, 41–83 [in Russian].

Sinishin, A. A. (2018). Fenomen odesskogo plakata kontsa XX veka [The Phenomenon of the Odessa Poster of the Late XX Century]. Scientific Notes of the International Humanitarian University, 28, 118–121 [in Russian].

U vitrynakh Romenskoi miskoi biblioteky dlia doroslykh vidkrylasia vystavka plakatnoho proiektu “Stop Covid-19” [An Exhibition of the Poster Project “Stop Covid-19” Opened in the Shop Windows of the Romen City Library for Adults]. (2020, June 10). Romenska miska rada. https://romny-vk.gov.ua/novini-mista/u-vitrinakh-romenskoi-miskoi-biblio/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-02

Як цитувати

Будник, А. (2021). Прийоми постмодернізму у плакатних проєктах часів пандемії Сovid-19. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 4(1), 8–20. https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236115

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ