Дизайн елементів міського простору в контексті переосмислення виховної функції проєктної діяльності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236118

Ключові слова:

візуальна культура, дизайн, мистецтво, проєктна діяльність, виховна функція, комунікація, глобалізація

Анотація

Метою статті є дослідження виховної функції сучасного дизайну за допомогою аналізу об’єктів міського середовища в Україні і світі. Методологія дослідження передбачає застосування методів спостереження і мистецтвознавчого аналізу; виховна функція проєктної діяльності відслідковується в історичних та сучасних зображеннях, зібраних шляхом колекціонування. Наукова новизна дослідження полягає у рефлексії щодо ролі сучасного дизайнера у формуванні гуманістичних цінностей у суспільстві; звертається увага на потребу переосмислення довколишнього простору, що може бути досягнуто засобом дизайну. Висновки. Сучасні дизайнери поєднують різноманітні функціональні запити та композиційні мистецькі рішення, прагнучи здивувати пересічного споживача. Та часом варто просто створити те, що відповідає гуманістичним запитам: середовище, наповнене затишком і природними мотивами. У такий спосіб проєктна діяльність здобуває можливості виконувати виховну функцію у суспільстві за допомогою культивування справжніх людських цінностей, через примирення різних соціальних груп у містах, різних національних культур, агресивного міського середовища і людини.

Біографія автора

Наталія Дядюх-Богатько, Українська академія друкарства

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Bystrytskyi, Ye., Zymovets, R., & Proleiev, S. (2020). Komunikatsiia i kultura v globalnomu sviti [Communication and culture in the global world]. Dukh i Litera [in Ukrainian].

D’Alleva, A. (2012). How to Write about Art (2nd ed.). Laurence King Publishing [in English].

Diadiukh-Bohatko, N. Y. (2017, November 24). Metody doslidzhennia vitchyznianoho dyzainu kriz pryzmu suchasnoi analitychnoi filosofii [Methods of Research of Domestic Design Through the Prism of Modern Analytical Philosophy]. In Mystetska kultura: istoriia, teoriia, metodolohiia [Art Culture: History, Theory, Methodology], Abstracts of the International Scientific Conference (pp. 43-46). Rastr-7 [in Ukrainian].

Diadiukh-Bohatko, N. Y. (2018a). Zmina metanaratyviv u filosofii dyzainu [Change metanratives in the design philosophy]. Newsletter Transcarpathian Academy of Arts, 10, 148–153 [in Ukrainian].

Diadiukh-Bohatko, N. Y. (2018b, October 17–19). Komunikatyvnyi dyzain: kriz pryzmu semantyky [Communicative design: through the prism of semantics]. In Polihrafichni, multymediini ta Web-tekhnolohii [Printing, multimedia and Web-technologies], Proceedings of the III International Scientific and Technical Conference (pp. 255–258). Ukrainska akademiia drukarstva [in Ukrainian].

Mirzoeff, N. (1999). An Introduction to Visual Culture. Routledge [in English].

Swain, F. (2015, July 7). Yak miski dyzainery manipuliuiut liudmy [How Urban Designers Manipulate People]. BBC. http://www.bbc.com/ukrainian/vert_fut/2015/07/150707_vert_city_manipu-lates_behavior_vp?SThisFB [in Ukrainian].

UTS: Design Іnnovation Research Centre. (2019–2020). Designing Out Crime. http://www.design-innovation.com.au/designing-out-crime [in English].

Zaichenko, I. V. (2008). Pedahohika [Pedagogy] (2nd ed.). Osvita Ukrainy [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-02

Як цитувати

Дядюх-Богатько, Н. (2021). Дизайн елементів міського простору в контексті переосмислення виховної функції проєктної діяльності. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 4(1), 36–44. https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236118

Номер

Розділ

ДИЗАЙН СЕРЕДОВИЩА