Архетипи грецьких міфів у фешн-дизайні ХХІ століття з позицій метамодернізму
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.1.2021.236124Ключові слова:
фешн-дизайн, трансформація, метамодернізм, архетип, грецькі міфи, трансфер елементів образівАнотація
Мета статті полягає у з’ясуванні особливостей функціонування архетипових структур (у даному разі – архетипів грецьких міфів) у сучасному фешн-дизайні; а також в аналізі особливостей розвитку методології проєктування фешн-дизайну з позицій метамодернізму. Методологія дослідження. Проблема аналізу особливостей розвитку фешн-дизайну у контексті метамодернізму вирішена на базі міждисциплінарного системного аналізу з комбінуванням предметного, історіографічного і морфологічного аналізів. Наукова новизна. У дослідженні запропоновано прийоми синтезу елементів образів героїв грецьких міфів з елементами-носіями сучасної моди з урахуванням тенденцій метамодернізму. Експериментальна перевірка результатів дослідження проведена шляхом оцінки художньо-естетичних якостей моделей колекції сучасного жіночого одягу за мотивами грецьких міфів. Висновки. У результаті дослідження доходимо висновку, що у практиці фешн-дизайну проєктний підхід доцільно вирішувати зба лансовано між факторами творчого першоджерела, особистих якостей індивіда і проявлених у ньому архетипів. Для експериментального підтвердження результатів обрано характерні елементи образів грецьких богів, які було закладено у якості креативного потенціалу в основу для розробки моделей сучасного одягу. Таким чином результати проєктування колекції підтвердили доцільність звертання до архетипових форм для пошуку інноваційних дизайнерських рішень.
Посилання
Bolen, J. S. (2005). Bogini v kazhdoi zhenshchine. Novaya psikhologiya zhenshchiny. Arkhetipy bogin’ [Goddesses in Every Woman. New Psychology of Women. Archetypes of Goddesses] (G. Bakhtiyarova & O. Bakhtiyarov, Trans.). Sofiya [in Russian].
Bolen, J. S. (2008). Bogi v kazhdom muzhchine. Arkhetipy, upravlyayushchie zhizn’yu muzhchin [Gods in Everyman: Archetypes That Shape Men’s Lives] (E. Miroshnichenko, Trans.). Sofiya [in Russian].
Date, P., Ganesan, A., & Oates, T. (2017). Fashioning with Networks: Neural Style Transfer to Design Clothes. ML4Fashion. https://arxiv.org/pdf/1707.09899.pdf [in English].
Guseinov, A. A. (2017). Budushchee bez budushchego [A Future Without a Future]. In Global’nyi mir: Sistemnye sdvigi, vyzovy i kontury budushchego [Global World: System Shifts, Challenges and Contours of the Future], XVII International Likhachev Scientific Readings (pp. 63–66). Saint-Petersburg University of the Humanities and Social Sciences [in Russian].
Hardabkhadze, I. A. (2019). Imidzh osobystosti v dyskursi sotsialnoi adaptatsii v tsyfrovii ta posttsyfrovii fazakh rozvytku informatsiinoho suspilstva [Personality Image in the Discourse of Social Adaptation in the Post-Digital Phase of Information Society]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture. Series: Social Communications, 57, 79–90. https://doi.org/10.31516/2410-5333.057.06 [in Ukrainian].
Metamodern – novyi sposob smotret’ na mir [Metamodern is a New Way of Looking at the World]. (2017, March 29). Newtonew. https://newtonew.com/culture/wow-metamodern [in Russian].
Mower, S. (2016, January 27). Valentino Spring 2016 Couture. Vogue. https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2016-couture/valentino [in English].
Rudrum, D., & Stavris, N. (Eds.). (2015). Supplanting the Postmodern: An Anthology of Writings on the Arts and Culture of the Early 21st Century. Bloomsbury Academic [in English].
Vlasov, V. G. (2012). Paraiskusstvoznanie i istoricheskii protsess [Para-‘Art Study’ and the Historical Process]. Architecton Proceedings of Higher Education, 1(37). http://archvuz.ru/2012_1/4/ [in Russian].
Vlasov, V. G. (2015). Mayatnik Chizhevskogo, ili Kak istoriya ubivaet geniev. Dobavleniya k teorii progressivnogo tsiklicheskogo razvitiya iskusstva F. I. Shmita [Chizhevsky Pendulum, or How History Kills Geniuses. Additions to The Theory of Progressive Cyclic Development of Art by F. I. Shmit]. Architecton Proceedings of Higher Education, 1(49). http://archvuz.ru/2015_1/1 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Iryna Gardabkhadze, Anna Antonova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.