Екоплакат як форма соціокультурних комунікацій
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.2.2021.246806Ключові слова:
екокультура, екоплакат, медіапростір, візуальна мова, креативні рекламні технологіїАнотація
Стаття розкриває роль плаката, який на початку ХХІ ст. не втрачає позицій основного рекламного носія для зовнішньої реклами (особливо в сіті-лайтах), в інтер’єрах різного призначення, навіть як елемент декору замість картин, у віртуальних конкурсах різної тематичної спрямованості, і може бути трансформованим у рекламні інтернет-банери. З метою дослідження екологічної соціальної реклами проведено емпіричний аналіз візуальної мови та стилістичних тенденцій у плакаті. Методологія дослідження базується на переосмисленні результатів Міжнародного проєкту «ЕКО-культура», завданнями якого були розвиток екомислення, популяризація екотрендів, формування засобами плакатного мистецтва нового стилю життя в умовах міського середовища, просування концепції чистих міст та культури споживання. У такий спосіб доводиться роль освіти, мистецтва і дизайну та відповідальності кожного з нас у системних змінах щодо збереження довкілля. Для виконання поставленої мети було застосовано наукові методи: системно-структурний, соціокультурний, аксіологічний, компаративний, метод теоретичного узагальнення. Наукова новизна. Екоплакат актуалізовано як форму соціокультурних комунікацій, стратегічно спрямовану на збереження довкілля та створення комфортних умов для життєдіяльності людини, зміни споживацьких настанов, посилення соціальної відповідальності і позитивних ціннісних орієнтацій. Висновки. Сучасний стан екоплаката, зокрема в Україні, мотивує до подальших ініціатив та міждисциплінарного підходу до розвитку екокультури в суспільстві засобами плакатного мистецтва. В арсеналі прийомів підвищення ефективності та естетичного рівня екоплаката авторами виокремлено використання креативних рекламних технологій – візуальних метафор, гіпербол, асоціацій, алегорій та метонімій, орієнтуючись на досвід відомих плакатистів й учасників міжнародних виставок та конкурсів.
Посилання
Cohen, R. (2007). Creolization and cultural globalization: the soft sounds of fugitive power. Globalizations, 4(3), 369–384. https://doi.org/10.1080/14747730701532492 [in English].
ECO-culture club. (n.d.). Glavnaya [Home]. Facebook. https://www.facebook.com/ECO-culture-club-109900551139700 [in Russian].
European Green Week 2021. (n.d.). Home. https://www.eugreenweek.eu [in English]
Gallo, M. (1975). Geschichte der Plakate [History of the posters]. Pawlak [in German].
Papanek, V. (2004). Dizain dlya real’nogo mira [Design for the Real World] (G. Severskaya, Trans.). Publisher D. Aronov [in Russian].
Pryshchenko, S. (2020). Dyzain i reklama: iliustrovanyi hlosarii (osnovni terminy ta poniattia) [Design and Advertising: Illustrated Glossary (Basic Terms and Concepts)] (2nd ed.). Kondor [in Ukrainian].
Pryshchenko, S., & Antonovych, Ye. (2017). Osnovy reklamnoho dyzainu [Basics of Advertising Design]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts [in Ukrainian].
Semenik, O. (2021, June 4). Syla plakativ: sposterezhennia z kharkivskoi triienale "4-i Blok" [The power of posters: observations from the Kharkiv triennial "Block 4"]. LB.UA. https://lb.ua/culture/2021/06/04/486135_sila_plakativ_sposterezhennya_z.html [in Ukrainian].
Ukrainski internet-ZMI zghaduiut pro ekolohichnu temu lyshe v 1% svoikh materialiv [Ukrainian Online Media Mention the Environmental Topic in Only 1% of their Materials]. (2016, October 4). Detektor Media https://detector.media/monitoring/article/119349/2016-10-04-ukrainski-internet-zmi-zghaduyut-pro-ekologichnu-temu-lyshe-v-1-svoikh-materialiv-imi [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.