Рисунок і живопис для майбутніх графічних дизайнерів в умовах дистанційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.2.2021.246851Ключові слова:
пандемія, online-формат, рисунок і живопис, методика викладання, живе спілкуванняАнотація
Жорсткі обмеження карантину, пов’язані з пандемією Covid-19, істотно змінили соціальну реальність. Пандемія стала каталізатором значної кількості процесів, які торкнулись усіх сфер діяльності людини, в тому числі не оминули й сферу освіти. Навчальний процес в екстремальному режимі був переведений у дистанційний формат, що, з одного боку, було кращим рішенням, аніж його припинення. З іншого боку – різка зміна формату навчання особливо зачепила практико-орієнтовані і творчі дисципліни. Переваги й недоліки подібного підходу розглядаються у даній статті на прикладі дисципліни «Рисунок і живопис», на спостереженні результатів її викладання в online-форматі. Мета дослідження – визначити шляхи адаптації методики викладання дисципліни «Рисунок і живопис» до умов карантину, виявити можливості застосування новітніх освітніх та комунікаційних online-платформ в образотворчому процесі, одночасно не втративши класичну традицію оволодіння знаннями з основ образотворчої грамоти під час практичних занять в аудиторії, коли відбувається безпосередній контакт студентів з викладачем. Методологія дослідження. Автор, виходячи з власного практичного досвіду професійного художника, аналізує переваги та недоліки навчання online і визначає напрямок шляхів вирішення проблем, виявлених при реалізації програми дисципліни «Рисунок і живопис» в дистанційному форматі. Наукова новизна роботи полягає в таких аспектах: розширення уявлень про особливості викладання образотворчих дисциплін в екстремальному режимі пандемії, виявлення специфіки переведення традиційної навчальної методики на платформи дистанційного навчання, нове структурування навчальної програми дисципліни «Рисунок і живопис». Висновки. Доведено, що дистанційні технології не можуть замінити в дисципліні «Рисунок і живопис» всі інші методи і види навчання і мають розглядатися лише як ефективне доповнення до традиційної методики. Доходимо висновку, що основну частину практичних занять, де важливим завданням є формування в студентів мотивації, професійних цінностей і самостійного нестереотипного мислення, неможливо проводити без живого спілкування між викладачем та студентом.
Посилання
Active Minds. (2020, September). The Impact of COVID-19 on Student Mental Health. Survey Data. https://www.activeminds.org/studentsurvey/ [in English].
Jansen, R. S., van Leeuwen, A., Janssen, J., Conijn, R., & Kester, L. (2020). Supporting Learners’ Self- Regulated Learning in Massive Open Online Courses. Computers & Education, 146. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103771 [in English].
kasto. (2021, February 18). Yaki problemy u dystantsiitsi bachat pedahohy, uchni ta batky – opytuvannia Derzhsluzhby yakosti osvity [What Problems do Teachers, Students and Parents see in the Distance – a Survey of the State Service for Education Quality]. Nova Ukrainska shkola. https://nus.org.ua/news/yaki-problemy-u-dystantsijni-bachat-vchyteli-ta-batky-opytuvannya-derzhsluzhby-yakosti-osvity/ [in Ukrainian].
Krishnamurthy, S. (2020). The Future of Business Education: A Commentary in the Shadow of the Covid-19 Pandemic. Journal of Business Research, 117, 1–5. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.05.034 [in English].
Ministerstvo ta Komitet tsyfrovoi transformatsii Ukrainy. (2020, July 30). 17 tysiach naselenykh punktiv ne maiut zhodnoho optychnoho provaidera – doslidzhennia Mintsyfry [17,000 Settlements do not have any Optical Provider – a Study by the Ministry of Culture]. https://thedigital.gov.ua/news/17-tisyach-naselenikh-punktiv-ne-mayut-zhodnogo-optichnogo-provaydera-doslidzhennya-mintsifri [in Ukrainian].
MNStudio. (2021, March 16). Naskilky ukraintsi zadovoleni dystantsiinym navchannia – rezultaty doslidzhennia [How Satisfied Ukrainians are with Distance Learning are the Results of the Study]. Nova Ukrainska shkola. https://nus.org.ua/news/naskilky-ukrayintsi-zadovoleni-dystantsijnym-navchannya-rezultaty-doslidzhennya/ [in Ukrainian].
Nazarenko, Yu., & Polishchuk, O. (2021, August 25). Osvita v umovakh pandemii u 2020/2021 rotsi: analiz problem i naslidkiv [Education in a Pandemic in 2020/2021: Analysis of Problems and Consequences]. Cedos. https://cedos.org.ua/researches/osvita-v-umovah-pandemiyi-analiz-problem-i-naslidkiv/ [in Ukrainian].
Piperski, A., Akhmedov, E., Senatov, F., Karyagina, T., & Maksutov, I. (2020, April 15). Mozhet li onlain-obrazovanie zamenit’ traditsionnoe? [Can Online Education Replace Traditional?]. Postnauka. https://postnauka.ru/point-of-view/155079 [in Russian].
Polisuchenko, A. (2021, April 19). Problemy dystantsiinoi osvity: vid molodshoi shkoly do universytetiv [Problems of Distance Education: from Primary School to Universities]. UNIAN. https://www.unian.ua/society/distanciyna-osvita-ekspert-anna-polisuchenko-viznachila-problemi-osviti-novini-ukrajini-11392588.html [in Ukrainian].
Rusli, R., Rahman, A., & Abdullah, H. (2020). Student perception data on online learning using heutagogy approach in the Faculty of Mathematics and Natural Sciences of Universitas Negeri Makassar. Indonesia. Data in Brief, 29, 105–152. https://doi.org/10.1016/j.dib.2020.105152 [in English].
Smirnova, O. (2020, September 5). "Nespravzhnia osvita". Yak pandemiia vykryla problemy onlain-navchannia ["Failing Education". As a Pandemic Exposed Online Learning Problems]. BBC. https://www.bbc.com/ukrainian/features-54039740 [in Ukrainian].
Sovsun, I. (2020, June 25). Shist problem ukrainskoi vyshchoi osvity, yaki vyiavyv karantyn [Six Problems of Ukrainian Higher Education Identified by Quarantine]. Osvita.ua. https://osvita.ua/vnz/74767/ [in Ukrainian].
Yurchenko, O. (2020, July 9). Za chy proty? 6 pliusiv i minusiv dystantsiinoho navchannia, yaki nam treba obhovoryty [For or Against? 6 Pros and Cons of Distance Learning that we Need to Discuss]. Osvitoriia. https://osvitoria.media/experience/za-chy-proty-6-plyusiv-i-minusiv-dystantsijnogo-navchannya-yaki-nam-treba-obgovoryty/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.