Шляхи підвищення ефективності засвоєння функціоналу графічних редакторів (на матеріалах навчального практикуму з дисципліни «Комп’ютерні технології в дизайні»)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.2.2021.246853

Ключові слова:

комп’ютерні технології, графічний редактор, дизайн, інтерфейс, комп’ютерний інструментарій, програмний функціонал

Анотація

Мета. Метою даного дослідження є систематизація та презентація набутих у процесі особистої викладацької діяльності ефективних навчальних методів і прийомів, а також змістовних висновків у контексті курсу «Комп’ютерні технології в дизайні» щодо його оптимізації. Методи дослідження. Дослідження побудоване, насамперед, на авторських зауваженнях та спостереженнях щодо особливостей засвоєння студентами спеціальності «Графічний дизайн і реклама» Київського національного університету культури і мистецтв функціоналу графічних редакторів. Тобто серед наукових методів у ході підготовки статті були використані методи спостереження, експерименту, порівняння, класифікації, систематизації, наукового аналізу. Наукова новизна. В результаті дослідження було встановлено, що сучасна модель викладання комп’ютерних дисциплін для дизайнерів, орієнтованих на вивчення графічних редакторів, потребує вдосконалення і оновлення у контексті актуальних тенденцій комп’ютерного дизайну. Відтак, з урахуванням існуючих недоліків, було запропоновано оптимізувати навчальний підхід за чотирма основними позиціями:

  1. вивчення термінології діджитал-арту;
  2. відпрацювання технічних прийомів;
  3. поєднання базових художніх засад із програмним функціоналом;
  4. виховання аналітичних якостей у студентів (графічний аналіз зображення).

При цьому весь обсяг завдань, спрямованих на відпрацювання технічних прийомів у поєднанні з базовими художніми засадами, класифіковано за трьома категоріями у відповідності до їхнього змісту:

  1. алгоритмічні завдання (результат прогнозований);
  2. творчі завдання (результат варіативний, непередбачуваний);
  3. комбіновані завдання (результат варіативний).

Практичний блок завдань з вивчення графічних редакторів Adobe Photoshop та Adobe Illustrator для студентів 1-2 курсів, успішно апробований під час навчального процесу протягом 2018 – 2021 рр., знайшов відображення у таблиці, а відповідні аналітичні висновки представлені у вигляді інфографіки. Висновки. Як було доведено у процесі дослідження, саме накопичений викладацький досвід у контексті теоретичного обґрунтування може експериментальним шляхом допомогти з визначенням якісної навчальної моделі. У результаті вдалося систематизувати набуті під час особистої викладацької діяльності ефективні навчальні методи і прийоми, презентувати успішно апробований на практиці блок завдань, а також сформулювати тези щодо оптимізації навчальної моделі у контексті курсу «Комп’ютерні технології в дизайні».

Біографії авторів

Вікторія Олійник, Київський університет культури

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Аркадій Болтенков, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент

Посилання

Habrel, T. M. (2018). Metody aktyvizatsii tvorchosti dyzainera zasobamy komp’iuternykh tekhnolohii [Methods of Activating the Creativity of a Designer by Means of Computer Technology] [PhD Dissertation, Lviv Polytechnic National University] [in Ukrainian].

Lytvyn, V. A. (2015). Metodyka formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh arkhitektoriv [Method of Forming of Future Architects’ Informative Culture]. Young Scientist, 2(17), 159–162 [in Ukrainian].

Makar, Z. Yu., & Kravets, M. Z. (2013). Vyvchennia kompiuternykh tekhnolohii yak chynnyk pidvyshchennia kvalifikatsii dyzainera [A Study of Computer Technologes as a Factor of Design Training]. The Scientific Bulletin of UNFU, 23.18, 332–335 [in Ukrainian].

Malynina, I. (2015). Innovatsiina metodyka navchannia komp’iuternii hrafitsi studentiv pedahohichnykh vuziv [Innovative Methods of Teaching Computer Graphics to Students of Pedagogical Universities]. Academic Notes Centralukrainian Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences, 141(2), 73–75 [in Ukrainian].

Mosiiuk, O. O. (2019, April 18-20). Osnovni napriamy vyvchennia system komp’iuternoi hrafiky u protsesi pidhotovky maibutnikh uchyteliv informatyky [The Main Directions of Studying Computer Graphics Systems in the Process of Training Future Computer Science Teachers]. In Informatsiino-kompiuterni tekhnolohii 2019 [Information and Computer Technologies 2019], Abstracts of the X International Scientific and Technical Conference (pp. 186–187). Zhytomyr. https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/06/88.pdf [in Ukrainian].

Oliinyk, V. (2020). Optymizatsiia vykladannia komp’iuternoho dyzainu v umovakh dystantsiinoho navchannia [The Optimization of Computer Design Teaching in the Context of Distance Education]. Knowledge, Education, Law, Management, 5(33), 3, 31–37. https://doi.org/10.51647/kelm.2020.5.3.6 [in Ukrainian].

Truskova, M. A. (2010). Komp’yuternaya grafika kak sredstvo formirovaniya proektnoi kul’tury [Computer Graphics as a Means of Forming a Design Culture]. Contemporary Higher Education: Innovative Aspects, 4, 8–11 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-13

Як цитувати

Олійник, В., & Болтенков, А. (2021). Шляхи підвищення ефективності засвоєння функціоналу графічних редакторів (на матеріалах навчального практикуму з дисципліни «Комп’ютерні технології в дизайні»). Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 4(2), 276–290. https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.2.2021.246853

Номер

Розділ

ДИЗАЙН-ОСВІТА