Шляхи підвищення ефективності засвоєння функціоналу графічних редакторів (на матеріалах навчального практикуму з дисципліни «Комп’ютерні технології в дизайні»)
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.2.2021.246853Ключові слова:
комп’ютерні технології, графічний редактор, дизайн, інтерфейс, комп’ютерний інструментарій, програмний функціоналАнотація
Мета. Метою даного дослідження є систематизація та презентація набутих у процесі особистої викладацької діяльності ефективних навчальних методів і прийомів, а також змістовних висновків у контексті курсу «Комп’ютерні технології в дизайні» щодо його оптимізації. Методи дослідження. Дослідження побудоване, насамперед, на авторських зауваженнях та спостереженнях щодо особливостей засвоєння студентами спеціальності «Графічний дизайн і реклама» Київського національного університету культури і мистецтв функціоналу графічних редакторів. Тобто серед наукових методів у ході підготовки статті були використані методи спостереження, експерименту, порівняння, класифікації, систематизації, наукового аналізу. Наукова новизна. В результаті дослідження було встановлено, що сучасна модель викладання комп’ютерних дисциплін для дизайнерів, орієнтованих на вивчення графічних редакторів, потребує вдосконалення і оновлення у контексті актуальних тенденцій комп’ютерного дизайну. Відтак, з урахуванням існуючих недоліків, було запропоновано оптимізувати навчальний підхід за чотирма основними позиціями:
- вивчення термінології діджитал-арту;
- відпрацювання технічних прийомів;
- поєднання базових художніх засад із програмним функціоналом;
- виховання аналітичних якостей у студентів (графічний аналіз зображення).
При цьому весь обсяг завдань, спрямованих на відпрацювання технічних прийомів у поєднанні з базовими художніми засадами, класифіковано за трьома категоріями у відповідності до їхнього змісту:
- алгоритмічні завдання (результат прогнозований);
- творчі завдання (результат варіативний, непередбачуваний);
- комбіновані завдання (результат варіативний).
Практичний блок завдань з вивчення графічних редакторів Adobe Photoshop та Adobe Illustrator для студентів 1-2 курсів, успішно апробований під час навчального процесу протягом 2018 – 2021 рр., знайшов відображення у таблиці, а відповідні аналітичні висновки представлені у вигляді інфографіки. Висновки. Як було доведено у процесі дослідження, саме накопичений викладацький досвід у контексті теоретичного обґрунтування може експериментальним шляхом допомогти з визначенням якісної навчальної моделі. У результаті вдалося систематизувати набуті під час особистої викладацької діяльності ефективні навчальні методи і прийоми, презентувати успішно апробований на практиці блок завдань, а також сформулювати тези щодо оптимізації навчальної моделі у контексті курсу «Комп’ютерні технології в дизайні».
Посилання
Habrel, T. M. (2018). Metody aktyvizatsii tvorchosti dyzainera zasobamy komp’iuternykh tekhnolohii [Methods of Activating the Creativity of a Designer by Means of Computer Technology] [PhD Dissertation, Lviv Polytechnic National University] [in Ukrainian].
Lytvyn, V. A. (2015). Metodyka formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh arkhitektoriv [Method of Forming of Future Architects’ Informative Culture]. Young Scientist, 2(17), 159–162 [in Ukrainian].
Makar, Z. Yu., & Kravets, M. Z. (2013). Vyvchennia kompiuternykh tekhnolohii yak chynnyk pidvyshchennia kvalifikatsii dyzainera [A Study of Computer Technologes as a Factor of Design Training]. The Scientific Bulletin of UNFU, 23.18, 332–335 [in Ukrainian].
Malynina, I. (2015). Innovatsiina metodyka navchannia komp’iuternii hrafitsi studentiv pedahohichnykh vuziv [Innovative Methods of Teaching Computer Graphics to Students of Pedagogical Universities]. Academic Notes Centralukrainian Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences, 141(2), 73–75 [in Ukrainian].
Mosiiuk, O. O. (2019, April 18-20). Osnovni napriamy vyvchennia system komp’iuternoi hrafiky u protsesi pidhotovky maibutnikh uchyteliv informatyky [The Main Directions of Studying Computer Graphics Systems in the Process of Training Future Computer Science Teachers]. In Informatsiino-kompiuterni tekhnolohii 2019 [Information and Computer Technologies 2019], Abstracts of the X International Scientific and Technical Conference (pp. 186–187). Zhytomyr. https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/06/88.pdf [in Ukrainian].
Oliinyk, V. (2020). Optymizatsiia vykladannia komp’iuternoho dyzainu v umovakh dystantsiinoho navchannia [The Optimization of Computer Design Teaching in the Context of Distance Education]. Knowledge, Education, Law, Management, 5(33), 3, 31–37. https://doi.org/10.51647/kelm.2020.5.3.6 [in Ukrainian].
Truskova, M. A. (2010). Komp’yuternaya grafika kak sredstvo formirovaniya proektnoi kul’tury [Computer Graphics as a Means of Forming a Design Culture]. Contemporary Higher Education: Innovative Aspects, 4, 8–11 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.