Засоби та прийоми виділення пакувань на товарному ринку
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.1.2022.257479Ключові слова:
комунікативні елементи, засоби і прийоми дизайну, візуальний текстАнотація
Мета статті полягає у виявленні та систематизації сукупності прийомів та засобів, що забезпечують індивідуальність пакувальної продукції та посилюють її комунікативну функцію, а також у встановленні можливості щодо їхньої взаємодії. Методологія дослідження: застосовано метод комплексного аналізу. Наукова новизна полягає у виявленні та систематизації щонайменше 8 відмінних проектних прийомів, реалізованих в дизайні пакувань за допомогою розглянутих засобів. Встановлено, що більшість таких прийомів може бути впроваджена як індивідуально, так і в поєднані з одним або двома іншими (але не більше) прийомами. Серед проектних прийомів виділено: демонстрація образів ідеалізованого споживача або товаровиробника; впровадження рекламного персонажу; демонстрація гіперболізованого за споживчими характеристиками товару; акцентування нагород або специфічних переваг торгівельної марки; домінування типографічного дизайну та рекламно-шрифтових блоків над зображувальними елементами; впровадження у пакувальні конструкції інноваційного й оригінального формотворення; посилення зручності користування через елементи дизайну; впровадження у дизайн пакувань інноваційних технологій; застосування додаткової пакувальної оболонки (не тільки для захисту товару, але й для отримання задоволення від процесу взаємодії з пакуванням); наявність допоміжних фактурних характеристик пакувань; відображення етнічних традицій; мінімалізм та імплікація ідеології «швейцарського стилю» в різноманітних формах; вінтажний дизайн та використання крафтових паперів; екологічний дизайн; мімікрія та уподібнення товарів до об’єктів навколишнього світу; впровадження оптичних ілюзій. Висновки: дизайн пакувальної продукції передбачає обмірковане використання професійних прийомів, за допомогою яких створюється індивідуалізований образ товарів. Професійне варіювання всіма виявленими прийомами та використання їх рекомендованих поєднань здатне істотно полегшити роботу дизайнера і дозволяє втілити індивідуалізований підхід до кожного пакування, що потребує дизайну або редизайну
Посилання
Bokareva, Yu. S., & Zubenko, R. O. (2014). Ergonomichnost’ v potrebitel’skikh upakovkakh [Ergonomics in Consumer Packages]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 3, 12–14 [in Russian].
Bondarenko, V. M. (2017, March 11). Upakovka tovaru yak efektyvnyi zasib komunikatsii [Product Packaging as an Effective Means of Communication]. Suchasne materialoznavstvo ta tovaroznavstvo: teoriia, praktyka, osvita. http://materialtovarzn.catsboard.com/t14-topic#14 [in Ukrainian].
Bozhko, T. (2019). Vymohy do pakuvan yak komunikatyvnykh obiektiv i shliakhy yikh vtilennia [Requirements for Packing as Communicative Objects and Ways of their Realization]. Visnyk of Lviv National Academy of Arts, 39, 199–214 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.37131/2524-0943-2019-39-14
Budnyk, A. V., & Chuieva, O. V. (2019a). Upakovka ta etyketka yak predmety kolektsiiuvannia [Packaging and Labels as Collectible Items]. Packaging, 4, 54–57 [in Ukrainian].
Budnyk, A. V., & Chuieva, O. V. (2019b). Upakovka ta etyketka yak predmety kolektsiiuvannia [Packaging and Labels as Collectible Items]. Packaging, 5, 47–49 [in Ukrainian].
Cherniavskyi, K., & Sadirova, N. (2018, April 20). Pryntsypy ekodyzainu pry stvorenni upakovky yak zasib zberezhennia ekolohii [Principles of Ecodesign in the Creation of Packaging as a Means of Preserving the Environment]. In Aktualni problemy suchasnoho dyzainu [Topical Issues of Modern Design], Proceedings of the International Scientific-Practical Conference (Vol. 1, pp. 132–135). Kyiv National University of Technologies and Design [in Ukrainian]
Chuieva, O. V. (2014). Proiektno-khudozhnii instrumentarii dyzainu suchasnykh spozhyvchykh pakuvan [Design and Artistic Tools for the Design of Modern Consumer Packaging] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Fakhrutdinov, O. N., & Evmenova, A. A. (2015). Opticheskie illyuzii i material’noe tvorchestvo [Optical Illusions and Material Creativity]. Sovremennye nauchnye issledovaniya i innovatsii, 5(49). Retrieved December 10, 2018, from http://web.snauka.ru/issues/2015/05/54295 [in Russian].
Hanotska, O. (2013). Novitni trendy suchasnoho dyzainu upakovky [Newest Trends of Modern Design of Packing]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 2, 15–19 [in Ukrainian].
Hanotska, O. V. (2017). Interaktyvna upakovka: novi mozhlyvosti u dyzaini [Interactive Packaging: New Opportunities in Design]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 3, 43–52 [in Ukrainian].
Hodgson, A. (2013). Is Retro Packaging Making a Comeback? Is Old the New "New"? Graphic Communication Department; College of Liberal Arts; California Polytechnic State University. https://digitalcommons.calpoly.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1101&context=grcsp [in English].
Lars, V. (2012). Prodayushchaya upakovka. Pervaya v mire kniga ob upakovke kak sredstve kommunikatsii [Selling Packaging. The World’s First Book on Packaging as a Means of Communication]. Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].
Liashko, K. (2016, May 23). Dyzain upakovky chaiu: 9 novykh tendentsii [Tea Packaging Design: 9 New Trends]. KOLORO. https://koloro.ua/ua/blog/dizain/dizajn-upakovki-chaja-9-novyh-tendencij.html [in Ukrainian].
Nhede, N. (2019, November 20). Eco-Friendly Packaging Ideas. Smart Energy International. https://www.smart-energy.com/features-analysis/eco-friendly-packaging-ideas/ [in English].
Sbitnieva, N. F. (2003). Osoblyvosti rozvytku radianskoi upakovky 1930-kh rokiv. Utylitarni ta khudozhni aspekty [Features of the Development of Soviet Packaging in the 1930s. Utilitarian and Artistic Aspects] [PhD Dissertation, Kharkiv State Academy of Design and Arts] [in Ukrainian].
Sbitnieva, N. F. (2014). Istoriia hrafichnoho dyzainu [History of Graphic Design]. Kharkiv State Academy of Design and Arts [in Ukrainian].
Siemonov, O. (n.d.). Ekolohichni znaky na upakovkakh tovariv [Eco-Labels on Product Packaging] (Pt. 2). Khmarka. Retrieved December 10, 2018, from https://hmarka.ua/uk/articles/ekologichni-znaky-na-upakovkah-tovariv-ii-chastyna/ [in Ukrainian]
Trout, J. (2001). Novoe pozitsionirovanie [New Positioning] (M. Tyurina, Trans.). Piter [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.