Інноваційні технології в дизайні одягу ХХІ ст.
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.1.2022.257485Ключові слова:
дизайнер-модельєр, творчість, інновації, новітні технології, fashion індустріяАнотація
Мета статті. Дослідити художньо-проєктні прийоми формоутворення і трансформації сучасного текстилю та інших інноваційних матеріалів на основі актуальної дизайнерської практики в дизайні одягу. Методологія дослідження ґрунтується на комплексі наукових методів, що включає емпіричні та теоретичні підходи, а саме: метод спостереження, що дозволив обробити масив інноваційних розробок; метод вивчення та узагальнення творчого досвіду, що охоплює активну практику провідних наукових центрів та дизайнерських студій, надає можливість виділити актуальні технологічні та художні прийоми, що використовуються в сучасному дизайні одягу; метод аналізу, порівняння, синтезу в дослідженні прийомів інноваційного формоутворення. Наукова новизна. Проаналізовано запровадження технологічних та технічних інновацій у моделюванні одягу ХХІ ст. Висвітлено використання різноманітних художніх образів та прийомів формоутворення. Вперше розглянута технологія використання аерохромних барвників на принтованій тканині. Подано сучасні екологічні проєкти дизайну одягу з інноваційних матеріалів. Виокремлено лідерів кінетичної та інтерактивної моди. На основі результатів проведеного дослідження доходимо висновків, що унікальні стратегії дизайнерського формоутворення реалізовані завдяки співпраці науковців, інженерів, модельєрів. Відкриття сучасних вчених та технологічні розробки провідних світових дослідницьких центрів, креативність лідерів сучасного дизайну та кращих дизайнерських студій сприяють розширенню розуміння останніх досягнень галузі fashion індустрії. Вивчення нових технологій виробництва одягу та прогнозування процесів у розвитку сучасної моди як важливих елементів соціального та культурного простору мають значний вплив на формування людської особистості, становлення та соціалізацію молоді.
Посилання
ActNow. (2019). Featured. Goal 12: Sustainable Consumption and Production. United Nations. Retrieved February 9, 2022, from https://cutt.ly/iPGDxB0 [in English].
Aerochromics. (n.d.). What? Retrieved February 23, 2022, from https://aerochromics.com/ [in English].
Aghighi, R. (n.d.). Projects. Retrieved February 23, 2022, from https://www.royaaghighi.com/projects.html [in English].
Amosova, E. Yu. (2010). Vliyanie innovatsionnykh tekhnologii i materialov na formirovanie modnykh tendentsii v razvitii kostyuma [The Influence of Innovative Technologies and Materials on the Formation of Fashion Trends in the Development of Costume] [PhD Dissertation, Moskovskii gosudarstvennyi tekstil’nyi universitet imeni A. N. Kosygina] [in Russian].
Clothing Printer: 3D Printing Clothes Printer. (2013, November 29). New Hi Tech Gadgets. https://cutt.ly/hPGDE3X [in English].
CuteCircuit. (n.d.). Haute Couture. Retrieved February 23, 2022, from https://cutecircuit.com [in English].
Devo, O. (2021). My pershymy v sviti rozrobyly innovatsiine khutro z konoplianoho volokna: Interviu iz zasnovnytseiu DevoHome [We were the First in the World to Develop an Innovative Hemp Fur: Interview With the Founder of DevoHome]. Responsible future. https://cutt.ly/TPGSIX8 [in Ukrainian].
Granskog, A., Laizet, F., Lobis, M., & Sawers, C. (2020, July 23). Biodiversity: The Next Frontier in Sustainable Fashion. McKinsey & Company. https://cutt.ly/APGDp9o [in English].
Groot-Pons, M. (2021). Designed and Made in Utrecht, the Netherlands. Marie Bee Bloom. https://www.mariebeebloom.com/?lang=en [in English].
Hahn, J. (2019, November 5). Charlotte McCurdy Creates "Carbon-Negative" Raincoat from Algae Bioplastic. Dezeen. https://cutt.ly/tPGDhmm [in English].
Hardabkhadze, I. A., & Ostrovetska, M. O. (2012). Innovatsiini metody vizualizatsii rezultativ khudozhnoho proektuvannia odiahu v industrii mody [Innovative Methods of Visualization of the Results of Artistic Design of Clothing in the Fashion Industry]. Culture and Arts in the Modern World, 13, 33–41 [in Ukrainian].
Herpen, I. van (n.d.). Collections. Retrieved February 23, 2022, from https://www.irisvanherpen.com/collections [in English].
Hitti, N. (2020, August 28). Scarlett Yang Designs Lab-Grown Dress from Algae that can Decompose in Hours. Dezeen. https://cutt.ly/kPGSGP0 [in English].
Laquinte, J. (n.d.). The Cognitive Dress. Retrieved February 23, 2022, from https://www.jlaquinte. com/ibm-cognitive-dress [in English].
Pakhchyan, S. (2009, October 27). World’s Largest Wearable Display – Cute Circuit’s Galaxy Dress. Fashionging Tech. https://cutt.ly/fPGSV1J [in English].
Pakhchyan, S. (2017, January 25). Kinetic Couture: Introducing the Butterfly Dress. Fashionging Tech. https://cutt.ly/oPGS7J2 [in English].
Pashkevych, K. L. (2014). Novi tekhnolohii: 3D prynter [New Technologies: 3D Printer]. Lehka promyslovist, 1, 22–25 [in Ukrainian].
Shcherban, L. O., Kostohryz, Yu. O., Kersnovska, V. V., Kryvenka, N. V., & Ivanytska, V. O. (2018). Innovatsiini tekhnolohii dyzain-proektuvannia suchasnoho odiahu [Innovative Technologies of Design of Modern Clothes]. Tekhnolohii ta dyzain, 1(26), 1–15 [in Ukrainian].
Vasil’eva, T. S. (2011). Vliyanie novykh tekhnologii na formoobrazovanie v dizaine odezhdy: na primere svetodizaina kostyuma [The Influence of New Technologies on Shape Formation in Clothing Design: on the Example of Costume Lighting Design] [PhD Dissertation, Vserossiiskii nauchno-issledovatel’skii institut tekhnicheskoi estetiki] [in Russian].
Williamson, C. (2017, October 27). Foræva: A Sculptural, High Tech Dress Made of Swarovski Crystals. Design Milk. https://cutt.ly/HPGDrGU [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.