Детермінанти художньо-інформаційної ідентифікації олімпійського парадного костюма
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.1.2022.257486Ключові слова:
дизайн одягу, візуальні образи, олімпійський парадний костюм, комунікаційний дизайн, художньо-інформаційна ідентифікаціяАнотація
Мета статті. Проаналізувати олімпійський парадний костюм XXXII Олімпійських ігор «Токіо-2020» та сформувати перспективні визначальні ознаки його художньо-інформаційної ідентифікації. Методологія дослідження передбачає мистецтвознавчий аналіз формоутворення, художніх мотивів, національних звернень, загальної естетики та сучасних трендів, які акумулюються в дизайні олімпійського парадного костюма закордонних спортивних збірних. Наукова новизна полягає у дослідженні олімпійського парадного костюма Олімпіади «Токіо-2020» та визначенні перспективних стратегічних рекламних ознак його художньо-інформаційної ідентифікації. Висновки. У результаті дослідження для подальшого застосування в проєктуванні олімпійського парадного костюма визначені перспективні стратегічні рекламні ознаки художньо-інформаційної ідентифікації, у тому числі: 1) Конвергентність звернень до кольорів національного прапора в дизайні проаналізованих олімпійських парадних костюмів спортивних команд; 2) Відповідність художньо-інформаційної ідентифікації парадного костюма основоположним принципам Олімпіади; 3) Екологічність в олімпійському парадному костюмі, що передбачає не тільки використання екологічних матеріалів у проєктуванні одягу, але й привернення уваги до глобальної проблеми людства. Надлишок сировини із завершеним терміном експлуатації та належної технологічної утилізації відходів легкої промисловості стали тригером посиленої уваги до екосвідомості на всіх рівнях людської діяльності. Висока мода диктує тенденції для -мідл та мас-маркету і поступово переходить на безпечні текстильні матеріали, які піддаються біологічному розпаду, не забруднюючи воду мікро-пластиком; 4) Вестиментарні традиції в художньо-інформаційній ідентифікації олімпійського парадного костюма, що дозволяють вбачати дизайнера (дизайн-студію, компанію і т. п.) референтом знакової системи художньо-інформаційної ідентифікації олімпійського парадного костюма разом зі спортсменами та представниками делегації, який (яка) теж є брендом країни, для якої створює костюм.
Посилання
Dufrenne, M. (20078). Vklad estetiki v filosofiyu [The Contribution of Aesthetics to Philosophy]. In N. A. Khrenov & A. S. Migunov (Comps.), Estetika i teoriya iskusstva XX veka [Aesthetics and Theory of Art of the Twentieth Century]. Progress-Traditsiya [in Russian].
Hottenroth, F. (2001). Illyustrirovannaya istoriya material’noi kul’tury [An Illustrated History of Material Culture]. AST [in Russian].
Inozemtseva, A. N. (2013). Rannyaya institutsional’naya teoriya iskusstva D. Diki. Predposylki i istochniki vozniknoveniya [D. Dickey’s Early Institutional Theory of Art. Prerequisites and Sources of Occurrence]. ART&CULT, 10(2), 140–144. https://cutt.ly/4Psrfsk [in Russian].
International Olympic Committee. (n.d.). Tokyo 1964 Legacy. Retrieved February 15, 2022, from https://olympics.com/ioc/legacy/tokyo-1964-legacies-all [in English].
International Olympic Committee. (2020, July 17). Olympic Charter. DidWeDo. https://cutt.ly/FPa1f6e [in English].
International Olympic Committee. (2021, July 24). Coca-Cola’s Placard Bearers help to promote diversity and inclusion at Tokyo 2020 Opening Ceremony. https://cutt.ly/iPa1vZV [in English].
Kanarskii, A. S. (2008). Dialektika esteticheskogo protsessa [Dialectics of the Aesthetic Process]. Mironovskaya tipografiya [in Russian].
Kosareva, E. A. (2006). Moda. XX vek. Razvitie modnykh form kostyuma [Fashion. XX Century. The Development of Fashionable Forms of Costume]. Peterburgskii institut pechati [in Russian].
Kos’kov, M. A., & Muzalevskaya, Yu. E. (2011). Kostyum. Osnovy teorii [Costume. Fundamentals of the Theory] [Monograph]. Pushkin Leningrad State University [in Russian].
Kutilina, Kh. Ye. (2014). Perspektyvizm u suchasnii filosofii mystetstva (teoriia Dzheimsa O. Yanga) [Perspectiveism in Modern Philosophy of Art (Theory of James O. Young)]. NaUKMA Research Papers in Philosophy and Religious Studies, 154, 30–34 [in Ukrainian].
Losev, A. F., & Shestakov, V. P. (1965). Istoriya esteticheskikh kategorii [History of Aesthetic Categories]. Iskusstvo [in Russian].
Makarevska, K. (2021, July 20). Yak vyhliadaie olimpiiska forma riznykh krain na Ihry-2020 v Tokio [What Does the Olympic Uniform of Different Countries Look like at the 2020 Games in Tokyo]. Suspilne. https://cutt.ly/kPazhNy [in Ukrainian].
Malynska, A. M., Pashkevych, K. L., Smyrnova, M. R., & Kolosnichenko, O. V. (2014). Rozrobka kolektsii odiahu [Development of Clothing Collections]. NVTs Profi [in Ukrainian].
Matvieiev, S. F., Radchenko, L. O., & Shcherbashyn, Ya. S. (2005). Olimpiiska osvita – priorytetnyi napriam v diialnosti Olimpiiskoi akademii Ukrainy [Olympic Education is a Priority in the Activities of the Olympic Academy of Ukraine]. In Olimpiiskyi sport i sport dlia vsikh [Olympic Sports and Sports for All], Abstracts of the IX International Scientific Congress. Olimpiiska literatura [in Ukrainian].
Muller, N. (2003). Olimpiiskoe obrazovanie [Olympic Education]. Mir sporta, 3, 6–12 [in Russian].
Mykhailova, T. S. (2021, March 24–25). Vizualna identychnist v paradyhmi sotsiokulturnoho prostoru Ukrainy [Visual Identity in the Paradigm of Socio-Cultural Space of Ukraine]. In Ukraina u svitovykh hlobalizatsiinykh protsesakh: kultura, ekonomika, suspilstvo [Ukraine in the Globalization Processes: Culture, Economy, Society], Abstracts of the III International Scientific and Practical Conference (Pt. 1, pp. 91–95). KNUKiM Publishing [in Ukrainian].
Nikolaieva, T. V. (2008). Tektonika formoutvorennia kostiuma [Tectonics of Costume Formation]. Aristei [in Ukrainian].
Rodichenko, V. S., & Stolyarov, V. I. (1997). Olimpiiskoe obrazovanie i sovremennye tendentsii razvitiya v oblasti politiki i ideologii [Olympic Education and Current Development Trends in Politics and Ideology]. Sport, dukhovnye tsennosti, kul’tura, 6, 26–32 [in Russian].
Shandrenko, O. M. (2014). Etnomystetstvo yak dzherelo modyfikatsii proiektnykh stratehii formotvorennia v dyzaini odiahu [Ethnic Art as a Source of Modification of Design Strategies of Shaping in Clothing Design]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 7, 34–37 [in Ukrainian].
Trukhina, O. (2021). Ot rossiiskogo "flaga" do vengerskikh kimono: kak vyglyadit olimpiiskaya forma v Tokio-2020 [From the Russian "flag" to the Hungarian Kimonos: what the Olympic Uniform Looks like in Tokyo 2020]. MarieClaire. https://cutt.ly/HPam5iN [in Russian].
Weiß, H. (2006). Vseobshchaya istoriya mirovoi kul’tury [General History of World Culture]. Eksmo [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.