Дизайн опору супроти дизайну війни

Автор(и)

  • Ліліана Вежбовська Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0003-1886-1477

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266897

Анотація

Дизайн сьогодні стає інструментом війни. Проєктуючи невеличку ділянку жит­тєвого чи інформаційного простору, дизайнер, сам того не усвідомлюючи, насправ­ді чинить глобальний вплив. Він поширює форму, у якій людська свідомість спожи­ває як промисловий, так й інформаційний продукт. Розв’язана рф збройна війна проти України не почалась, поки не була підготовлена у спосіб, що безпосередньо не несе смерті і руйнувань. Вона готувалась створенням «паралельної реальності» насамперед у свідомості людей через досягнення у галузі дизайну з поєднанням високих технологій включно з веб-дизайном, віртуальною і доповненою реаль­ністю, колажуванням і фотомонтажем. Навіть ті елементарні візуальні формули, які були дані Баугаузом чи авангардом, мінімалізмом і деконструктивізмом, вико­ристовувались із зворотним ефектом – для маніпуляції людською свідомістю.

Біографія автора

Ліліана Вежбовська, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Як цитувати

Вежбовська, Л. (2022). Дизайн опору супроти дизайну війни. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 5(2), 152–153. https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266897

Номер

Розділ

ПЕРЕДМОВА