Стратегії кольору в сучасному бренд-дизайні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266909

Ключові слова:

дизайн, бренд, колір, психологія кольору, естетично-емоційний вплив колірних поєднань

Анотація

Мета статті полягає у виявленні актуальних напрямків сучасної колірної стратегії у дизайні бренду. Методологія дослідження визначається аналітичним, структурним, емпіричним методами та системним підходом, які дали можливість обґрунтувати роль кольору як багатоскладового явища у бренд-дизайні. Наукова новизна полягає в поглибленні розуміння змістовно-функціональної сутності феномену кольору та стратегій його застосування в бренд-дизайні; емпіричному виявленні кольорів, які пов’язані з категоріями споживання дизайн-продукту, зокрема у преференції молоді як активної категорії споживачів. Висновки. Обґрунтовано роль і важливе місце кольору в системі елементів, якими створюється візуальний імідж фешн-компанії/продукту, що є важливим чинником сектору економіки, включно із виробництвом та збутом товарів/послуг. З’ясовано, що ідея бренду зосереджена у варіантах кольорових комбінацій, які допомагають дизайнерам зробити вибір щодо використання або невикористання конкретного кольору. Емпірично виявлено: психофізіологічний, соціально-психологічний, естетично-емоційний вплив збалансованості колірної гами й оптимального композиційного рішення дизайн-завдання щодо формування бренду з урахуванням вікових, гендерних, статусних особливостей споживачів, історичних й етнічних традицій, модних тенденцій, на тлі економічних, екологічних, культурних і суспільно-політичних явищ.

Біографії авторів

Олена Костюченко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор психологічних наук, доцент

Рада Михайлова, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор мистецтвознавства, професор

Посилання

Almalech, M. (2014, September 16–20). Semiotics of Color. In New Semiotics Between Tradition and Innovation, Proceedings of the 12th World Congress of the International Association for Semiotic Studies (IASS/AIS) (pp. 747–757). New Bulgarian University. http://eprints.nbu.bg/id/eprint/3416/7/2017_Almalech_Semiotics%20of%20colour.pdf [in English].

Atwood, R. (2019). Living with Color: Inspiration and How-Tos to Brighten Up Your Home. Clarkson Potter [in English].

Batagoda, M. (2017, September 18). Color, Psychology and Design. UX Planet. https://uxplanet.org/how-color-can-effect-emotion-ccab0431b1d [in English].

Berlin, B., & Kay, P. (1969). Basic Color Terms: Their Universality and Evolution. CSLI Stanford University Cordura Hall [in English].

Bhaumik, U. (2020). Colour Perception: Mapping the Perceptual Limits of Surface Colour [Masters Thesis, University College London]. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.14101.96482 [in English].

Birren, F. (1961). Color Psychology and Color Therapy: A Factual Study of the Influence of Color on Human Life. University Books [in English].

Boyle, C. (2001). Color Harmony for the Web. Rockport Publishers [in English].

Conran, T. (2018). Conran on Color. Octopus [in English].

Elliot, A. J., & Maier, M. A. (2014). Color Psychology: Effects of Perceiving Color on Psychological Functioning in Humans. Annual Review of Psychology, 65, 95–120. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-010213-115035 [in English].

Evans, R. M. (1948). An Introduction to Color. Wiley https://doi.org/10.2307/773786 [in English].

Fifteen. (2018, July 4). How Colour Influences Our Decision: Colour Psychology in Design. https://www.fifteendesign.co.uk/blog/colour-psychology-design/ [in English].

Frieling, H. (1960). Psychologie der Farben [Psychology of Colors]. In Über psychische Farbwirkunge [About the Psychological Effects of Color]. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-38252-3_5 [in German].

Frieling, H. (1979). Farbe im Raum. Angewandte Farbenpsychologie [Color in Space. Applied Color Psychology] (2nd ed.). Callwey [in German].

Frieling, H. (1995). Farbenspiegel: Ein Schnell-Test für Statistik und Charakterskizze mit den Farben des Frieling-Tests [Color Mirror: A Quick Stats and Character Sketch Test Using the Colors of the Frieling Test]. Hansen-Schmidt, Hans [in German].

Gerard, R. (1976). Differential Effects of Colored Lights on Psychophysiological Functions [Unpublished Doctorial Dissertation, University of California] [in English].

Gilbert, A. N., Fridlund, A. J., & Lucchina, L. A. (2016). The Color of Emotion: A Metric for Implicit Color Associations. Food Quality and Preference, 52, 203–210. https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2016.04.007 [in English].

Goethe, J. W. (1982). Theory of Colours (C. L. Eastlake, Trans.). MIT Press [in English].

Gohar, K. N. (2007). Diagnostic Colours of Emotions [Doctoral Dissertation, University of Sydney] [in English].

Hall, B. J., Covarrubias, P. O., & Kirschbaum, K. A. (2002). Among Cultures: The Challenge of Communications. Wadsworth Thomson Learning. [in English].

Hallock, J. (2003). Colour Assignment. http://www.joehallock.com/edu/COM498/ [in English].

Kandinsky, W. (1977). Concerning the Spiritual in Art. Dover Publication [in English].

Khouw, N. (2003). The Meaning of Color for Gender. Color Matters. http://www.colormatters.com [in English].

Kostiuchenko, O. V. (2013). Pertseptyvni osnovy obrazu svitu u studentiv [Perceptual Foundations of Students’ Image of the World] [Monograph]. Interservis [in Ukrainian].

Kostiuchenko, O. V. (2017). Feshn-brend yak rezultat proektnoi diialnosti v industrii mody [Fashion Brand as a Result of Project Activity in the Fashion Industry]. Actual Problems of Psychology, 1(46), 77–81 [in Ukrainian].

Kostiuchenko, O. V., & Dykhnych, L. P. (2016). Psykholohiia efektyvnosti fakhivtsia industrii mody [Psychology of the Effectiveness of a Specialist in the Fashion Industry]. Lira-K [in Ukrainian].

Lüscher, M. (1949). Psychologie der Farben [Psychology of Colors]. Basel [in English].

Lüscher, M. (1972). The Lüscher Colour Test, Remarkable Test that Reveals Personality through Color. Pan Books [in English].

Meerwein, G., & Rodeck, B. (2007). Farbe – Kommunikation [Color – Communication]. Raum Birkhauser Verlag https://doi.org/10.1007/978-3-7643-8302-2 [in German].

Mialkovskyi, I. (Comp.) (2009). Zadovolennia [Pleasure]. In B. Kassen & K. Sihov (Comps.), Yevropeiskyi slovnyk filosofii: leksykon neperekladnostei [European Dictionary of Philosophies: A Lexicon of Untranslatables] (Vol. 1, pp. 513–527). Dukh i litera [in Ukrainian].

Mohr, Ch., Jonauskaite, D., Dan-Glauser, E.-S., Uusküla, M., & Dael, N. (2018). Unifying Research on Colour and Emotion: Time for a cross-cultural Survey on Emotion Associations With Colour Terms. In L. W. MacDonald, C. P. Biggam & G. V. Paramei (Eds.), Progress in Colour Studies: Cognition, Language and Beyond (pp. 209–221). John Benjamins Publishing Company https://doi.org/10.1075/z.217.11moh [in English].

Mollica, P. (2013). Color Theory: An Essential Guide to Color – from Basic Principles to Practical Applications. Walter Foster Publishing [in English].

Mykhailova, R., & Savytska, O. (2019, December 9). Kolir yak kompozytsiino-obraznyi zasib u suchasnomu imidzhetvorenni (na prykladi perukarskoho mystetstva) [Color as a Compositional and Figurative Tool in Modern Image Creation (on the Example of Hairdressing Art)]. In Novitni tekhnolohii vykladannia u sferi industrii krasy [New Teaching Technologies in the Field of the Beauty Industry], Proceedings of a Scientific and Practical Seminar (pp. 32–36). Luhansk Taras Shevchenko National University [in Ukrainian].

Nassau, K. (2003). Colour. In Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/science/color#ref21836 [in English].

Ostwald, W. (1923). Physikalische Farbenlehre [Physical Color Theory]. Verlag Unesma [in German].

Ott, D. (2022). 1000 idei poiednuvannia koloriv: Barvystyi putivnyk po vzaiemodii vidtinkiv [1000 Ideas for Color Schemes: The Ultimate Guide to Making Colors Work] (V. Kolodii, Trans.). ArtHuss [in Ukrainian].

Pantone Color Systems – For Graphic Design. (n.d.). Pantone. Retrieved August 30, 2022, from https://www.pantone.com/color-systems/for-graphic-design [in English].

Pecheniuk, T. (2009). Koloroznavstvo [Color Science]. Hrani-T [in Ukrainian].

Pryshchenko, S. (2018). Koloroznavstvo [Color Science] (3rd ed.). Kondor [in Ukrainian].

Pylypchuk, O. (2019). Energy Efficiency Aspects of Coloristic Opportunataes of Interior Space with Inclusion of Artistic-Decorative Forms. Technical Esthetics and Design, 16, 58–71. https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.16.58-71 [in English].

Rowe, C. J. (1974). Conceptions of Colour and Colour Symbolism in the Ancient World. Brill [in English].

Shynkaruk, V. I. (Ed.). (1986). Yakist i kilkist [Quality and Quantity]. In Filosofskyi slovnyk [Philosophical Dictionary] (pp. 767–768). Holovna redaktsiia Ukrainskoi radianskoi entsyklopedii [in Ukrainian].

Sutton, T. M., & Altarriba, J. (2016). Color Associations to Emotion and Emotion Laden Words: A Collection of Norms for Stimulus Construction and Selection. Behavior Research Methods, 48(2), 686–728 https://doi.org/10.3758/s13428-015-0598-8 [in English].

Vollmar, K. (2007). Sprache und Macht der Farben [Language and Power of Colors]. Witten [in German].

Zaplatynskyi, V. M. (2012). Lohiko-determinantni pidkhody do rozuminnia poniattia "Bezpeka" [Logical-Deterministic Approaches to Understanding the Concept of "Security"]. Bulletin of the Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University. Physical Education, Sport and Human Health, 5, 90–98 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Як цитувати

Костюченко, О., & Михайлова, Р. (2022). Стратегії кольору в сучасному бренд-дизайні. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 5(2), 227–242. https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266909

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ