Медіадизайн: дослідження термінологічної бази і візуальної стилістики
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266910Ключові слова:
медіадизайн, візуальна естетика, кольоро-графіка, цифрові медіа, рекламні звернення, колірна семантика, регіональна образністьАнотація
Технологічні зміни кінця ХХ – початку ХХІ ст. кардинально вплинули на розвиток глобального комунікативного простору – всі канали комунікацій стрімко переходять у цифровий формат. Актуальність теми полягає у всезростаючій ролі візуальних комунікацій різних форматів і комп’ютерних технологій у сучасному суспільстві. Відбувається активний рух у бік цифрових презентацій світової культурно-мистецької спадщини, з’являються музеї мультимедійного мистецтва, віртуальні виставки, віртуальні подорожі, для яких теж потрібна реклама. Мета статті – провести порівняльний аналіз наявної термінології і візуальної стилістики медіа. Методологія дослідження ґрунтується на мультимодальному підході. Для виконання поставленої мети було застосовано низку наукових методів: системно-структурний, мистецтвознавчий, компаративний. Наукова новизна роботи полягає в розширенні та поглибленні уявлень про розвиток медіа як складової дизайн-діяльності. Авторами статті акцентовано, що принципово новий вид комунікацій – мультимедійний – набув власних смислів, значень і візуальних образів. Сучасні візуальні рекламні звернення повинні мати чітку комунікативну структуру, естетичний рівень та стимулювати інтелектуальну активність споживача. Запропоновано визначити кольорографіку базовим засобом медіадизайну, а естетичні виміри (параметри) – культурно-естетичними. Для естетичної оцінки об’єктів в етностилі виокремлено також колірну семантику та регіональну образність. Висновки. Представлено результати порівняльного аналізу термінології та стилістичних аспектів медіаресурсів. Доведено, що візуальні засоби не є константою, натомість динамічним процесом, спрямованим на посилення ефективності тих ідей, товарів, послуг, компаній або особистостей, які просуваються. Медіадизайн визначено як дизайн візуально-інформаційного середовища, інноваційний етап проєктування для віртуального світу, якісно новий етап його розвитку. Матеріали дослідження дозволяють його продовження і розширення з метою підготовки курсу лекцій для спеціальностей «Дизайн», «Менеджмент соціо-культурної діяльності», «Реклама і зв’язки з громадськістю», «Туризм» тощо.
Посилання
Barnard, M. (2005). Graphic Design as Communication. Routledge [in English].
Carroll, J. M. (2014). Human Computer Interaction – Brief Intro. In The Encyclopedia of Human- Computer Interaction (Ch. 2). https://www.interaction-design.org/literature/book/the-encyclopedia-of-human-computer-interaction-2nd-ed/human-computer-interaction-brief-intro [in English].
Diadiukh-Bohatko, N. (2013). Mystetstvo v multymediinomu seredovyshchi [Art in Multimedia Environment]. Naukovyi visnyk Zakarpatskoho khudozhnoho instytutu, 3, 232–237 [in Ukrainian].
Fröbisch, D. (1997). Multi Media Design. Laterna magica [in English].
Harrison, S. (Ed.). (2009). Media Spase 20+ Years of Mediated Life. Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-84882-483-6 [in English].
Heller, S., & Chwast, S. (2001). Graphic Style: From Victorian to Digital. Harry N. Abrams Publisher [in English].
Holius, V., Zvenihorodskyi, L., Zinchenko, A., Levadnyi, O., & Solodukhina, E. (2021). Kontseptsii dyzainu vizualnykh komunikatsii u miskomu seredovyshchi [Visual Communication Design Concepts in the Urban Environment]. Bulletin of Lviv National Academy of Arts, 46, 70–77 [in Ukrainian].
Jones, S. (Ed.). (2003). Encyclopedia of New Media. SAGE Publications. https://dx.doi.org/10.4135/9781412950657 [in English].
Kluszczynski, R. W. (2005). Art, Media, Culture: Histories of Hybridization. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, 11(4), 124–132. https://doi.org/10.1177//1354856505061059 [in English].
Kress, G., & Leeuwen, T. (1996). Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge [in English].
Lister, M., Dovey, J. Giddings, S. Grant, I., & Kelly, K. (2003). New Media: A Critical Introduction. Routledge [in English].
Lister, M., Dovey, J. Giddings, S. Grant, I., & Kelly, K. (2009). New Media: A Critical Introduction (2nd ed.). Routledge https://doi.org/10.4324/9780203884829 [in English].
Manovich, L. (2001). The Language of New Media. MIT Press https://doi.org/10.22230/cjc.2002v27n1a1280 [in English].
Media Design and Branding. (2018). Digital Arts. Retrieved July 13, 2022, from http://www.digitalartsonline.co.uk [in English].
Nöth, W. (Ed.). (1997). Semiotics of the Media: State of the Art, Projects, and Perspectives. Mouton de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110803617 [in English].
O’Connell, R. M. (2014). Visualizing Culture: Analyzing the Cultural Aesthetics of the Web. Peter Lang Inc.; International Academic Publishers [in English].
Pryshchenko, S. V. (2018). Khudozhno-obrazna systema reklamnoi hrafiky [Artistic System of Advertising Graphics] [Monograph]. National Academy of Culture and Arts Management [in Ukrainian].
Pryshchenko, S. V. (2020). Perspektyvy rozvytku reklamnoi hrafiky v tradytsiinykh i tsyfrovykh media [Prospects For Development of Advertising Graphics in the Traditional and Digital Media]. Ukrainian Academy of Art, 29, 54–59. https://doi.org/10.33838/naoma.29.2020.54-59 [in Ukrainian].
Pryshchenko, S. V. (2022). Vizualizatsiia turystychnoho produktu u vebresursakh [The Visualization of Travel Products in Web Resources]. Water Transport, 3(35), 128–134. https://doi.org/10.33298/2226-8553.2022.1.35.16 [in Ukrainian].
Smith, M., & Morra, J. (Eds.). (2006). Visual Culture: Critical Concepts in Media and Cultural Studies. Routledge [in English].
Spurgeon, C. (2008). Advertising and New Media. Routledge https://doi.org/10.4324/9780203935521 [in English].
Tadeusiewicz, R. (1999). Cybernetyka reklamy [Cybernetics of Advertising]. In Sztuczna inteligencja – jej nowe oblicze [Artificial Intelligence – Its New Face], Proceedings of the 11th National Seminar (pp. 331–342). Siedlce [in Polish].
Thurlow, C., Dürscheid, Ch., & Diémoz, F. (Eds.). (2020). Visualizing Digital Discourse: Interactional, Institutional and Ideological Perspectives. De Gruyter Mouton. https://doi.org/10.1515/9781501510113 [in English].
Wernick, A. (1991). Promotional Culture: Advertising, Ideology and Symbolic expression. SGE [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.