Моушн-дизайн у контексті українського сучасного медіа-арту: зміст і перспективи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266917

Ключові слова:

моушн-дизайн, медіа-арт, аудіовізуальне мистецтво, анімація, кадр, динамічна графіка, відеодизайн

Анотація

Мета дослідження полягає у визначенні змісту моушн-дизайну як популярного напрямку дизайн-діяльності в Україні, його ролі та перспектив у контексті сучасних українських графічних тенденцій в цілому та медіа-арту зокрема. Методи дослідження. Методологія побудови дослідження зумовлена темою, ґрунтується на комплексному використанні методів узагальнення, дедукції, порівняння, прогнозування, аналогії, а також хронологічного та аналітичного методів. Наукова новизна. Дана стаття демонструє новий погляд на деякі поняття у межах дослідження, що надійно вкорінилися у сучасному мистецькому повсякденні і тим самим спричинили необхідність здійснення об’єктивної оцінки, актуальної для теперішніх реалій. Зокрема, важливою є пропозиція щодо розширення класифікації продукції моушн-дизайну: замість розподілу проєктів за двома типами (на арт-об’єкти та комерційні об’єкти) обґрунтовано виділення третьої групи – інформаційних об’єктів. Така класифікація дає можливість не лише більш точно конкретизувати жанри численних творів моушн-графіки, а й сформулювати відповідні алгоритми їхнього проєктування з урахуванням нового розуміння змісту. Також у ході дослідження було доведено, що український моушн-дизайн наразі перебуває на визначальному етапі, коли, з одного боку, можна констатувати перспективу стрімкого просування вперед цього виду мистецтва завдяки сприятливим соціокультурним обставинам, а з іншого – беззаперечну проблему на цьому шляху, яка стала результатом відставання вітчизняної освіти від активної динаміки діджитал-попиту. Тому очевидно, що найближче десятиліття може скерувати вектор розвитку моушн-дизайну у нашій країні на вищий рівень за умови необхідних трансформацій освітньої системи і, звичайно ж, стабілізації економіки після воєнних дій на території України. Висновки. Моушн- дизайн – це специфічний та ефективний прийом роботи з графічним контентом різної якості, який передбачає синтез результатів численних видів іншої дизайн-діяльності, як-от анімації, 3D-моделювання, відеодизайну, ілюстрації тощо. У зв’язку з цим моушн- дизайнер має бути універсальним фахівцем і володіти значним обсягом теоретико-практичних знань та навичок. На жаль, у галузі української моушн-індустрії наразі можна констатувати дефіцит майстрів подібного рівня. Проте заслуговує схвальної оцінки активна популяризація даної професії і всіх супутніх аспектів, що, без сумніву, дає надію на швидке просування моушн-дизайну. Тим більше, що протягом тривалого періоду (понад 30 років) ми спостерігаємо у нашій країні потужну динаміку цього виду мистецтва у контексті медіа-арту – зростання від елементів продакшну кіно і телебачення до окремої, повноцінної галузі діджитал- маркетингу.

Біографія автора

Вікторія Олійник, Київський університет культури

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Hassenfratz, E., Winkelmann, M., & Allen, D. (n.d.). What is Crypto Art and Why Should Motion Designers Care. School of Motion. https://www.schoolofmotion.com/blog/what-is-crypto-art-why-motion-designers-should-care [in English].

Khramova-Baranova, O., & Zaitseva-Diachok, V. (2018, November 30). Asotsiatyvna iliustratsiia yak zasib hrafichnoi vyraznosti moushn-dyzainu [Associative Illustration as a Means of Graphic Expressiveness of Motion Design]. In Tradytsii ta novitni tekhnolohii u rozvytku suchasnoho mystetstva [Traditions and the New Technology in the Development of Contemporary Art], Proceedings of the 5th All-Ukrainian Scientific Conference (Issue 5, pp. 137–139). Bohdan Khmelnytsky National University of Cherkasy. https://conf.artka.ck.ua/art/article/view/236 [in Ukrainian].

Krasner, J. (2004). Motion Graphic Design and Fine Art Animation: Principles and Practice. Focal Press [in English].

Krasner, J. (2008). Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics (2nd ed.). Focal Press [in English].

Landiak, O. M. (2015). Media-art v konteksti suchasnoho ekrannoho mystetstva [Media Art in the Context of Modern Screen Art]. Paradigm of Knowledge, 2(5). https://naukajournal.org/index.php/Paradigm/article/view/451 [in Ukrainian].

Murashko, M. (2017). Proektno-khudozhnii instrumentarii moushn-dyzainu (na prykladi reklamnoho rolyku) [Project-Artistic Toolkit of Motion Design (on the Example of a Commercial)] [Abstract of PhD Dissertation, Kharkiv State Academy of Design and Arts] [in Ukrainian].

Opalev, M. (2012). Moushn-dyzain: nauka y vdokhnovenye [Motion Design: Science and Inspiration]. Universitates. Nauka i prosvita, 4(51), 69–75. https://www.ksada.org/articles/opalev-science-motion-design.pdf [in Ukrainian].

Opaliev, M., & Savvina, K. (2014). Etapy rozvytku animovanoi typohrafiky v moushn-dyzaini [Stages of Development of Animated Typography in Motion Design]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 8, 77–80. http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2014_8_16 [in Ukrainian].

Prudenko, Ya. D. (2011). Instytualizatsiia ukrainskoho mediamystetstva (vid pochatku 90-kh rr. do sohodni) [Institutionalization of Ukrainian Media Art (from the Beginning of the 90s to Today)]. The Culturology Ideas, 4, 159–165. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kultdum_2011_4_30 [in Ukrainian].

Silveira, F. (n.d.). What is Motion Graphics? MOWE Studio. Retrieved August 26, 2022, from https://mowe.studio/what-is-motion-graphics/ [in English].

Top Motion Design Trends To Look For In 2021. (n.d.). Designitic. Retrieved August 26, 2022, from https://www.aetipsandtricks.com/blog/top-motion-design-trends-to-look-for-in-2021/ [in English].

Top Motion Graphics Trends In 2022. (n.d.). Designitic. Retrieved August 26, 2022, from https://www.designitic.com/motion-graphics-trends/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Як цитувати

Олійник, В. (2022). Моушн-дизайн у контексті українського сучасного медіа-арту: зміст і перспективи. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 5(2), 261–269. https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266917

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ