Моушн-дизайн у контексті українського сучасного медіа-арту: зміст і перспективи
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266917Ключові слова:
моушн-дизайн, медіа-арт, аудіовізуальне мистецтво, анімація, кадр, динамічна графіка, відеодизайнАнотація
Мета дослідження полягає у визначенні змісту моушн-дизайну як популярного напрямку дизайн-діяльності в Україні, його ролі та перспектив у контексті сучасних українських графічних тенденцій в цілому та медіа-арту зокрема. Методи дослідження. Методологія побудови дослідження зумовлена темою, ґрунтується на комплексному використанні методів узагальнення, дедукції, порівняння, прогнозування, аналогії, а також хронологічного та аналітичного методів. Наукова новизна. Дана стаття демонструє новий погляд на деякі поняття у межах дослідження, що надійно вкорінилися у сучасному мистецькому повсякденні і тим самим спричинили необхідність здійснення об’єктивної оцінки, актуальної для теперішніх реалій. Зокрема, важливою є пропозиція щодо розширення класифікації продукції моушн-дизайну: замість розподілу проєктів за двома типами (на арт-об’єкти та комерційні об’єкти) обґрунтовано виділення третьої групи – інформаційних об’єктів. Така класифікація дає можливість не лише більш точно конкретизувати жанри численних творів моушн-графіки, а й сформулювати відповідні алгоритми їхнього проєктування з урахуванням нового розуміння змісту. Також у ході дослідження було доведено, що український моушн-дизайн наразі перебуває на визначальному етапі, коли, з одного боку, можна констатувати перспективу стрімкого просування вперед цього виду мистецтва завдяки сприятливим соціокультурним обставинам, а з іншого – беззаперечну проблему на цьому шляху, яка стала результатом відставання вітчизняної освіти від активної динаміки діджитал-попиту. Тому очевидно, що найближче десятиліття може скерувати вектор розвитку моушн-дизайну у нашій країні на вищий рівень за умови необхідних трансформацій освітньої системи і, звичайно ж, стабілізації економіки після воєнних дій на території України. Висновки. Моушн- дизайн – це специфічний та ефективний прийом роботи з графічним контентом різної якості, який передбачає синтез результатів численних видів іншої дизайн-діяльності, як-от анімації, 3D-моделювання, відеодизайну, ілюстрації тощо. У зв’язку з цим моушн- дизайнер має бути універсальним фахівцем і володіти значним обсягом теоретико-практичних знань та навичок. На жаль, у галузі української моушн-індустрії наразі можна констатувати дефіцит майстрів подібного рівня. Проте заслуговує схвальної оцінки активна популяризація даної професії і всіх супутніх аспектів, що, без сумніву, дає надію на швидке просування моушн-дизайну. Тим більше, що протягом тривалого періоду (понад 30 років) ми спостерігаємо у нашій країні потужну динаміку цього виду мистецтва у контексті медіа-арту – зростання від елементів продакшну кіно і телебачення до окремої, повноцінної галузі діджитал- маркетингу.
Посилання
Hassenfratz, E., Winkelmann, M., & Allen, D. (n.d.). What is Crypto Art and Why Should Motion Designers Care. School of Motion. https://www.schoolofmotion.com/blog/what-is-crypto-art-why-motion-designers-should-care [in English].
Khramova-Baranova, O., & Zaitseva-Diachok, V. (2018, November 30). Asotsiatyvna iliustratsiia yak zasib hrafichnoi vyraznosti moushn-dyzainu [Associative Illustration as a Means of Graphic Expressiveness of Motion Design]. In Tradytsii ta novitni tekhnolohii u rozvytku suchasnoho mystetstva [Traditions and the New Technology in the Development of Contemporary Art], Proceedings of the 5th All-Ukrainian Scientific Conference (Issue 5, pp. 137–139). Bohdan Khmelnytsky National University of Cherkasy. https://conf.artka.ck.ua/art/article/view/236 [in Ukrainian].
Krasner, J. (2004). Motion Graphic Design and Fine Art Animation: Principles and Practice. Focal Press [in English].
Krasner, J. (2008). Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics (2nd ed.). Focal Press [in English].
Landiak, O. M. (2015). Media-art v konteksti suchasnoho ekrannoho mystetstva [Media Art in the Context of Modern Screen Art]. Paradigm of Knowledge, 2(5). https://naukajournal.org/index.php/Paradigm/article/view/451 [in Ukrainian].
Murashko, M. (2017). Proektno-khudozhnii instrumentarii moushn-dyzainu (na prykladi reklamnoho rolyku) [Project-Artistic Toolkit of Motion Design (on the Example of a Commercial)] [Abstract of PhD Dissertation, Kharkiv State Academy of Design and Arts] [in Ukrainian].
Opalev, M. (2012). Moushn-dyzain: nauka y vdokhnovenye [Motion Design: Science and Inspiration]. Universitates. Nauka i prosvita, 4(51), 69–75. https://www.ksada.org/articles/opalev-science-motion-design.pdf [in Ukrainian].
Opaliev, M., & Savvina, K. (2014). Etapy rozvytku animovanoi typohrafiky v moushn-dyzaini [Stages of Development of Animated Typography in Motion Design]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 8, 77–80. http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2014_8_16 [in Ukrainian].
Prudenko, Ya. D. (2011). Instytualizatsiia ukrainskoho mediamystetstva (vid pochatku 90-kh rr. do sohodni) [Institutionalization of Ukrainian Media Art (from the Beginning of the 90s to Today)]. The Culturology Ideas, 4, 159–165. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kultdum_2011_4_30 [in Ukrainian].
Silveira, F. (n.d.). What is Motion Graphics? MOWE Studio. Retrieved August 26, 2022, from https://mowe.studio/what-is-motion-graphics/ [in English].
Top Motion Design Trends To Look For In 2021. (n.d.). Designitic. Retrieved August 26, 2022, from https://www.aetipsandtricks.com/blog/top-motion-design-trends-to-look-for-in-2021/ [in English].
Top Motion Graphics Trends In 2022. (n.d.). Designitic. Retrieved August 26, 2022, from https://www.designitic.com/motion-graphics-trends/ [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.