Концептуально-аналітичні підходи до моделювання дизайн-діяльності
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.5.2.2022.266929Ключові слова:
дизайн-діяльність, фахівець з дизайну, підготовка, ЗВО, навчання, підходи, принципи, методи, технологіїАнотація
Мета статті – дослідити концептуально- аналітичні підходи до моделювання дизайн-діяльності у контексті підготовки майбутніх фахівців з дизайну у ЗВО культурно- мистецького профілю на прикладі Київського національного університету культури і мистецтв. Методологія дослідження передбачає використання загальнонаукових та спеціальних методів, зокрема аналізу, синтезу, опису, порівняння, узагальнення. Наукова новизна: проаналізовано та комплексно розглянуто концептуальні підходи під час підготовки майбутніх фахівців з дизайну до здійснення дизайн-діяльності (на прикладі Київського національного університету культури і мистецтв): геометричний; органічний; синергетичний; метафоричний; енергоінформаційний; технологічний; етичний; соціонічний; раціоналістичний; ситуативний; емоційний; програмний. Висновки. Визначено, що моделювання в контексті підготовки майбутніх фахівців з дизайну до розвитку професійної кар’єри базується на запитах суспільства на підготовку цілісної особистості з усвідомленою професійною орієнтацією, своєрідністю індивідуального стилю дизайнерської творчості. Виявлено, що підготовка майбутніх фахівців з дизайну до здійснення дизайн-діяльності має базуватися на внутрішній логіці навчання. Модель підготовки майбутніх фахівців з дизайну до здійснення дизайн-діяльності є основним орієнтиром у виборі змісту освіти та його характеру, застосовуваних методів і прийомів навчання, тому, щоб ця модель стала надійним орієнтиром для ефективної організації навчально-виховного процесу, вона повинна включати специфіку моделі особистості майбутнього дизайнера. Доведено, що в основі аналітичного підходу до моделювання дизайн-діяльності лежить генерація ідей для принципово нових проєктів у різних напрямках дизайну та формування сучасних уявлень про основні закономірності та досягнення у конструюванні, моделюванні, конструктивному та художньому оздобленні складних дизайнерських об’єктів та дизайнів із застосуванням навичок аналітичної, експериментальної та асоціативної творчості.
Посилання
Alieksieieva, S. V. (2018a). Kontseptsiia pidhotovky maibutnikh dyzaineriv do rozvytku profesiinoi kariery [Training Concept on Professional Life Development for Future Designers]. Scientific Herald Institute of Vocational Education and Training of NAES of Ukraine. Professional Pedagogy, 17, 22–26. https://doi.org/10.32835/2223-5752.2018.17.22-26 [in Ukrainian].
Alieksieieva, S. V. (2018b). Pidhotovka maibutnikh dyzaineriv do rozvytku profesiinoi kariery: teoriia i praktyka [Preparation of Future Designers for the Development of a Professional Career: Theory and Practice] (V. O. Radkevych, Ed.). Milenium [in Ukrainian].
Fakultet dyzainu i reklamy KNUKiM. (n.d.). Osvitni prohramy. Hrafichnyi dyzain. Dyzain seredovyshcha. Dyzain odiahu [Educational Programs. Graphic Design. Environment Design. Clothing Design]. http://design.knukim.edu.ua/osvitni-programy/ [in Ukrainian].
Fursa, O. O. (2012). Model fakhivtsia z dyzainu v naukovo-praktychnii retseptsii [Model of a Design Specialist in a Scientific and Practical Reception]. Pedagogical Education: Theory and Practice, 10, 249–255 [in Ukrainian].
Hryhorova, L. (2020, April 23). Osoblyvosti pidhotovky studentiv do dyzainerskoi diialnosti [Features of Training Students in Design Activities]. In Aktualni problemy suchasnoho dyzainu [Actual Problems of Modern Design], Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (Vol. 2, pp. 282–285). Kyiv National University of Technologies and Design [in Ukrainian].
Oruzha, L. V. (2011). Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z dyzainu u vyshchomu navchalnomu zakladi [Training of Future Design Specialists in a Higher Educational Institution] [Abstract of PhD Dissertation, National Pedagogical Dragomanov University] [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.