Типологія інтерактивної реклами

Автор(и)

  • Тетяна Божко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5696-1941
  • Інна Алексєєнко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279025

Ключові слова:

інтерактивна реклама, технології створення і поширення рекламних звернень, зворотній зв’язок з споживачами, мультимедійна (банерна) реклама, міжсторінкова реклама, інтерактивне відео

Анотація

Мета статті полягає у встановленні найбільш вірогідних визначників для класифікації інтерактивної реклами та виявлення й систематизації на їх основі варіативних форм втілення рекламних звернень, а також у встановленні можливості щодо їх взаємодії. Методологія дослідження: застосовано метод комплексного аналізу. Наукова новизна полягає у систематизації поглядів науковців на типологію інтерактивної реклами, її оновлення та доповнення. Встановлено, що подані досі класифікації інтерактивної реклами вже втратили свою актуальність, оскільки були обмежені за платформами розташування рекламних звернень або формами трансляції і не враховували умов взаємодії різних технологій у процесі реалізації інтерактивних рекламних звернень. У даному дослідженні на основі синтезу таких визначників як технології створення і поширення, а також форми змістового наповнення та характер взаємодії зі споживачами, виділено наступні типи інтерактивної реклами: реклама за допомогою мобільного зв’язку і телебачення; реклама в інтернеті; інсталяції в навколишньому середовищі (з ґаджетами та без); події та заходи. Виявлено, що технології мобільного зв’язку наразі є з’єднувальною ланкою між більшістю форм інтерактивних комунікацій та лишаються ефективними і як виокремлена форма рекламування, так і в сукупності з теле- та інтернет- рекламою. Також встановлено, що інноваційні технології доповненої реальності (AR) та віртуальної реальності (VR) можуть класифікуватись як диференційовані види рекламних звернень, залежно від наявності програмованих або спонтанних трансформувань під впливом взаємодії рекламних звернень на основі цих технологій із споживачами. Відсутність трансформувань дозволяє віднести їх до інсталяцій у навколишньому середовищі, а наявність варіативних сюжету та сценарію спонукає до класифікації AR та VR як подій та заходів. Висновки: дизайн інтерактивної реклами передбачає обмірковане використання варіативних форм її втілення, вибору та обґрунтуванню яких має сприяти подана нами типологія. Вірогідність диференціації різних типів інтерактивної реклами та врахування їх особливостей стверджується ретельним аналізом кожного з видів інтерактивної реклами. Таким чином, отримуємо цілісну картину, на основі якої можемо вибудовувати рекламні стратегії, та пропонувати найбільш ефективні способи комунікації зі споживачами і застосовувати для цього один або кілька з наведених типів рекламних звернень.

Біографії авторів

Тетяна Божко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент

Інна Алексєєнко, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр дизайну

Посилання

Almeida, P., Abreu, J., Reis, M., & Cardoso, B. (2013). Interactive trends in the TV advertising landscape. Procedia Technology, 9, 399–404. https://doi.org/10.1016/j.protcy.2013.12.044 [in English].

Barwise, P., & Strong, C. (2002). Permission-Based Mobile Advertising. Journal of Interactive Marketing, 16(1), 14–24. https://doi.org/10.1002/dir.10000 [in English].

Baryshpolets, O. T. (2014). Ukrainskyi slovnyk mediakultury [Ukrainian dictionary of media culture]. Milenium [in Ukrainian].

Bezuhla, R. (2020). Kontseptualizatsiia performansu u naukovomu dyskursi [Conceptualizing performance and performative practices in scientific discourse]. Artistic Culture. Topical Issues, 16(2), 18–26. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217736 [in Ukrainian].

Bradley, R. (2019). 4 Examples of interactive advertising. Medium. https://medium.com/@the_manifest/4-examples-of-interactive-advertising-269b08b75758 [in English].

Dukes, A. J., Liu, Q., & Shuai, J. (2018). Interactive advertising: The case of skippable ads. Electronic Journal, 1–45. https://foster.uw.edu/wp-content/uploads/2019/01/Dukes_Interactive_Advertising.pdf [in English].

Geng, Y. (2022). Research article virtual reality (VR) advertising communication design based on 3D wireless active visual sensing. Journal of Sensors, 2022, Article 1551118. https://doi.org/10.1155/2022/1551118 [in English].

Grzegorczyk, A. (2010). Reklama [Advertising]. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne [in Polish].

Hrushevska, Yu. A., Barabanova, N. R., Nazarenko, O. M., & Pysarenko, L. M. (Comps.). (2019). Teoriia ta istoriia reklamy [Theory and history of advertising]. Feniks [in Ukrainian].

Janiak, P. (2015). Reklama interaktywna jako nowa forma reklamy zewnętrznej [Interactive advertising as a new form of outdoor advertising]. Marketing i rynek, 5, 35–40 [in Polish].

Kluszczynski, R. W. (2010). Strategies of interactive art. Journal of Aesthetics & Culture, 2(1), Article 5525. https://doi.org/10.3402/jac.v2i0.5525 [in English].

Kotler, P. (2003). A framework for marketing management. Prentice Hall [in English].

Kowalik, A. (2015, April 9). Ucieczka do pieniędzy [Escape to money]. Forbes. https://www.forbes.pl/pierwszy-milion/escape-roomy-podbijaja-polske/661rybg [in Polish].

Kwiatkowski, P. (2022, January 18). ATL, BTL oraz TTL – czym są? [ATL, BTL and TTL – what are they?]. Virtual Development. https://www.vd.pl/atl-btl-ttl/#atl-i-btl-8211-jakie-sa-roznice%20%20%20ATL [in Polish].

Lambin, J., & Le, J. (2003). Marketing stratégique. Du marketing à l’orientation-marché [Strategic marketing. From marketing to market orientation]. Dunod [in French].

Lothia, R., Donthu, N., & Hershberger, E. K. (2003). The impact of content and design elements on banner advertising click-through rates. Journal of Advertising Research, 43(4), 410–418. https://doi.org/10.2501/JAR-43-4-410-418 [in English].

Maltseva, R. (2022, February 11). NFC – shcho tse za tekhnolohiia, yak neiu korystuvatysia i chomu tse zruchno? [NFC – what is this technology, how to use it and why is it convenient?]. Comfy. https://blog.comfy.ua/ua/nfc-shho-ce-za-tekhnologiya-yak-neyu-koristuvatisya-i-chomu-ce-zruchno/ [in Ukrainian].

Munar, P. (2021, August 30). What are interstitial ads? Cyberclick. https://www.cyberclick.net/numericalblogen/what-are-interstitial-ads [in English].

Newth, A. (2023, March 15). What is interactive TV advertising? Wise Geek. https://www.wise-geek.com/what-is-interactive-tv-advertising.htm [in English].

Nicholson, S. (2015). Peeking behind the locked door: A survey of escape room facilities [White paper]. Scott Nickolson. http://scottnicholson.com/pubs/erfacwhite.pdf [in English].

Novak, T. P., Hoffman, D. L., & Yung, Y.-F. (2000). Measuring the customer experience in online environments: A structural modeling approach. Marketing Science, 19(1), 22–42. https://doi.org/10.1287/mksc.19.1.22.15184 [in English].

Roberts, S. (2022, March 22). Above the line vs below the line marketing [Infographic]. Koozai. https://www.koozai.com/blog/content-marketing-seo/above-the-line-vs-below-the-line/ [in English].

Sago, B. (2011). The usage level and effectiveness of quick response (QR) codes for integrated marketing communication purposes among college students. International Journal of Integrated Marketing Communications, 3(2), 7–17 [in English].

Scholz, J., & Smith, A. N. (2016). Augmented reality: Designing immersive experiences that maximize consumer engagement. Business Horizons, 59(2), 149–161. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2015.10.003 [in English].

Schumann, D. W., & Thorson, E. (1999). Advertising and the world wide web. Psychology Press. https://doi.org/10.4324/9781410602060 [in English].

Semeniuk, C., & Shpylyk, S. (2012). Interaktyvnyi marketynh: Stan rozvytku v Ukraini [Interactive marketing: State of development in Ukraine]. Galician Economic Journal, 2(35), 87–95 [in Ukrainian].

Sommerer, C., & Mignonneau, L. (1999). Art as a living system: Interactive computer artworks. Leonardo, 32(3), 165–173. https://doi.org/10.1162/002409499553190 [in English].

Trifonova, A., Ahmed, S. U., & Jaccheri, L. (2008). SArt: Towards innovation at the intersection of software engineering and art. In C. Barry, K. Conboy, M. Lang, G. Wojtkowski, & W. Wojtkowski (Eds.), Information Systems Development (Vol. 2: Challenges in practice, theory, and education, pp. 809–827). Springer. https://doi.org/10.1007/978-0-387-78578-3_17 [in English].

Yevtushenko, H. V., Marchenko, V. D., & Sokolova, V. V. (2016). Sutnist interaktyvnoho marketynhu ta pereiniattia dosvidu yoho zastosuvannia na praktytsi zarubizhnymy firmamy v Ukraini [The essence of the interactive marketing and replication its application in practice of foreign companies in Ukraine]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Economic Sciences, 18(1), 111–115 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-12

Як цитувати

Божко, Т., & Алексєєнко, І. (2023). Типологія інтерактивної реклами. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 6(1), 24–40. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279025

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ