Змістові аспекти рекламних образів сучасної медійної реклами в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279067

Ключові слова:

медійна реклама, графічний дизайн, візуалізація, образ, антропоцентризм, емоційний маркетинг, амбасадор

Анотація

Метою роботи є дослідження змістових аспектів візуальних рекламних образів, що поширюються медійною рекламою України останніх років і створені до повномасштабного вторгнення рф. Методологія дослідження базується на аналітично-порівняльному аспекті та поєднує загальнонаукові та спеціальні методи, що надають можливість розглянути концепт «візуального образу» через призму дизайну реклами. Наукова новизна. В статті розглянуто успішну українську медійну рекламу останніх років та виявлено прихильність українських рекламістів до антропоцентризму в прямому та опосередкованому проявах. Рекламний візуальний образ конструюється з елементів дизайну, які є здебільшого знаками-індексами та знаками-символами активного способу життєдіяльності українців та спектру їхніх емоційних станів. Висновки. Візуальні образи мають особливе значення, адже зберігаються в пам’яті набагато довше порівняно із прочитаним рекламним текстом. Візуальна комунікація поєднує в собі колір, мову, письмо, образи, які в сукупності створюють єдине повідомлення, естетично приємне погляду реципієнта, наповнене зрозумілою та необхідною інформацією. Бажаний ефект досягається за рахунок успішного синтезу концепцій подачі візуального матеріалу (найбільш популярні: антропоцентризм, емоційний маркетинг, методика «проблема-рішення», «межі порівняння»). Прийоми і засоби дизайну візуального образу реклами на різних її рівнях відіграють все більш значну роль, оскільки дозволяють здійснювати ефективний вплив на реципієнтів не шляхом збільшення кількості рекламних повідомлень, а у спосіб створення внутрішніх зв’язків між частинами рекламного тексту, зображення, рекламного ролика, а також між окремими рекламними повідомленнями. Перспективи подальших наукових пошуків вбачаємо у дослідженні статичних і динамічних параметрів візуальності в просторі сучасних медіа.

Біографія автора

Олена Діденко, Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Ajax Systems Ukraina. (2021, October 6). Ajax. Tvii zakhyst dlia neidealnoho svitu [Ajax. Your protection for an imperfect world] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=ljIxdHJWUrA [in Ukrainian].

Comfy – Reklama. (2021, July 1). Comfy – namber van po domashnim hadzhetam! [Comfy is the number one for home gadgets!] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=IznhykT-rW8 [in Ukrainian].

Greenville. (2021, November 11). ZhK Greenville Park. Khiba ne krasa? [Greenville Park residential complex. Isn’t it beauty?] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=h0XeCFBheGg [in Ukrainian].

Havryliuk, N. (2015). Vizualnyi obraz yak tekst [Visual image as text]. Slovo i Chas, 4, 49–56 [in Ukrainian].

JC Travel Ukraine. (2019, August 12). Travel and Enjoy Ukraine Now [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=1j3uqlGrh4E [in English].

Kozhemiakina, O. M. (2019, October 24–25). Vizualna komunikatsiia v suchasnii mediarealnosti [Visual communication in modern media reality]. In Vizualnist v estetychnykh praktykakh: Ukrainskyi vymir [Visuality in aesthetic practices: The Ukrainian dimension] [Proceedings of the Conference] (pp. 11–12). Hordiienko [in Ukrainian].

Kushnir, V. A. (2018). Rol brend-ambasadora v prosuvanni brendu [The role of brand-ambassador in brand promotion]. International scientific journal ″Internauka″. Social communications, 9(49), 1, 27–31 [in Ukrainian].

Morshynska. (2019, April 18). Morshynska. Tvoie tilo = tvoie maibutnie [Morshynska. Your body = your future] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=hDglMLlkHVA [in Ukrainian].

Ocheretiana, O. V. (2019, June 25). Marketynh vrazhen: formuvannia pozytyvnykh ta nehatyvnykh emotsii u spozhyvacha [Impression marketing: formation of positive and negative emotions in the consumer]. In Trydtsiat vosmi ekonomiko-pravovi dyskusii [Thirty-eighth economic and legal discussions] [Proceedings of the Conference] (pp. 15–17). Naukova spilnota. http://www.spilnota.net.ua/ua/article/id-3011/ [in Ukrainian].

Rarenko, L. A. (2018). Dynamichna 3D-hrafika yak zasib vizualnoi komunikatsii brendiv na ukrainskomu telebachenni [Animated 3D computer graphics as visual brand communication on Ukrainian television]. State and Regions. Series: Social Communications, 3(35), 16–21 [in Ukrainian].

Ryzhko, I. V., Khlopuk, T. Yu., & Rozhylo, M. A. (2012). Zovnishnia reklama: Vydy ta pryiomy, shcho zabezpechuiut yii efektyvnist [External advertisement: Kinds and receptions, that provide her efficiency]. Masova komunikatsiia: istoriia, sohodennia, perspektyvy, 1(1), 39–42 [in Ukrainian].

Svirko, V. O., Boichuk, O. V., Holoborodko, V. M., & Rubtsov, A. L. (2014). Dyzainerska diialnist: Stan i perspektyvy [Design activity: Status and prospects]. UkrNDI DE [in Ukrainian].

TABASCOad. (2020, July 30). ALLO: Tytsiai v smartfon – tovariv vahon [ALLO: Rush to the smartphone – goods wagon] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=IIDjD8lSFdA [in Ukrainian].

Tarasova, N. S. (2013). Vizualnyi obraz: sproba sotsiolohichnoi kontseptualizatsii poniattia [Visual image: An attempt of sociological conceptualization of the idea]. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu imeni I. I. Mechnykova. Sotsiolohiia i politychni nauky, 18(2), 2, 305–314 [in Ukrainian].

Udris, N. S. (2014). Reklamna komunikatsiia [Advertising communication]. SpryntServis [in Ukrainian].

Videoreklama. (2017, November 25). Tina Karol’ reklama mitselyarnoi vody Garnier [Tina Karol advertising micellar water Garnier] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=EgD0F704zIw [in Ukrainian, in Russian].

Videoreklama. (2018, April 23). Ukrainskaya reklama Huawei P20 i P20 Pro, Tina Karol’, 2018 [Ukrainian advertising Huawei P20 and P20 Pro, Tina Karol, 2018] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=9advz0aSEiY [in Ukrainian, in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-12

Як цитувати

Діденко, О. (2023). Змістові аспекти рекламних образів сучасної медійної реклами в Україні. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 6(1), 120–130. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279067

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ