Змістові аспекти рекламних образів сучасної медійної реклами в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279067Ключові слова:
медійна реклама, графічний дизайн, візуалізація, образ, антропоцентризм, емоційний маркетинг, амбасадорАнотація
Метою роботи є дослідження змістових аспектів візуальних рекламних образів, що поширюються медійною рекламою України останніх років і створені до повномасштабного вторгнення рф. Методологія дослідження базується на аналітично-порівняльному аспекті та поєднує загальнонаукові та спеціальні методи, що надають можливість розглянути концепт «візуального образу» через призму дизайну реклами. Наукова новизна. В статті розглянуто успішну українську медійну рекламу останніх років та виявлено прихильність українських рекламістів до антропоцентризму в прямому та опосередкованому проявах. Рекламний візуальний образ конструюється з елементів дизайну, які є здебільшого знаками-індексами та знаками-символами активного способу життєдіяльності українців та спектру їхніх емоційних станів. Висновки. Візуальні образи мають особливе значення, адже зберігаються в пам’яті набагато довше порівняно із прочитаним рекламним текстом. Візуальна комунікація поєднує в собі колір, мову, письмо, образи, які в сукупності створюють єдине повідомлення, естетично приємне погляду реципієнта, наповнене зрозумілою та необхідною інформацією. Бажаний ефект досягається за рахунок успішного синтезу концепцій подачі візуального матеріалу (найбільш популярні: антропоцентризм, емоційний маркетинг, методика «проблема-рішення», «межі порівняння»). Прийоми і засоби дизайну візуального образу реклами на різних її рівнях відіграють все більш значну роль, оскільки дозволяють здійснювати ефективний вплив на реципієнтів не шляхом збільшення кількості рекламних повідомлень, а у спосіб створення внутрішніх зв’язків між частинами рекламного тексту, зображення, рекламного ролика, а також між окремими рекламними повідомленнями. Перспективи подальших наукових пошуків вбачаємо у дослідженні статичних і динамічних параметрів візуальності в просторі сучасних медіа.
Посилання
Ajax Systems Ukraina. (2021, October 6). Ajax. Tvii zakhyst dlia neidealnoho svitu [Ajax. Your protection for an imperfect world] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=ljIxdHJWUrA [in Ukrainian].
Comfy – Reklama. (2021, July 1). Comfy – namber van po domashnim hadzhetam! [Comfy is the number one for home gadgets!] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=IznhykT-rW8 [in Ukrainian].
Greenville. (2021, November 11). ZhK Greenville Park. Khiba ne krasa? [Greenville Park residential complex. Isn’t it beauty?] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=h0XeCFBheGg [in Ukrainian].
Havryliuk, N. (2015). Vizualnyi obraz yak tekst [Visual image as text]. Slovo i Chas, 4, 49–56 [in Ukrainian].
JC Travel Ukraine. (2019, August 12). Travel and Enjoy Ukraine Now [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=1j3uqlGrh4E [in English].
Kozhemiakina, O. M. (2019, October 24–25). Vizualna komunikatsiia v suchasnii mediarealnosti [Visual communication in modern media reality]. In Vizualnist v estetychnykh praktykakh: Ukrainskyi vymir [Visuality in aesthetic practices: The Ukrainian dimension] [Proceedings of the Conference] (pp. 11–12). Hordiienko [in Ukrainian].
Kushnir, V. A. (2018). Rol brend-ambasadora v prosuvanni brendu [The role of brand-ambassador in brand promotion]. International scientific journal ″Internauka″. Social communications, 9(49), 1, 27–31 [in Ukrainian].
Morshynska. (2019, April 18). Morshynska. Tvoie tilo = tvoie maibutnie [Morshynska. Your body = your future] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=hDglMLlkHVA [in Ukrainian].
Ocheretiana, O. V. (2019, June 25). Marketynh vrazhen: formuvannia pozytyvnykh ta nehatyvnykh emotsii u spozhyvacha [Impression marketing: formation of positive and negative emotions in the consumer]. In Trydtsiat vosmi ekonomiko-pravovi dyskusii [Thirty-eighth economic and legal discussions] [Proceedings of the Conference] (pp. 15–17). Naukova spilnota. http://www.spilnota.net.ua/ua/article/id-3011/ [in Ukrainian].
Rarenko, L. A. (2018). Dynamichna 3D-hrafika yak zasib vizualnoi komunikatsii brendiv na ukrainskomu telebachenni [Animated 3D computer graphics as visual brand communication on Ukrainian television]. State and Regions. Series: Social Communications, 3(35), 16–21 [in Ukrainian].
Ryzhko, I. V., Khlopuk, T. Yu., & Rozhylo, M. A. (2012). Zovnishnia reklama: Vydy ta pryiomy, shcho zabezpechuiut yii efektyvnist [External advertisement: Kinds and receptions, that provide her efficiency]. Masova komunikatsiia: istoriia, sohodennia, perspektyvy, 1(1), 39–42 [in Ukrainian].
Svirko, V. O., Boichuk, O. V., Holoborodko, V. M., & Rubtsov, A. L. (2014). Dyzainerska diialnist: Stan i perspektyvy [Design activity: Status and prospects]. UkrNDI DE [in Ukrainian].
TABASCOad. (2020, July 30). ALLO: Tytsiai v smartfon – tovariv vahon [ALLO: Rush to the smartphone – goods wagon] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=IIDjD8lSFdA [in Ukrainian].
Tarasova, N. S. (2013). Vizualnyi obraz: sproba sotsiolohichnoi kontseptualizatsii poniattia [Visual image: An attempt of sociological conceptualization of the idea]. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu imeni I. I. Mechnykova. Sotsiolohiia i politychni nauky, 18(2), 2, 305–314 [in Ukrainian].
Udris, N. S. (2014). Reklamna komunikatsiia [Advertising communication]. SpryntServis [in Ukrainian].
Videoreklama. (2017, November 25). Tina Karol’ reklama mitselyarnoi vody Garnier [Tina Karol advertising micellar water Garnier] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=EgD0F704zIw [in Ukrainian, in Russian].
Videoreklama. (2018, April 23). Ukrainskaya reklama Huawei P20 i P20 Pro, Tina Karol’, 2018 [Ukrainian advertising Huawei P20 and P20 Pro, Tina Karol, 2018] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=9advz0aSEiY [in Ukrainian, in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.