Моделінг в системі моди: тенденції та комунікаційні засоби
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279079Ключові слова:
моделінг, модель, демонстратор одягу, система моди, комунікаційні засоби, персоніфікація, співтворчість, модний показ, фотозйомкаАнотація
Мета дослідження – висвітлити базові дефініції моделінгу як складової системи моди, проаналізувати досвід персоналізації та співтворчості дизайнера з моделлю – демонстратором одягу. Методи дослідження. У дослідженні використано аналітичний, порівняльний, біографічний, системний, історичний, хронологічний методи, які дозволили окреслити ступінь впливу моделей-демонстраторів на презентацію та споживання модного одягу та на формування естетичних ідеалів моди. Методи спостереження та узагальнення застосовані для визначення сучасних тенденцій розвитку та комунікаційних засобів моделінгу. Наукова новизна полягає у виокремленні моделінгу як складової системи моди та самостійного напряму дослідження; у виявленні підходів видатних зарубіжних та українських дизайнерів щодо вибору моделі та способу представлення нової розробки одягу; у виявленні та аналізі комунікаційних засобів моделінгу – персоніфікації та співтворчості дизайнера і моделі – демонстратора одягу. На прикладі досвіду роботи К. Діора та А. Ільчун, І. Сен Лорана з Верушкою (Віра Готлібе Анна фон Лендорф) та К. Денев, Г. Шанель та М.-Е. Арно, О. Ясинської з Київським будинком моделей, ювелірного будинку SOVA з Н. Гоцій, М. Вороніна з В. Швецем та С. Чудовським доведено, що персоніфікація костюма за допомогою зовнішньо-пластичних та особистісних рис і якостей моделі-демонстратора є передумовою успішного просування і споживання модного одягу. Висновки. У період кінця 1940-х – 1960-х рр. у системі моди окреслилися такі тенденції, як розробка дизайнерами сегменту готового одягу та його доступність широкій цільовій аудиторії; міжкультурність та глобалізаційний контекст у створенні та представленні модного одягу. Дизайнери змінюють функцію «живої» моделі від мовчазного демонстратора з невідомим ім’ям на виразну змістовну особистість, яка за допомогою оригінальних прийомів професійної фотозйомки та показів моди стає «обличчям» колекції або окремого предмету одягу. У такий спосіб комунікаційними засобами є персоніфікація предмету одягу та співтворчість дизайнера і моделі.
Посилання
Andreasson, K. (2015, January 8). Douglas Kirkland’s best photograph: Coco Chanel at work in Paris, 1962. The Guardian. https://www.theguardian.com/artanddesign/2015/jan/08/douglas-kirkland-best-photograph-coco-chanel-paris-1962 [in English].
Bosc, E. (2017, October 19). Qui étaient les muses de Christian Dior? [Who were Christian Dior’s muses?]. L’Officiel. https://www.lofficiel.com/fashion/qui-etaient-les-muses-de-christian-dior [in French].
Bozhkova, V. V., & Tymokhina, Ya. O. (2013). Teoretychni pidkhody do klasyfikatsii instrumentiv marketynhovykh komunikatsii [Theoretical approaches to the classification of marketing communication tools]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Economics, 2(39), 1, 31–37 [in Ukrainian].
Bronwyn, C. (2012). Vogue on Coco Chanel. Quadrille Publishing [in English].
Chubotina, I. (2020). Profesiia manekennyka v Ukraini: Radianskyi period i suchasnist [Profession of male-mannequin in Ukraine: The Soviet period and the present days]. Humanities Science Current Issues, 34(5), 61–69. https://doi.org/10.24919/2308-4863/34-5-10 [in Ukrainian].
Dykhnych, L. P. (2016). Teatralni kostiumy Polia Puare: Syntez mody i stsenichno-dekoratsiinoho mystetstva [ Paul Poiret’s theatrical costumes: Synthesis of fashion and theatrical and decorative arts]. Ukrainian Culture: Past, Modern and Ways of Development. Art Criticism, 22, 54–59 [in Ukrainian].
Dykhnych, L. P. (2017). Do istorii modnykh pokaziv v Yevropi na rubezhi XIX– XX stolit [The history of fashion shows in Europe at the turn of XIX–XX centuries]. International Journal: Culturology. Philology. Musicology, 1, 24–28 [in Ukrainian].
Fior, F. (n.d.). Christian Siriano Fall 2022 Ready-to-Wear [Photo]. Vogue Runway. https://www.vogue.com/fashion-shows/fall-2022-ready-to-wear/christian-siriano/slideshow/collection#54 [in English].
Fraser-Cavassoni, N. (2015). Vogue on Yves Saint Laurent. Quadrille Publishing [in English].
Haedrich, M. (1972). Coco Chanel, her life, her secrets (2nd ed.). Little Brown and Co [in English].
Kak naiti vdokhnovenie? Novaya kollektsiya ukrashenii MUSE ot yuvelirnogo doma SOVA [How to find inspiration? A new collection of MUSE jewelry from SOVA jewelry house]. (2020, December 5). Ukrainian Fashion. https://ukrainian.fashion/kak-najti-vdoxnovenie-novaya-kollekciya-ukrashenij-muse-ot-yuvelirnogo-doma-sova/ [in Russian].
Katia Lexx [@katialexx]. (2013, April 24). Nespyashchie v Toronto. Koko Shanel’, Shanel’, Fotografii [Sleepless in Toronto. Coco Chanel, Chanel, Photos]. Live Journal. katia-lexx.livejournal.com [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.