Моделінг в системі моди: тенденції та комунікаційні засоби

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279079

Ключові слова:

моделінг, модель, демонстратор одягу, система моди, комунікаційні засоби, персоніфікація, співтворчість, модний показ, фотозйомка

Анотація

Мета дослідження – висвітлити базові дефініції моделінгу як складової системи моди, проаналізувати досвід персоналізації та співтворчості дизайнера з моделлю – демонстратором одягу. Методи дослідження. У дослідженні використано аналітичний, порівняльний, біографічний, системний, історичний, хронологічний методи, які дозволили окреслити ступінь впливу моделей-демонстраторів на презентацію та споживання модного одягу та на формування естетичних ідеалів моди. Методи спостереження та узагальнення застосовані для визначення сучасних тенденцій розвитку та комунікаційних засобів моделінгу. Наукова новизна полягає у виокремленні моделінгу як складової системи моди та самостійного напряму дослідження; у виявленні підходів видатних зарубіжних та українських дизайнерів щодо вибору моделі та способу представлення нової розробки одягу; у виявленні та аналізі комунікаційних засобів моделінгу – персоніфікації та співтворчості дизайнера і моделі – демонстратора одягу. На прикладі досвіду роботи К. Діора та А. Ільчун, І. Сен Лорана з Верушкою (Віра Готлібе Анна фон Лендорф) та К. Денев, Г. Шанель та М.-Е. Арно, О. Ясинської з Київським будинком моделей, ювелірного будинку SOVA з Н. Гоцій, М. Вороніна з В. Швецем та С. Чудовським доведено, що персоніфікація костюма за допомогою зовнішньо-пластичних та особистісних рис і якостей моделі-демонстратора є передумовою успішного просування і споживання модного одягу. Висновки. У період кінця 1940-х – 1960-х рр. у системі моди окреслилися такі тенденції, як розробка дизайнерами сегменту готового одягу та його доступність широкій цільовій аудиторії; міжкультурність та глобалізаційний контекст у створенні та представленні модного одягу. Дизайнери змінюють функцію «живої» моделі від мовчазного демонстратора з невідомим ім’ям на виразну змістовну особистість, яка за допомогою оригінальних прийомів професійної фотозйомки та показів моди стає «обличчям» колекції або окремого предмету одягу. У такий спосіб комунікаційними засобами є персоніфікація предмету одягу та співтворчість дизайнера і моделі.

Біографія автора

Людмила Дихнич, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат історичних наук, професор

Посилання

Andreasson, K. (2015, January 8). Douglas Kirkland’s best photograph: Coco Chanel at work in Paris, 1962. The Guardian. https://www.theguardian.com/artanddesign/2015/jan/08/douglas-kirkland-best-photograph-coco-chanel-paris-1962 [in English].

Bosc, E. (2017, October 19). Qui étaient les muses de Christian Dior? [Who were Christian Dior’s muses?]. L’Officiel. https://www.lofficiel.com/fashion/qui-etaient-les-muses-de-christian-dior [in French].

Bozhkova, V. V., & Tymokhina, Ya. O. (2013). Teoretychni pidkhody do klasyfikatsii instrumentiv marketynhovykh komunikatsii [Theoretical approaches to the classification of marketing communication tools]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Economics, 2(39), 1, 31–37 [in Ukrainian].

Bronwyn, C. (2012). Vogue on Coco Chanel. Quadrille Publishing [in English].

Chubotina, I. (2020). Profesiia manekennyka v Ukraini: Radianskyi period i suchasnist [Profession of male-mannequin in Ukraine: The Soviet period and the present days]. Humanities Science Current Issues, 34(5), 61–69. https://doi.org/10.24919/2308-4863/34-5-10 [in Ukrainian].

Dykhnych, L. P. (2016). Teatralni kostiumy Polia Puare: Syntez mody i stsenichno-dekoratsiinoho mystetstva [ Paul Poiret’s theatrical costumes: Synthesis of fashion and theatrical and decorative arts]. Ukrainian Culture: Past, Modern and Ways of Development. Art Criticism, 22, 54–59 [in Ukrainian].

Dykhnych, L. P. (2017). Do istorii modnykh pokaziv v Yevropi na rubezhi XIX– XX stolit [The history of fashion shows in Europe at the turn of XIX–XX centuries]. International Journal: Culturology. Philology. Musicology, 1, 24–28 [in Ukrainian].

Fior, F. (n.d.). Christian Siriano Fall 2022 Ready-to-Wear [Photo]. Vogue Runway. https://www.vogue.com/fashion-shows/fall-2022-ready-to-wear/christian-siriano/slideshow/collection#54 [in English].

Fraser-Cavassoni, N. (2015). Vogue on Yves Saint Laurent. Quadrille Publishing [in English].

Haedrich, M. (1972). Coco Chanel, her life, her secrets (2nd ed.). Little Brown and Co [in English].

Kak naiti vdokhnovenie? Novaya kollektsiya ukrashenii MUSE ot yuvelirnogo doma SOVA [How to find inspiration? A new collection of MUSE jewelry from SOVA jewelry house]. (2020, December 5). Ukrainian Fashion. https://ukrainian.fashion/kak-najti-vdoxnovenie-novaya-kollekciya-ukrashenij-muse-ot-yuvelirnogo-doma-sova/ [in Russian].

Katia Lexx [@katialexx]. (2013, April 24). Nespyashchie v Toronto. Koko Shanel’, Shanel’, Fotografii [Sleepless in Toronto. Coco Chanel, Chanel, Photos]. Live Journal. katia-lexx.livejournal.com [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-12

Як цитувати

Дихнич, Л. (2023). Моделінг в системі моди: тенденції та комунікаційні засоби. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 6(1), 162–177. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279079

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ОДЯГУ, АКСЕСУАРІВ, ІМІДЖУ