Системний підхід та українська ідентичність у дизайн-системі маркетингової комунікації книжкового видання
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292143Ключові слова:
книга, дизайн-система, маркетинг, просування, обкладинка, видавництвоАнотація
Мета статті полягає у з’ясуванні основних підходів до просування книжкової продукції на ринку, визначенні на основі цього принципів дизайн-системи видавничого проєкту та застосування їх для видання «Графічний дизайн з українським обличчям». Методи дослідження. Застосовано емпіричний метод, метод аналізу та синтезу. Опрацьовано наукові та публіцистичні джерела, присвячені просуванню книги та місцю дизайну в маркетинговій комунікації; проаналізовано дизайн реалізованих проєктів в контексті теми статті. Крім цього, в рамках дослідження проведено якісне опитування цільової аудиторії проєкту та інтерв’ювання. Наукова новизна. В статті вперше представлено науково та емпірично обґрунтовану розробку дизайн-системи з просування книги на основі теоретичних рекомендацій, вивчення цільової аудиторії та інтерв’ю. Доведено, що обкладинка книги не є самостійним ізольованим проєктом. Вона проєктується в рамках дизайн-системи, яка закладає можливість рекламування книги в майбутньому. Удосконалено проєктний підхід до рекламної продукції як до знакової системи, що являє собою комплекс візуальних кодів для зчитування представниками ЦА. Отримала подальший розвиток реалізація принципу серійності в проєкті та створення графічного дизайну з українською ідентичністю. Висновки. З огляду на статистику зацікавлення українців книгою як продуктом споживання, процес написання української книги і її видання залишається актуальним, а в умовах повномасштабного вторгнення росії в Україну навіть набуває особливого громадського та соціального значення. Разом з цим актуалізується та удосконалюється система заходів маркетингової комунікації щодо просування нових видань на ринку. Серед найбільш актуальних сьогодні – представництво на сайті та в соціальних мережах, проведення онлайн та офлайн тематичних зустрічей, дотичних до змісту книг, проведення презентацій книг та різних інтерактивних заходів з читачами. Система заходів з просування конкретної книги як інтелектуального продукту повинна узгоджуватися і навіть підпорядковуватися маркетинговим стратегіям, опрацьованим у видавництві, де видається книга. Водночас у комунікації важливу роль відіграє системний підхід до дизайну. В дизайн-системі, яка містить і обкладинку, і комунікативний супровід, повинна бути передбачена рекламність (унікальність, виразність, ефективність) та можливість варіювання елементами.
Посилання
Bortniak, K. (2021, November 5). Avtor i prosuvannia knyzhky, abo chomu pysmennyk maie lizty "ne v svoiu spravu" [The author and the promotion of the book, or why the writer should get "into his business"]. Chytomo. https://chytomo.com/marketing_dlya_pysmennyka/ [in Ukrainian].
Bramley, E. V. (2021, April 18). In the Instagram age, you actually can judge a book by its cover. The Guardian. https://www.theguardian.com/books/2021/apr/18/in-the-instagram-age-you-actually-can-judge-a-book-by-its-cover [in English].
Bulakh, T. D. (2009). Rozrobka reklamnoi kampanii yak sposib pidvyshchennia zbutu vydavnychoi produktsii [Development of an advertising campaign as a way to increase sales of publishing products]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 24, 190–198 [in Ukrainian].
Bulakh, T. D. (2018). Reklamna komunikatsiia v knyzhkovii haluzi: teoretyko-metodolohichnyi aspekt [Advertising communication in the book industry: theoretical and methodological aspect] [Doctoral Dissertation, Kharkiv State Academy of Culture]. https://ic.ac.kharkov.ua/nauk_rob/specrada/specrada/old_2018/Bulah/disBulah.pdf [in Ukrainian].
Bychenkova, U., Kudinova, N., & Solomadina, A. (2019). Znak. Ukrainski tovarni znaky 1960–80-kh rokiv [Sign. Ukrainian trademarks of the 1960s and 80s]. IST [in Ukrainian].
Honcharova, K. (2019, July 26). Shcho chytaty marketoloham: 7 knyh dlia profesiinoho rozvytku [What to read for marketers: 7 books for professional development]. Happy Monday. https://happymonday.ua/knygy-dlja-marketologiv [in Ukrainian].
Karnaukh, A. (Ed.). (2022). Telegraf.Design ( Iss. 2: Kreatyv u viini [Creativity at War]). Projector Publishing [in Ukrainian].
Kosiv, V. M. (2019). Ukrainska identychnist u hrafichnomu dyzaini 1945–1989 rokiv [Ukrainian identity in graphic design 1945–1989] [Monograph]. Rodovid [in Ukrainian].
Lynnyk, D. (2023). Effectiveness of applying the personality typology by archetypes in branding. Demiurge: Ideas, Technologies, Perspectives of Design, 6(1), 99–119. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279065 [in English].
Prychepii, Ye., & Prychepii, T. (2009). Vyshyvka Skhidnoho Podillia [Embroidery of Eastern Podillia]. Rodovid [in Ukrainian].
Tytarenko, V. (2018). Podilskyi kylym [Podillia kilims]. Rodovid [in Ukrainian].
Udris-Borodavko, N. (2023). Hrafichnyi dyzain z ukrainskym oblychchiam [Graphic design with a Ukrainian face]. ArtHuss [in Ukrainian].
Zvit za rezultatamy onlain-opytuvannia "Praktyky chytannia pid chas viiny" [A report on the results of the online survey "Reading practices in wartime"]. (2023, July 26). Ukrainian Іnstitute for the Future. https://bit.ly/3Q7vLWT [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.