Системний підхід та українська ідентичність у дизайн-системі маркетингової комунікації книжкового видання

Автор(и)

  • Наталя Удріс-Бородавко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0003-1831-5476
  • Анастасія Ткачук Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0009-0004-6096-1804

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292143

Ключові слова:

книга, дизайн-система, маркетинг, просування, обкладинка, видавництво

Анотація

Мета статті полягає у з’ясуванні основних підходів до просування книжкової продукції на ринку, визначенні на основі цього принципів дизайн-системи видавничого проєкту та застосування їх для видання «Графічний дизайн з українським обличчям». Методи дослідження. Застосовано емпіричний метод, метод аналізу та синтезу. Опрацьовано наукові та публіцистичні джерела, присвячені просуванню книги та місцю дизайну в маркетинговій комунікації; проаналізовано дизайн реалізованих проєктів в контексті теми статті. Крім цього, в рамках дослідження проведено якісне опитування цільової аудиторії проєкту та інтерв’ювання. Наукова новизна. В статті вперше представлено науково та емпірично обґрунтовану розробку дизайн-системи з просування книги на основі теоретичних рекомендацій, вивчення цільової аудиторії та інтерв’ю. Доведено, що обкладинка книги не є самостійним ізольованим проєктом. Вона проєктується в рамках дизайн-системи, яка закладає можливість рекламування книги в майбутньому. Удосконалено проєктний підхід до рекламної продукції як до знакової системи, що являє собою комплекс візуальних кодів для зчитування представниками ЦА. Отримала подальший розвиток реалізація принципу серійності в проєкті та створення графічного дизайну з українською ідентичністю. Висновки. З огляду на статистику зацікавлення українців книгою як продуктом споживання, процес написання української книги і її видання залишається актуальним, а в умовах повномасштабного вторгнення росії в Україну навіть набуває особливого громадського та соціального значення. Разом з цим актуалізується та удосконалюється система заходів маркетингової комунікації щодо просування нових видань на ринку. Серед найбільш актуальних сьогодні – представництво на сайті та в соціальних мережах, проведення онлайн та офлайн тематичних зустрічей, дотичних до змісту книг, проведення презентацій книг та різних інтерактивних заходів з читачами. Система заходів з просування конкретної книги як інтелектуального продукту повинна узгоджуватися і навіть підпорядковуватися маркетинговим стратегіям, опрацьованим у видавництві, де видається книга. Водночас у комунікації важливу роль відіграє системний підхід до дизайну. В дизайн-системі, яка містить і обкладинку, і комунікативний супровід, повинна бути передбачена рекламність (унікальність, виразність, ефективність) та можливість варіювання елементами.

Біографії авторів

Наталя Удріс-Бородавко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат соціологічних наук, доцент

Анастасія Ткачук, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр дизайну

Посилання

Bortniak, K. (2021, November 5). Avtor i prosuvannia knyzhky, abo chomu pysmennyk maie lizty "ne v svoiu spravu" [The author and the promotion of the book, or why the writer should get "into his business"]. Chytomo. https://chytomo.com/marketing_dlya_pysmennyka/ [in Ukrainian].

Bramley, E. V. (2021, April 18). In the Instagram age, you actually can judge a book by its cover. The Guardian. https://www.theguardian.com/books/2021/apr/18/in-the-instagram-age-you-actually-can-judge-a-book-by-its-cover [in English].

Bulakh, T. D. (2009). Rozrobka reklamnoi kampanii yak sposib pidvyshchennia zbutu vydavnychoi produktsii [Development of an advertising campaign as a way to increase sales of publishing products]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 24, 190–198 [in Ukrainian].

Bulakh, T. D. (2018). Reklamna komunikatsiia v knyzhkovii haluzi: teoretyko-metodolohichnyi aspekt [Advertising communication in the book industry: theoretical and methodological aspect] [Doctoral Dissertation, Kharkiv State Academy of Culture]. https://ic.ac.kharkov.ua/nauk_rob/specrada/specrada/old_2018/Bulah/disBulah.pdf [in Ukrainian].

Bychenkova, U., Kudinova, N., & Solomadina, A. (2019). Znak. Ukrainski tovarni znaky 1960–80-kh rokiv [Sign. Ukrainian trademarks of the 1960s and 80s]. IST [in Ukrainian].

Honcharova, K. (2019, July 26). Shcho chytaty marketoloham: 7 knyh dlia profesiinoho rozvytku [What to read for marketers: 7 books for professional development]. Happy Monday. https://happymonday.ua/knygy-dlja-marketologiv [in Ukrainian].

Karnaukh, A. (Ed.). (2022). Telegraf.Design ( Iss. 2: Kreatyv u viini [Creativity at War]). Projector Publishing [in Ukrainian].

Kosiv, V. M. (2019). Ukrainska identychnist u hrafichnomu dyzaini 1945–1989 rokiv [Ukrainian identity in graphic design 1945–1989] [Monograph]. Rodovid [in Ukrainian].

Lynnyk, D. (2023). Effectiveness of applying the personality typology by archetypes in branding. Demiurge: Ideas, Technologies, Perspectives of Design, 6(1), 99–119. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.1.2023.279065 [in English].

Prychepii, Ye., & Prychepii, T. (2009). Vyshyvka Skhidnoho Podillia [Embroidery of Eastern Podillia]. Rodovid [in Ukrainian].

Tytarenko, V. (2018). Podilskyi kylym [Podillia kilims]. Rodovid [in Ukrainian].

Udris-Borodavko, N. (2023). Hrafichnyi dyzain z ukrainskym oblychchiam [Graphic design with a Ukrainian face]. ArtHuss [in Ukrainian].

Zvit za rezultatamy onlain-opytuvannia "Praktyky chytannia pid chas viiny" [A report on the results of the online survey "Reading practices in wartime"]. (2023, July 26). Ukrainian Іnstitute for the Future. https://bit.ly/3Q7vLWT [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-30

Як цитувати

Удріс-Бородавко, Н., & Ткачук, А. (2023). Системний підхід та українська ідентичність у дизайн-системі маркетингової комунікації книжкового видання. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 6(2), 248–265. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292143

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ