Перспективи розвитку етнокультурного пакування в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292151Ключові слова:
етнокультурний дизайн, дизайн упаковки, ідентичність, українські традиції, культурна спадщинаАнотація
Стаття присвячена вивченню перспектив розвитку етнокультурної упаковки в Україні з акцентом на використання традиційних елементів дизайну, що відображають національну ідентичність. Метою дослідження є аналіз та оцінка використання етнокультурних мотивів у дизайні сучасної упаковки, а також у вивченні їхнього впливу на взаємодію між споживачем та брендом. Методологія дослідження базується на мультидисциплінарному підході, що містить елементи соціології, психології, культурології, економіки, дизайну та інших дисциплін; а також – на аналізі сучасних прикладів пакування з використанням етнокультурних елементів, включаючи вивчення кольорів, форм, текстур та інших візуальних елементів. Наукова новизна полягає в комплексному підході до вивчення етнокультурних елементів національної ідентичності в контексті дизайну упаковки. Зокрема, дослідження виявило декілька ключових тенденцій у використанні етнокультурних елементів: акцент на геометричних орнаментах, емоційний резонанс, інтеграцію традиційних народних символів у сучасний контекст та адаптацію історичних мотивів до потреб сучасного споживача; а також – важливість його просування на міжнародний рівень, висока взаємодія споживача з брендом. Серед основних принципів впровадження такого дизайну в пакування продукції можна назвати орієнтацію на автентичність, адаптацію до сучасності шляхом поєднання традиції та інновацій і збереження балансу між ними. Висновки демонструють важливість інтеграції етнокультурних елементів для підсилення брендової ідентичності та емоційного зв’язку зі споживачем, вказуючи на потенціал інновацій та подальшого розвитку в даній сфері. Результати дослідження дизайну пакування української брендової продукції засвідчують, що традиційні українські мотиви у поєднанні із сучасними дизайнерськими рішеннями можуть розширити можливості візуальної комунікації, надавши продукту унікального характеру, та стати ключовим фактором у виокремленні його на ринку.
Посилання
Dembitskyi, S. (2022, August 15). Pokaznyky natsionalno-hromadianskoi Ukrainskoi identychnosti [Indicators of national-civic Ukrainian identity]. Kyiv International Institute of Sociology. https://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports&id=1131&page=6 [in Ukrainian].
Kosiv, V. (2019). Ukrainska identychnist u hrafichnomu dyzaini 1945–1989 rokiv [Ukrainian identity in graphic design 1945–1989] [Monograph]. Rodovid [in Ukrainian].
Kravchenko, D. (2015). Natsionalna identychnist ukraintsiv: sotsiokulturnyi vymir [National identity of Ukrainians: Sociocultural dimension]. Versus, 1(5), 99–105 [in Ukrainian].
Sociological Group "Rating". (2022, August 23). Simnadtsiate zahalnonatsionalne opytuvannia: Identychnist. Patriotyzm. Tsinnosti (17–18 serpnia 2022) [Seventeenth national survey: Identity. Patriotism. Values (August 17–18, 2022)]. https://ratinggroup.ua/research/ukraine/s_mnadcyate_zagalnonac_onalne_opituvannya_dentichn_st_patr_otizm_c_nnost_17-18_serpnya_2022.html [in Ukrainian].
Spilna identychnist hromadian Ukrainy: osoblyvosti i problemy stanovlennia [Common identity of citizens of Ukraine: Features and problems of formation]. (2006). National Security and Defence Journal, 7(79), 2–38 [in Ukrainian].
Sverediuk, R. (2014, December 14). Hutsulskyi ornament [Hutsul ornament]. https://sverediuk.com.ua/gutsulskiy-ornament/ [in Ukrainian].
Udris-Borodavko, N. (2023). Hrafichnyi dyzain z ukrainskym oblychchiam [Graphic design with a Ukrainian face]. ArtHuss [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.