Перспективи розвитку етнокультурного пакування в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292151

Ключові слова:

етнокультурний дизайн, дизайн упаковки, ідентичність, українські традиції, культурна спадщина

Анотація

Стаття присвячена вивченню перспектив розвитку етнокультурної упаковки в Україні з акцентом на використання традиційних елементів дизайну, що відображають національну ідентичність. Метою дослідження є аналіз та оцінка використання етнокультурних мотивів у дизайні сучасної упаковки, а також у вивченні їхнього впливу на взаємодію між споживачем та брендом. Методологія дослідження базується на мультидисциплінарному підході, що містить елементи соціології, психології, культурології, економіки, дизайну та інших дисциплін; а також – на аналізі сучасних прикладів пакування з використанням етнокультурних елементів, включаючи вивчення кольорів, форм, текстур та інших візуальних елементів. Наукова новизна полягає в комплексному підході до вивчення етнокультурних елементів національної ідентичності в контексті дизайну упаковки. Зокрема, дослідження виявило декілька ключових тенденцій у використанні етнокультурних елементів: акцент на геометричних орнаментах, емоційний резонанс, інтеграцію традиційних народних символів у сучасний контекст та адаптацію історичних мотивів до потреб сучасного споживача; а також – важливість його просування на міжнародний рівень, висока взаємодія споживача з брендом. Серед основних принципів впровадження такого дизайну в пакування продукції можна назвати орієнтацію на автентичність, адаптацію до сучасності шляхом поєднання традиції та інновацій і збереження балансу між ними. Висновки демонструють важливість інтеграції етнокультурних елементів для підсилення брендової ідентичності та емоційного зв’язку зі споживачем, вказуючи на потенціал інновацій та подальшого розвитку в даній сфері. Результати дослідження дизайну пакування української брендової продукції засвідчують, що традиційні українські мотиви у поєднанні із сучасними дизайнерськими рішеннями можуть розширити можливості візуальної комунікації, надавши продукту унікального характеру, та стати ключовим фактором у виокремленні його на ринку.

Біографія автора

Вікторія Маслак, Харківська державна академія дизайну і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Dembitskyi, S. (2022, August 15). Pokaznyky natsionalno-hromadianskoi Ukrainskoi identychnosti [Indicators of national-civic Ukrainian identity]. Kyiv International Institute of Sociology. https://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports&id=1131&page=6 [in Ukrainian].

Kosiv, V. (2019). Ukrainska identychnist u hrafichnomu dyzaini 1945–1989 rokiv [Ukrainian identity in graphic design 1945–1989] [Monograph]. Rodovid [in Ukrainian].

Kravchenko, D. (2015). Natsionalna identychnist ukraintsiv: sotsiokulturnyi vymir [National identity of Ukrainians: Sociocultural dimension]. Versus, 1(5), 99–105 [in Ukrainian].

Sociological Group "Rating". (2022, August 23). Simnadtsiate zahalnonatsionalne opytuvannia: Identychnist. Patriotyzm. Tsinnosti (17–18 serpnia 2022) [Seventeenth national survey: Identity. Patriotism. Values (August 17–18, 2022)]. https://ratinggroup.ua/research/ukraine/s_mnadcyate_zagalnonac_onalne_opituvannya_dentichn_st_patr_otizm_c_nnost_17-18_serpnya_2022.html [in Ukrainian].

Spilna identychnist hromadian Ukrainy: osoblyvosti i problemy stanovlennia [Common identity of citizens of Ukraine: Features and problems of formation]. (2006). National Security and Defence Journal, 7(79), 2–38 [in Ukrainian].

Sverediuk, R. (2014, December 14). Hutsulskyi ornament [Hutsul ornament]. https://sverediuk.com.ua/gutsulskiy-ornament/ [in Ukrainian].

Udris-Borodavko, N. (2023). Hrafichnyi dyzain z ukrainskym oblychchiam [Graphic design with a Ukrainian face]. ArtHuss [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-30

Як цитувати

Маслак, В. (2023). Перспективи розвитку етнокультурного пакування в Україні. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 6(2), 279–287. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292151

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ