Особливості культурно-естетичних наративів анімацій китайської ієрогліфіки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292152

Ключові слова:

дизайн, ієрогліфіка, китайський ієрогліф, кінетична типографіка, анімація, конотація

Анотація

Мета статті полягає у виявленні культурно-естетичних наративів анімованих китайських ієрогліфів та визначенні напрямів їх розвитку, а також – у виявленні специфіки досліджень на дану тематику і їхньої інтегрованості у світовий науковий контекст. Методологія дослідження визначена специфікою засобів візуальної складової та технологічних особливостей творів анімації ієрогліфіки і базується на застосуванні порівняльно-аналітичного методу в поєднанні з описовим та прийомами формального аналізу. Важлива роль у даній роботі відведена аналізу й систематизації наукової літератури. Наукова новизна визначається проведеним аналізом анімованого ієрогліфа шляхом дослідження значної кількості робіт цього напряму і розглядом китайської наукової літератури у порівнянні із світовою в царині кінетичної типографіки. Висновки. Китайський ієрогліф як важливий символ культури, наділений багатством конотацій, які дозволяють вишукано інтерпретувати їх значення й еволюцію за допомогою новітніх технологій. Тому в практичній діяльності дизайнерів філософія накреслень ієрогліфів переноситься в цифрові медіа. Еволюцію ієрогліфа можна відстежити в сучасній анімації, особливо – у створенні навчальних анімаційних матеріалів. Анімація надає статичному зображенню часового виміру і подається у формі певної розповіді, наративу. Виявлено, що творчі пошуки дизайнерів у цій галузі тісно пов’язані із поетичністю і полісемантичністю китайської мови і спрямовані в глибину її історії. Окрім того, окремі твори китайської класичної анімації тісно пов’язані із присутністю ієрогліфічних форм в анімованих наративах. Результати дослідження засвідчують, що в теоретичних працях китайських науковців увага фокусується на збереженні й популяризації носіїв китайської культури, в тому числі і в освітній практиці. Також спостерігається концентрація технологічних досліджень.

Біографії авторів

Ван Вейжун, Харківська державна академія дизайну і мистецтв

Аспірант

Михайло Опалєв, Харківська державна академія дизайну і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Big Data KL DSJ. (2021, July 22). Hànzì de yӑnbiàn guòchéng | bódàjīngshēn [The evolution of Chinese characters is wide and deep] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/shorts/42fTuoACi-Q [in Chinese].

CMEX. (2013, May 24). Dònghuà shuō hànzì – mă bù [Animation speaking Chinese characters – Mabe] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=-s6jxyCSj1I [in Chinese].

ferriskim. (2011, September 10). Formosa [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/28848663 [in Chinese; in English].

Gao, Ya. (2011). Shūfӑ dònghuà yánjiū: Dònghuà yìshù yŭyán de xīn tànsuŎ [Research on calligraphy animation: A new exploration the art language of animation]. Journal of Beijing Institute of Graphic Communication, 3, 67–69. http://www.cqvip.com/qk/85729x/201103/39223496.html [in Chinese].

Hieroglyphics. (2018, December 19). Evolution of Chinese characters: lesson 1 [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=3X8T5sZhtgM [in Chinese; in English].

Hillner, M. (2009). Basic typography 01: Virtual typography. AVA Publishing [in English].

Hostetler, S. C. (2006). Integrating typography and motion in visual communication. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/229035420 [in English].

Hung, K. (2016, May 16–22). How the traditional Chinese idea of time and space can be applied through digital moving images. In O. T. Leino (Ed.), ISEA2016. Proceedings of the 22nd International symposium on electronic art (pp. 83–87). City University of Hong Kong. https://sure.sunderland.ac.uk/id/eprint/13317/3/ISEA2016_Proceedings.pdf#page=102 [in English].

Hung, K. (2019, January 2). Creative Chinese character workshop B [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/309125453 [in English].

Hung, K. (2020, April 16). Four seasons: Falling flowers + drifting clouds [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/408474919 [in English].

Ivanenko, T. O. (2006). Khudozhno-obrazni osoblyvosti formoutvorennia aktsydentnoho shryftu [Artistic features of accidental font formation] [Doctoral Dissertation, Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts] [in Ukrainian].

Jun, S. (2000). Non-linear expressions using interactive kinetic typography [Master’s thesis, Carnegie Mellon University]. https://bit.ly/46xBJXV [in English].

Las-Casas, L. F. (2007). Cinedesign: typography in motion pictures. InfoDesign, 4(1), 12–19. https://bit.ly/3LEYXDn [in English].

Lee, J. (1998). LìtĬ hànzì dònghuà de zhìzuò, biānjí yŭ tèjì bòfàng [Production, editing and special effects of three-dimensional Chinese character animation]. Computer Programming Skills and Maintenance, 11, 22–23. http://www.cqvip.com/qk/98258x/199811/3206362.html [in Chinese].

Lee, J. C., Forlizzi, J., & Hudson, S. E. (2002, October 27–30). The kinetic typography engine: an extensible system for animating expressive text. In UIST ‘02. Proceedings of the 15th annual ACM symposium on User interface software and technology (pp. 81–90). Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/571985.571997 [in English].

Loknar, N. S., Bratić, D., & Agić A. (2020, November 12–14). Kinetic typography – figuration and technology. In S. Dedijer (Ed.), GRID 2020. Proceedings 10th International symposium on graphic engineering and design (pp. 719–723). University of Novi Sad. https://doi.org/10.24867/GRID-2020-p81 [in English].

Mills, A. (2016, March 30–April 1). Animating typescript using aesthetically evolved images. In C. Johnson, V. Ciesielski, J. Correia, & P. Machado (Eds.), EvoMUSART 2016. Evolutionary and biologically inspired music, sound, art and design (pp. 126–134). Springer. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-31008-4_9 [in English].

Opaliev, M., & Ivanenko, T. (2020). Shryftova animatsiia: bukva, slovo, tekst [Font animation: Letter, word, text]. Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts [in Ukrainian].

Quelhas, V. (2012). Dynamic typography. DynTypo > Understanding typography as a multimedia expression. In 5º Congreso internacional de tipografía [Conference proceedings] (pp. 21– 24). http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.1.3435.2244 [in English].

Schlittler, J. P. A. (2014, June 17). Motion graphics and animation. In SAS 2014. The Animator [Conference proceedings]. https://www.researchgate.net/publication/284437924 [in English].

Shixie. (2013, February 22). Evolution of Chinese characters [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/60230963 [in English].

Snowday. (2020, April 23). Snowday Originals: Instant Chinese [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/411087980 [in English; in Chinese].

TūdĬngĬ de bĬnggān Jun. (2020, May 15). Shù méi zhuānyè bìyè shèjì – "èrshísì jiéqì" [Graduation Project for Digital Media Major – "Twenty-Four Solar Terms"] [Video]. Bilibili. https://www.bilibili.com/video/BV1Ng4y1B7PT/?spm_id_from=333.337.search-card.all.click [in Chinese].

Turgut, O. P. (2012). Kinetic typography in movie title sequences. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 51, 583–588. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.08.209 [in English].

Wang, H., Prendinger, H., & Igarashi, T. (2004, April 24–29). Communicating emotions in online chat using physiological sensors and animated text. In CHI ‘04. Extended abstracts on human factors in computing systems (pp. 1171–1174). Association for Computing Machinery. http://dx.doi.org/10.1145/985921.986016 [in English].

Wang, Y., Wang, H., & Zhu, P. (2018). Zhōngguó wénzì yìshù zài dònghuà zuòpĬn zhōng de yìngyòng yŭ zàishēng [The application and regeneration of Chinese character art in animation works]. China Television, 4, 105–108. http://www.cqvip.com/qk/80241x/201804/675190321.html [in Chinese].

Weirong, W. (2021, September 8–10). Osoblyvosti suchasnoi kytaiskoi iierohlifiky [Features of modern Chinese hieroglyphics]. In Sotsiokulturni tendentsii rozvytku suchasnoho dyzainu ta mystetstva [Socio-cultural trends in the development of modern design and art] [Conference proceedings] (pp. 159–160). Kherson National Technical University [in Chinese].

Weng, Y. (1996). Shíxiàn sānwéi hànzì dònghuà de jiӑnbiàn fāngfӑ [A simple method to realize 3D Chinese character animation]. Computer, 7, 32–34. http://www.cqvip.com/qk/96102x/199607/2370014.html [in Chinese].

Wu, H., Liu, X., Chen, Z., & Cheng, Z. (2016). Hànzì jiàoxué dònghuà ruӑnjiàn shèjì yŭ kāifā [Design and development of animation software for teaching Chinese characters]. Educational Information Technology, 11, 31–33. http://www.cqvip.com/qk/86535x/201611/670841324.html [in Chinese].

Yang, Y. (1995). Zài Animator zhōng shĬyòng hànzì [Use Chinese characters in Animator]. Television Caption. Effects Animation, 1, 22. http://www.cqvip.com/qk/98042a/199501/1718389.html [in Chinese].

Zellweger, P. T., Bouvin, N. O., Jehøj, H., & Mackinlay, J. D. (2001, August 14–18). Fluid annotations in an open world. In Hypertext ‘01 [Conference proceedings] (pp. 9–18). Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/504216.504224 [in English].

Zeng, F. (2017, September 22). Zhōngguó yŭyán wénzì zhīměi [The beauty of Chinese language and characters]. Rénmín lùntán wӑng. http://www.rmlt.com.cn/2017/0922/496961.shtml [in Chinese].

Zhang, J. (2012). YĬ dònghuà jí kuò zēng shí jìng xuéxí hànzì duì bùtóng rènzhī fēnggé xuéshēng zhī yĬngxiӑng [The Use of animation and augmented reality on learning Chinese characters for students with different cognitive styles] [Master’s thesis, Lingdong University of Science and Technology]. https://doi.org/10.6823/LTU.2012.00085 [in Chinese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-30

Як цитувати

Вейжун, В., & Опалєв, М. (2023). Особливості культурно-естетичних наративів анімацій китайської ієрогліфіки. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 6(2), 288–297. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292152

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ