Специфіка дизайну вступних титрів до фільмів жанру «драма-комедія»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292154

Ключові слова:

дизайн титрів, вступні титри, візуальні елементи, кінематографічний дизайн

Анотація

Мета дослідження полягає у з’ясуванні особливостей дизайну вступних титрів до фільмів, які належать до жанру драма-комедія. Дослідження спрямоване на визначення впливу візуальних і текстових елементів титрів на сприйняття глядачами фільмів, розкриття їхньої ролі у створенні ключового настрою стрічки та вираженні основних емоцій жанру, а також – на виявлення загальних та відмінних рис дизайну титрів у цьому специфічному кінематографічному жанрі. Методологія дослідження базується на аналізі візуальних елементів, емпіричному методі та порівняльному аналізі. Наукова новизна полягає у висвітленні особливого аспекту кіноіндустрії, а саме у визначенні способів і можливостей впливу візуальних і текстових елементів титрів на сприйняття глядачами фільмів. Зокрема, стаття пропонує комплексний аналіз дизайну титрів, включаючи використання кольорів, шрифтів, образів, символіки, анімації та тексту. Висновки. У результаті дослідження доходимо висновку, що візуальні та текстові елементи вступних титрів впливають на створення настрою та передачу емоцій глядачам. Сукупністю візуальних елементів, – кольорів, шрифтів, образів та символів, – титри здатні підсилити жанрову приналежність кінострічки: насичені та яскраві кольори допомагають створити комедійну атмосферу, тоді як більш стримані кольори вказують на драматичний аспект фільму. Емпіричні дослідження виявили, що цей аспект безпосередньо впливає на сприйняття аудиторією. Порівняльний аналіз титрів до різних фільмів жанру «драма-комедія» засвідчив загальні тенденції та відмінності в їхньому підході до дизайну, зокрема, дозволив виявити, як різні фільми використовують дизайн титрів для вираження свого унікального стилю та жанру. Сучасні титри до фільмів жанру «драма-комедія» вдало відображають синергію цього жанру. Вони використовують креативні підходи для передачі багатогранності фільму.

Біографія автора

Софія Книжникова, Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Asarkar, S. V., & Phatak, M. V. (2020). Effects of color on visual aesthetics sense. In S. Bhalla, P. Kwan, M. Bedekar, R. Phalnikar, & S. Sirsikar (Eds.), Proceeding of International Conference on Computational Science and Applications (pp. 181–194). https://doi.org/10.1007/978-981-15-0790-8_19 [in English].

Chen, I.-P., Wu, F.-Y., & Lin, C.-H. (2012). Characteristic color use in different film genres. Empirical Studies of the Arts, 30(1), 39–57. https://doi.org/10.2190/EM.30.1.e [in English].

Cherkas, V. (2018, April 26–27). Osoblyvosti tvorennia moushn-hrafiky v suchasnii media- sferi: do postanovky problemy [Peculiarities of creating motion graphics in the modern media sphere: before posing the problem]. In Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi [Scientific development of youth at the current stage] [Conference proceedings] (Vol. 1, pp. 384–385). Kyiv National University of Technologies and Design [in Ukrainian].

Chuieva, O., & Cholii, M. (2019). Typohrafichnyi aspekt animovanykh tytriv u kinematohrafi pochatku tsyfrovoi doby [Typographical aspect of animated titles in cinematography of the early digital era]. Demiurge: ideas, technologies, perspectives of design, 2(1), 67–80. https://doi.org/10.31866/2617-7951.2.1.2019.170358 [in Ukrainian].

Khramova-Baranova, O., & Zaitseva-Diachok, V. (2018, November 30). Asotsiatyvna iliustratsiia yak zasib hrafichnoi vyraznosti moushn-dyzainu [Associative illustration as a means of graphic expressiveness of motion design] [Conference proceedings]. In Tradytsii ta novitni tekhnolohii u rozvytku suchasnoho mystetstva [Traditions and the new technology in the development of contemporary art] [Conference proceedings] (pp. 137–139). The Bohdan Khmelnytsky National University of Cherkasy [in Ukrainian].

Kravchyshyn, I. (Director). (2015). Polit zolotoi mushky [Flight of the golden fly] [Film]. Trembita-kino [in Ukrainian].

Lodyhin, Ya. (Director). (2018). Dyke pole [Wild field] [Film]. Limelite; Film Brut [in Ukrainian].

Lukich, A. (Director). (2019). Moi dumky tykhi [My thoughts are quiet] [Film]. Toy Cinema [in Ukrainian].

Lukich, A. (Director). (2022). Liuksemburh, Liuksemburh [Luxembourg, Luxembourg] [Film]. Limelite; ForeFilms [in Ukrainian].

Mozhenko, M. V. (2018). Tytry ta animovana hrafika v kino ta na telebachenni [Titles and animation graphics in movies and on TV]. Notes on art Criticism, 33, 330–337 [in Ukrainian].

Muzychenko, V. (2020, September 9–11). "Motion design" u konteksti rozvytku hrafichnoho dyzainu ["Motion design" in the context of the development of graphic design]. In Ekolohiia mystetstva: dyskurs rakursiv [The ecology of art: Angle discourse] [Conference proceedings] (pp. 82–84). Kherson National Technical University [in Ukrainian].

Prokopchuk, V. (2020, December 6–8). Rozvytok elementiv moushn-dyzainu na prykladi naikasovishykh filmiv u sviti [The development of elements of motion design on the example of the highest-grossing films in the world]. In Recent Scientific Investigation [Conference proceedings] (pp. 644–649). InterConf [in Ukrainian].

Redfern, N. (2021). Colour palettes in US film trailers: a comparative analysis of movie barcode. Umanistica Digitale, 10, 251–270. https://doi.org/10.6092/issn.2532-8816/12468 [in English].

Sadymaka, M. A. (2023). Psykholohiia koloru u spryiniatti reklamy mahazynu sumok [The psychology of color in the perception of handbag store advertising] [Bachelor’s thesis, Sumy State University]. https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92555 [in Ukrainian].

Tarasenko, K., & Havrysh, Yu. (2022). Vplyv internet-reklamy na povedinku spozhyvacha [The influence of Internet advertising on consumer behavior]. In B2B marketing [Conference proceedings] (pp. 39–41). National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" [in Ukrainian].

Yakovenko, V. (Director). (2008). Van Gog ne vinovat [It’s not Van Gogh’s fault] [Film]. FILM.UA Group; Faino-kompani [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-30

Як цитувати

Книжникова, С. (2023). Специфіка дизайну вступних титрів до фільмів жанру «драма-комедія». Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 6(2), 298–310. https://doi.org/10.31866/2617-7951.6.2.2023.292154

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ