Іміджевий стиль інформаційних стартапів: засоби втілення
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.1.2024.300919Ключові слова:
іміджевий стиль, комунікативні елементи стартапів, універсальний графічний код, стабільність композиційних зв’язків, колористичне вирішенняАнотація
Мета публікації полягає у встановленні типологічних ознак у засобах, відповідних до потреб створення іміджевого стилю інформаційних стартапів, визначенні умов співвідношення цих засобів з практикою створення фірмового і корпоративного стилю та основних відмінностей від них. Методологія дослідження: застосовано методи комплексного і компаративного аналізу. Наукова новизна полягає у встановленні збільшеної кількості складників іміджевого стилю порівняно з фірмовими або корпоративними константами, а також у здатності таких складників бути дескрипторами сукупних емоційних вартостей проєкту й працювати на їх активну трансляцію в інформаційне середовище. Встановлено, що складники іміджевого стилю повинні створювати індивідуалізований, і, водночас, доволі універсальний графічний код, що може бути реалізованим тільки за умови поєднання варіативних комунікативних елементів, а їхній образний вплив має втілитись у ознаки не стільки предметів чи явищ, скільки у характеристики емоційних станів. До складу засобів, що найбільш вагомо впливають на побудову іміджевого стилю, належать стабільність композиційних зв’язків між комунікативними елементами та постійність масштабно-пропорційних поєднань колористичних мас. Висновки. В дизайні іміджевого стилю застосування комунікативних елементів (навіть і вже реалізованих конкурентами) є не недоліком, а структурним базисом для формування асоціативного впливу в кожному конкретному проєкті, однак потребує насамперед обґрунтованого вибору складників візуального коду та композиційних засобів їх представлення, відповідних до потреб кожного конкретного стартапу. Головною умовою впровадження різнокодованих візуальних складників у дизайні іміджевого стилю має бути їхня відповідність тематичному наповненню стартапів та його емоційно-образній проєкції, що має бути зафіксована і вкарбована у свідомість споживачів.
Посилання
Andrys, S. (2023, June 5). 36 Great brand guidelines examples. Content Harmony. https://www.contentharmony.com/blog/great-brand-guidelines/ [in English].
Boiarynova, K. O. (Comp.). (2020). Menedzhment startap-proiektiv [Management of startup projects]. National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" [in Ukrainian].
Boichuk, O. V. (2019). Chynnyk systemnosti v innovatsiinomu dyzaini [The factor of consistency in innovation design]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 1, 5–11. https://doi.org/10.33625/2409-2347-2019-1-5-11 [in Ukrainian].
Chaves, E. P. S. (2017). Identity, positioning, brand image and brand equity comparison: A vision about quality in brand management. Independent Journal of Management and Production, 8(4), 1246–1263. https://doi.org/10.14807/ijmp.v8i4.637 [in English].
deBara, D. (2017). What is brand identity? And how to develop a great one. Vistaprint. https://99designs.com/blog/tips/brand-identity/ [in English].
Grech, M. (2017). Style życia w reklamie [Lifestyles in advertising]. In M. Wszołek (Ed.), Manual – reklama [Manual – advertising] (pp. 243–268). University of Wrocław; Libron. https://bit.ly/49SGFbw [in Polish].
Holoborodko, V. M., & Lesniak, V. I. (2019). Sotsioekolohichni aspekty hrafichnoho dyzainu. Faktor vplyvovosti vizualnoi movy [Socioecological aspects of graphic design. The factor of influence of the visual language]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 2, 13–23 [in Ukrainian].
Horban, O. M., & Bakhrushyn, V. Ye. (2004). Osnovy teorii system ta systemnoho analizu [Fundamentals of systems theory and system analysis]. Humanitarnyi universytet "Zaporizkyi instytut derzhavnoho ta munitsypalnoho upravlinnia" [in Ukrainian].
Kotler, Ph., & Keller, K. L. (2015). Framework for marketing management (6th ed.). Pearson [in English].
Lehenkyi, Yu. H. (2000). Dyzain: kulturolohiia ta estetyka [Design: Cultural studies and aesthetics]. Kyiv State University of Technologies and Design [in Ukrainian].
Systema [System]. (2009). In V. Svirko (Ed.), Slovnyk z dyzainu i erhonomiky [Dictionary of design and ergonomics] (2nd ed.). NTMT [in Ukrainian].
Yudina, N. (2017). Methods of the startup-project developing based on ‘the four-dimensional thinking’ in information society. Marketing and Management of Innovations, 3 , 245–256. https://doi.org/10.21272/mmi.2017.3-23 [in English].
Yur, M. V. (2013). Polimorfizm khudozhnoi movy suchasnoho mystetstva [Polymorphism of the artistic language of modern art]. MIST: Art, History, Modernity, Theory, 9, 285–291 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.