Іміджевий стиль інформаційних стартапів: засоби втілення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.1.2024.300919

Ключові слова:

іміджевий стиль, комунікативні елементи стартапів, універсальний графічний код, стабільність композиційних зв’язків, колористичне вирішення

Анотація

Мета публікації полягає у встановленні типологічних ознак у засобах, відповідних до потреб створення іміджевого стилю інформаційних стартапів, визначенні умов співвідношення цих засобів з практикою створення фірмового і корпоративного стилю та основних відмінностей від них. Методологія дослідження: застосовано методи комплексного і компаративного аналізу. Наукова новизна полягає у встановленні збільшеної кількості складників іміджевого стилю порівняно з фірмовими або корпоративними константами, а також у здатності таких складників бути дескрипторами сукупних емоційних вартостей проєкту й працювати на їх активну трансляцію в інформаційне середовище. Встановлено, що складники іміджевого стилю повинні створювати індивідуалізований, і, водночас, доволі універсальний графічний код, що може бути реалізованим тільки за умови поєднання варіативних комунікативних елементів, а їхній образний вплив має втілитись у ознаки не стільки предметів чи явищ, скільки у характеристики емоційних станів. До складу засобів, що найбільш вагомо впливають на побудову іміджевого стилю, належать стабільність композиційних зв’язків між комунікативними елементами та постійність масштабно-пропорційних поєднань колористичних мас. Висновки. В дизайні іміджевого стилю застосування комунікативних елементів (навіть і вже реалізованих конкурентами) є не недоліком, а структурним базисом для формування асоціативного впливу в кожному конкретному проєкті, однак потребує насамперед обґрунтованого вибору складників візуального коду та композиційних засобів їх представлення, відповідних до потреб кожного конкретного стартапу. Головною умовою впровадження різнокодованих візуальних складників у дизайні іміджевого стилю має бути їхня відповідність тематичному наповненню стартапів та його емоційно-образній проєкції, що має бути зафіксована і вкарбована у свідомість споживачів.

Біографії авторів

Тетяна Божко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Оксана Чуєва, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Andrys, S. (2023, June 5). 36 Great brand guidelines examples. Content Harmony. https://www.contentharmony.com/blog/great-brand-guidelines/ [in English].

Boiarynova, K. O. (Comp.). (2020). Menedzhment startap-proiektiv [Management of startup projects]. National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" [in Ukrainian].

Boichuk, O. V. (2019). Chynnyk systemnosti v innovatsiinomu dyzaini [The factor of consistency in innovation design]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 1, 5–11. https://doi.org/10.33625/2409-2347-2019-1-5-11 [in Ukrainian].

Chaves, E. P. S. (2017). Identity, positioning, brand image and brand equity comparison: A vision about quality in brand management. Independent Journal of Management and Production, 8(4), 1246–1263. https://doi.org/10.14807/ijmp.v8i4.637 [in English].

deBara, D. (2017). What is brand identity? And how to develop a great one. Vistaprint. https://99designs.com/blog/tips/brand-identity/ [in English].

Grech, M. (2017). Style życia w reklamie [Lifestyles in advertising]. In M. Wszołek (Ed.), Manual – reklama [Manual – advertising] (pp. 243–268). University of Wrocław; Libron. https://bit.ly/49SGFbw [in Polish].

Holoborodko, V. M., & Lesniak, V. I. (2019). Sotsioekolohichni aspekty hrafichnoho dyzainu. Faktor vplyvovosti vizualnoi movy [Socioecological aspects of graphic design. The factor of influence of the visual language]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 2, 13–23 [in Ukrainian].

Horban, O. M., & Bakhrushyn, V. Ye. (2004). Osnovy teorii system ta systemnoho analizu [Fundamentals of systems theory and system analysis]. Humanitarnyi universytet "Zaporizkyi instytut derzhavnoho ta munitsypalnoho upravlinnia" [in Ukrainian].

Kotler, Ph., & Keller, K. L. (2015). Framework for marketing management (6th ed.). Pearson [in English].

Lehenkyi, Yu. H. (2000). Dyzain: kulturolohiia ta estetyka [Design: Cultural studies and aesthetics]. Kyiv State University of Technologies and Design [in Ukrainian].

Systema [System]. (2009). In V. Svirko (Ed.), Slovnyk z dyzainu i erhonomiky [Dictionary of design and ergonomics] (2nd ed.). NTMT [in Ukrainian].

Yudina, N. (2017). Methods of the startup-project developing based on ‘the four-dimensional thinking’ in information society. Marketing and Management of Innovations, 3 , 245–256. https://doi.org/10.21272/mmi.2017.3-23 [in English].

Yur, M. V. (2013). Polimorfizm khudozhnoi movy suchasnoho mystetstva [Polymorphism of the artistic language of modern art]. MIST: Art, History, Modernity, Theory, 9, 285–291 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-01

Як цитувати

Божко, Т., & Чуєва, О. (2024). Іміджевий стиль інформаційних стартапів: засоби втілення. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 7(1), 36–51. https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.1.2024.300919

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ