Штучний інтелект у графічному дизайні: кейс генеративних нейромереж
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.1.2024.300924Ключові слова:
графічний дизайн, дизайн-індустрія, генеративний дизайн, ШІ, генеративні нейромережі, цифрові твори мистецтваАнотація
Мета статті полягає у з’ясуванні ступеню впливу ШІ на графічний дизайн на прикладі операціоналізації нейромереж, які уможливили генеративну графіку, дозволили використовувати високу варіативність параметрів, також регулювати кольорову гаму, контраст та геометричні пропорції об’єктів, що створюються. Методи дослідження. Застосовано емпіричний метод, метод аналізу та синтезу, а також якісні методи дослідження, які зокрема передбачають опрацювання наукових, популярних і веб-джерел, присвячених використанню генеративних мереж і ШІ у графічному дизайні; проаналізовано особливості та функціональні параметри окремих нейромереж у контексті теми статті. Крім цього, поряд з оглядом останніх досліджень, присвячених даній темі, прояснено і взаємозв’язок між експериментально-науковими дослідженнями графічного дизайну сьогодні та розвитком генеративного дизайну як перспективної технології з широкою сферою застосування та методу проєктування функціональних конструкцій графічного дизайну, UI/UX дизайну, анімації тощо. Наукова новизна. В статті вперше представлено комплексний підхід до проблеми застосування ШІ та генеративних нейромереж у графічному дизайні, а також розглянуто, зокрема на прикладі таких нейромереж як DALL-E, DALL-E 2, Stable Diffusion, MidJourney та Craiyon, потенціал, переваги та недоліки конкретних нейромереж під час генерування композиційно-графічних рішень. Висновки. З’ясовано, що генеративні нейромережі є одним із найпопулярніших видів ШІ у дизайн-індустрії у першій чверті ХХІ ст. Такі нейромережі, як DALL-E, DALL-E 2, Stable Diffusion, MidJourney та Craiyon, або професійні програми InDesign чи Illustrator, однозначно стали сьогодні незамінними помічниками для багатьох дизайнерів-графіків, які з їхньою допомогою відтворюють, трансформують і синтезують зображення, варіюють елементи відповідно до потреб користувачів, отримують змогу покращувати і редагувати варіації згенерованих зображень, а також регулювати геометричні пропорції, кольорову гаму і контраст об’єктів, використовувати високу варіативність параметрів.
Посилання
Adobe Sensei empowers you to create – and wow your customers. (n.d.). Adobe. Retrieved February 19, 2020, from https://www.adobe.com/sensei/creative-cloud-artificial-intelligence.html [in English].
Alvarez, I. (2023, April 19). DALL-E and the future of art. Apiumhub. https://apiumhub.com/tech-blog-barcelona/dall-e-and-the-future-of-art/ [in English].
Ambrose, G., Harris, P., & Ball, N. (2020). The fundamentals of graphic design (2nd ed.). Bloomsbury [in English].
Aswal, P. (2022, September 13). AI revolution in design. Indian Institute of Art and Design. https://www.iiad.edu.in/the-circle/ai-revolution-in-design/ [in English].
Brownlee, J. (2019, July 12). 18 Impressive applications of Generative Adversarial Networks (GANs). Machine Learning Mastery. https://machinelearningmastery.com/impressive-applications-of-generative-adversarial-networks/ [in English].
Burnett, S. (2022). The autonomous enterprise: Powered by AI. BCS Learning & Development [in English].
Cook, R., & Sekyeong, K. (2019, October 9–11). Speculating on the future of graphic design in the age of intelligent machines. In S. Colombo, Y. Lim, M. Bruns Alonso, L.-L. Chen, T. Djajadiningrat, L. Feijs, J. Hu, S. Kyffin, E. Özcan, L. Rampino, E. Rodriguez Ramirez, & D. Steffen (Eds.), Design and Semantics of Form and Movement [Conference proceedings] (pp. 262–265). Massachusetts Institute of Technology. https://assets.pubpub.org/op1cyus1/31573861802024.pdf [in English].
Edberg, E., & Beck, L. (2020). Adoption of AI in digital design: A qualitative study about the effects on the profession [Thesis, Jönköping University]. Digitala Vetenskapliga Arkivet. https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1423516/FULLTEXT01.pdf [in English].
Grimes, B. (2022, November 3). What is DALL-E? How it works and how the system generates AI art. Interesting Engineering. https://interestingengineering.com/innovation/what-is-dall-e-how-it-works-and-how-the-system-generates-ai-art [in English].
Holmquist, L. E. (2017). Intelligence on tap: Artificial intelligence as a new design material. Interactions, 24(4), 28–33. https://doi.org/10.1145/3085571 [in English].
Lohvin, A. O. (2021). Typy heneratyvnykh neironnykh merezh [Types of generative neural networks]. Scientific Notes of Taurida National V. I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, 32(1), 1, 103–109. https://doi.org/10.32838/2663-5941/2021.1-1/17 [in Ukrainian].
Meggs, Ph. B., & Purvis, A. W. (2012). Meggs’ history of graphic design (5th ed.). John Wiley & Sons [in English].
Meron, Y. (2022, June 25–July 3). Graphic design and artificial intelligence: Interdisciplinary challenges for designers in the search for research collaboration. In D. Lockton, S. Lenzi, P. Hekkert, A. Oak, J. Sádaba, & P. Lloyd (Eds.), Design Research Society [Conference proceedings]. Design Research Society. https://doi.org/10.21606/drs.2022.157 [in English].
Millington, I. (2022). AI for games (4th ed.). CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781003124047 [in English].
Narayan, R. (2022). Multiply your business value through brand and AI. Business Expert Press [in English].
Nguyen, H. (2023). Impact of artificial intelligence in design [Thesis, LAB University of Applied Sciences]. Theseus. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/804369/Nguyen_Hien.pdf?sequence=2&isAllowed=y [in English].
Nolan, Ch. (2018, 28 August). How machine learning and AI are changing design. Vertical Leap. https://www.vertical-leap.uk/blog/how-machine-learning-and-ai-are-changing-design/ [in English].
Obaid, A. N., & Namah, A. J. (2023). Effectiveness of artificial intelligence in graphic design. Remittances Review, 8(4), 3026–3039 [in English].
O’Brien, F. (2023, July 13). Artificial intelligence and the future of web design. Website Builder Expert. https://www.websitebuilderexpert.com/designingwebsites/artificial-intelligence-and-the-future-of-web-design/ [in English].
O’Donovan, P., Agarwala, A., & Hertzmann, A. (2014). Learning layouts for single-page graphic designs. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 20(8), 1200–1213. https://doi.org/10.1109/TVCG.2014.48 [in English].
Pradeep, A. K., Appel, A., & Sthanunathan, S. (2019). AI for marketing and product innovation: Powerful new tools for predicting trends, connecting with customers, and closing sales. John Wiley & Sons [in English].
Stancioli, A., & Marques, R. F. (2022, June 29). DALL-E 2 artificial intelligence and its impact on design. Aquarela. https://www.aquare.la/en/dall-e-2-artificial-intelligence-and-its-impact-on-design/ [in English].
Walsh, T. (2018). 2062: The world that AI made. La Trobe University Press [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.