Перспективи розвитку дизайну артпакування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.2.2024.315466

Ключові слова:

артдизайн, дизайн упаковки, артупаковка, концептуальність, естетичність, емоційність, мультисенсорність, інноваційність, інтерактивність

Анотація

Стаття присвячена вивченню перспектив розвитку дизайну артпакування та визначенню характерних особливостей зазначеного напрямку. Метою дослідження є аналіз сучасних тенденцій та перспектив розвитку дизайну артупаковки, визначення її ролі у формуванні споживчого попиту та оцінка впливу естетичних і функціональних аспектів на вибір споживача. Методи дослідження передбачають комплексний підхід, зокрема вивчення літературних джерел за темою і дослідження успішних прикладів артупаковки, виконаних студентами магістерської програми «Дизайн візуальних комунікацій» ХДАДМ. Спостереження і тестування прототипів сфокусовані на цілеспрямоване вивчення продукту в середовищі та при взаємодії з користувачем. Наукова новизна дослідження полягає у всебічному аналізі сучасних тенденцій у дизайні артупаковки та виявленні нових підходів до її створення, які враховують дослідження ролі мультисенсорних елементів у формуванні позитивного споживчого досвіду; вивчення інноваційних екологічних матеріалів і технологій, що застосовуються у створенні артупаковки; аналіз впливу соціокультурних факторів на дизайн артупаковки та сприйняття її споживачами; вивчення нових технологій, що дозволяють зробити артупаковку інтерактивною для взаємодії зі споживачами. Висновки. У результаті дослідження було встановлено, що артупаковка відіграє важливу роль у формуванні бренду та підвищенні лояльності споживачів. Доходимо висновку, що гармонійне поєднання естетики та функціональності є ключовим фактором успіху артупаковки; використання інноваційних матеріалів і технологій сприяє створенню унікальних та екологічно чистих продуктів; залучення кількох сенсорних відчуттів підвищує емоційний зв'язок споживача з продуктом; дизайн, що враховує культурні особливості та цінності, краще сприймається споживачами та підсилює ідентифікацію з брендом; інтерактивні елементи підвищують зацікавленість та залученість споживачів, створюючи додаткову цінність продукту. Дослідження виявило перспективи для подальшого розвитку дизайну артупаковки, що базується на інноваційних та креативних підходах, які можуть значно підвищити конкурентоспроможність продукції на ринку.

Біографії авторів

Ван Жуньчжі, Харківська державна академія дизайну і мистецтв

Аспірант

Ольга Ганоцька, Харківська державна академія дизайну і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Adams, S. (2022). Yak dyzain sponukaie nas dumaty, vidchuvaty, diiaty [How design makes us think and feel and do things] (M. Tymchenko, Trans., O. Plaksii, Ed.). ArtHuss [in Ukrainian].

Danylenko, V. Ya. (2005). Dyzain Ukrainy u svitovomu konteksti khudozhno-proektnoi kultury [Ukrainian design in the global context of artistic and project culture]. Kharkiv State Academy of Design and Arts; Koloryt [in Ukrainian].

Heler, S., & Kvast, S. (2019). Hrafichni styli: vid viktoriantsiv do khipsteriv [Graphic styles: From Victorians to hipsters] (O. Zhuravlova & D. Pinchuk., Trans., O. Plaksii, Ed.). ArtHuss [in Ukrainian].

Praslova, V. O. (2019). Art-dyzain v khudozhnomu proiektuvanni [Art design in artistic design]. Current Problems of Architecture and Urban Planning, 53, 110–115 [in Ukrainian].

Sbitnieva, N. F. (2014). Istoriia hrafichnoho dyzainu [History of graphic design]. Kharkiv State Academy of Design and Arts [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-19

Як цитувати

Жуньчжі, В., & Ганоцька, О. (2024). Перспективи розвитку дизайну артпакування. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 7(2), 303–320. https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.2.2024.315466

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ