Графічний та нульовий підходи у гібридних інтерфейсах мобільних додатків
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.8.1.2025.330441Ключові слова:
візуальні комунікації, графічний дизайн, UX/UI дизайн, графічний інтерфейс користувача, мобільні застосунки, компʼютерні технології в дизайні, діджитал-арт, штучний інтелект, цифровий контент, великі мовні моделі, нульовий інтерфейсАнотація
Мета дослідження – визначити, на-скільки інтерфейси мобільних додатків, що використовують великі мовні моделі, на-близилися до нульового інтерфейсу. Дослідження спрямоване на аналіз того, наскільки сучасні мовні моделі сприяють переходу до нульового інтерфейсу та чи можуть вони забезпечити повноцінний користувацький досвід без взаємодії з графічними елементами. Окрему увагу приділено питанням практичної реалізації нульового інтерфейсу в мобільних додатках, характеру збереження графічних елементів та їх функціональної ролі у взаємодії користувачів із системою та штучним інтелектом. Також досліджено перспективи подальшого розвитку нульового інтерфейсу та його помітний вплив на ринок дизайну UX/UI, включаючи можливості викликів та загрози. Методи дослідження включають аналіз наукових та професійних досліджень, присвячених нульовому інтерфейсу та штучному інтелекту. Виявлені принципи нульового інтерфейсу були застосовані під час дослідження трьох мобільних додатків помічників: OpenAI ChatGPT, Microsoft Copilot та Google Gemini. Наукова новизна полягає в комплексно-му аналізі впливу великих мовних моделей на розвиток нульового інтерфейсу шляхом практичного дослідження мобільних додатків, які містять помічників на базі штучного інтелекту, що дозволяє оцінити ступінь інтеграції голосової взаємодії та залежність від традиційних графічних елементів. Вперше здійснено порівняльний аналіз рівня інтеграції нульового інтерфейсу в різних системах, що дозволяє визначити тенденції його розвитку та перспективи застосування його подальшого впровадження. Висновки. Тестування мобільних додатків показало, що всі вони містять елементи нульового інтерфейсу, проте графічний інтерфейс залишається ключовим засобом взаємодії. Мобільні додатки підтримують природний користувацький досвід голосових команд за допомогою штучного інтелекту, але для активації та деактивації голосового режиму необхідно використовувати графічний інтерфейс. Нульовий інтерфейс присутній як додаткова функція, що дублює користувацьку взаємодію на основі традиційних кнопок та полів вводу. Висновки дослідження свідчать, що наразі немає істотної загрози зникнення графічного інтерфейсу та ринку праці її фахівців (UI дизайнерів). Однак для UX дизайнерів зʼявляється новий виклик і можливість застосувати свої вміння, знаходячи ті місця графічного інтерфейсу, які можна спростити шляхом додавання функції нульового інтерфейсу.
Посилання
Cole, A. (2023, October 5). How will AI change the user interface? Techopedia. https://www.techopedia.com/how-will-ai-change-the-user-interface [in English].
Dooley, J. (2025, February 13). Zero UI: How search will evolve in a world without interfaces. Coveo. https://www.coveo.com/blog/what-is-zero-ui/ [in English].
Estefani, J. N. A. (2023, August 1). Zero UI: Redefining the future of human-technology interaction. Raw Studio. https://raw.studio/blog/zero-ui-redefining-the-future-of-human-technology-interaction/ [in English].
Goodman, A. (2015, July 14). Zero UI: The end of a screen-based world. O’Reilly Media. https://www.oreilly.com/pub/e/3465 [in English].
Gupta, M. P. (2018). Google assistant controlled home automation. International Research Journal of Engineering and Technology, 5(5), 2074–2077. https://www.irjet.net/archives/V5/i5/IRJET-V5I5395.pdf [in English].
Guzman, A. L. (2017). Making AI safe for humans: A conversation with Siri. In R. W. Gehl & M. Bakardjieva (Eds.), Socialbots and their friends: Digital media and the automation of sociality (pp. 69–85). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315637228-11 [in English].
Jeong, C. Y. (2017). Jelo UI gisul donghyang [Zero UI technology trends]. Electronics and Telecommunications Trends, 32(2), 37–44 [in Korean].
Lopatovska, I., Rink, K., Knight, I. S., Raines, K., Cosenza, K., Williams, H., Sorsche, P., Hirsch, D., Li, Q., & Martinez, A. (2019). Talk to me: Exploring user interactions with the Amazon Alexa. Journal of Librarianship and Information Science, 51(4), 984–997. https://doi.org/10.1177/0961000618759414 [in English].
Nielsen, J. (1993). Noncommand user interfaces. Communications of the ACM, 36(4), 83–99. https://doi.org/10.1145/255950.153582 [in English].
Nielsen, J. (2023, June 18). AI: First new UI paradigm in 60 years. Nielsen Norman Group. https://www.nngroup.com/articles/ai-paradigm/ [in English].
Pfeiffer, D. (2024, October 9). The dawn of Zero UI: Reimagining user interfaces in the age of AI. Ibi Community. https://community.ibi.com/articles/the-dawn-of-zero-ui-reimagining-user-interfaces-in-the-age-of-ai-r48/ [in English].
Shah, R. (2023). Zero UI to help the elderly [Master’s thesis, Metropolia University of Applied Sciences]. Theseus. http://www.theseus.fi/handle/10024/810269 [in English].
Siva, T. B. (2025, February 15). UI automation and LLM-based automation: Why you need both. Medium. https://medium.com/@b.siva/ui-automation-and-llm-based-automation-why-you-need-both-57cf698fe194 [in English].
Song, Y., Bian, Y., Tang, Y., Ma, G., & Cai, Z. (2024, October 13–16). VisionTasker: Mobile task automation using vision based UI understanding and LLM task planning. In L. Yao, M. Goel, & A. Ion (Eds.), UIST’24: Proceedings of the 37th annual ACM symposium on user interface software and technology. Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/3654777.3676386 [in English].
Sydorenko, T. (2025, February 20). AI is reshaping UI – Have you noticed the biggest change yet? UX Collective. https://uxdesign.cc/ai-is-reshaping-ui-have-you-noticed-the-biggest-change-yet-ee80efcbf8a5 [in English].
Tang, J., Fan, T., & Huang, C. (2025, February 9). AutoAgent: A fully-automated and zero-code framework for LLM agents. arXiv. https://doi.org/10.48550/arXiv.2502.05957 [in English].
Tsai, H.-Y. (2021). The impact of artificial intelligence on sustainable corporate brand: A netnography study of Tesla [Master’s thesis, University of Oulu]. OuluREPO. https://oulurepo.oulu.fi/bitstream/handle/10024/17835/nbnfioulu-202105218084.pdf [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.