Визначники стилістичних характеристик у відеоіграх
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-7951.8.1.2025.330444Ключові слова:
художній стиль, стилістична течія, наративний дизайн, художньо-образні засобиАнотація
Мета публікації полягає у встановленні сукупності визначників, що впливають на створення художньої стилістики майбутніх відеоігор, дослідженні ступеня впливовості кожного з них та обумовлених ними художньо-образних властивостей і характерних стилістичних ознак персонажів та локацій у відеоіграх. Методи дослідження. Застосовано емпіричний, індуктивний та аналітичний методи, що передбачають дослідження впливу сучасних графічних стилістичних течій на сучасні відеоігри. Наукова новизна. Встановлено, що основними визначниками сучасних графічних стилістичних течій у відеоіграх є технічні характеристики, графічні налаштування та просторова структура комп’ютерної гри, що, в свою чергу, впливають на наративну концепцію, рівень деталізації зображень, техніку малювання та колористичне вирішення. В контексті отриманих результатів розглянуто різні типи ігрових рушіїв, графічних налаштувань та варіативні можливості організації просторової структури та проєкцій у відеоіграх. Висновки. Відеоігри, як форма мистецтва, зазнають постійних трансформацій, зумовлених синтезом змін у технологіях та еволюцією естетичних цінностей і стилістичних уподобань як гравців, так і розробників відеоігор. Отже, деталізоване висвітлення всієї сукупності визначників і усвідомлення їхньої впливовості на стилістичні характеристики персонажів та локацій сприяє утворенню стилістичного розмаїття відеоігор і уможливлює його подальший варіативний розвиток. Встановлено, що на стилістичні характеристики персонажів та локацій найбільш по-тужно впливають сучасні графічні технології та властивості ігрових рушіїв. Інтегруючись з наративною концепцією, техніками візуалізації та колірною палітрою гри, ці визначники забезпечують унікальний набір кольорів, форм, текстур, візуальних та анімаційних ефектів, що в сукупності забезпечують певну стилістичну течію в комп’ютерних іграх. Такі течії можуть реалізуватись у піксельній, ілюзорно пласкій, низько або високо полігональній графіці, що дозволяють створити унікальну атмосферу кожної гри та очікувані емоційні враження гравців.
Посилання
Bourg, D. M., & Bywalec, B. (2013). Physics for game developers: Science, math, and code for realistic effects. O’Reilly Media [in English].
Donovan, T. (2010). Replay: The history of video games. Yellow Ant [in English].
Game design tips & tricks: Visual effects. (2023, March 10). CryEngine. https://www.cryengine.com/news/view/game-design-tips-tricks-visual-effects [in English].
Greenberg, C. (1961). Art and culture: Critical essays. Beacon Press [in English].
Herbert, R. L. (1988). Impressionism: Art, leisure, and Parisian society. Yale University [in English].
Kline, S., Dyer-Witheford, N., & De Peuter, G. (2003). Digital play: The interaction of technology, culture, and marketing. McGill-Queen’s University Press [in English].
Koncewicz, R. (2009, April 11). A layman’s guide to projection in videogames. Significant Bits. https://significant-bits.com/a-laymans-guide-to-projection-in-videogames/ [in English].
Luque, R. R. (2012). The cel shading technique. Negotiated Studies: Purple Eyes. https://raulreyesfinalproject.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/12/dissertation_cell-shading-raul_reyes_luque.pdf [in English].
Rollings, A., & Adams, E. (2003). Andrew Rollings and Ernest Adams on game design. New Riders [in English].
Schell, J. (2020). The art of game design: A book of lenses (3rd ed.). CRC Press [in English].
Stokstad, M. (2005). Art history (2nd ed., rev). Pearson Education [in English].
The captivating art of videogames. (2024, November 20). Thames & Hudson. https://thamesandhudson.com/news/the-captivating-art-of-videogames/ [in English].
Totten, C. W. (2014). An architectural approach to level design. CRC Press [in English].
Vizentsolutions. (2025, January 7). The psychology of color in game design: How palette choices impact player experience. HackMD. https://hackmd.io/@Vizentsolutions/rJaEzVcUye [in English].
Westling, J. (2019). HDR and the colorist: How new technology affects professionals in the motion picture industry [Master’s thesis, Dalarna University]. DiVA. http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1330365/FULLTEXT01.pdf [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.