Визначники стилістичних характеристик у відеоіграх

Автор(и)

  • Тетяна Божко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна http://orcid.org/0000-0001-5696-1941
  • Олександра Слюсаренко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-7951.8.1.2025.330444

Ключові слова:

художній стиль, стилістична течія, наративний дизайн, художньо-образні засоби

Анотація

Мета публікації полягає у встановленні сукупності визначників, що впливають на створення художньої стилістики майбутніх відеоігор, дослідженні ступеня впливовості кожного з них та обумовлених ними художньо-образних властивостей і  характерних стилістичних ознак персонажів та локацій у відеоіграх. Методи дослідження. Застосовано емпіричний, індуктивний та аналітичний методи, що передбачають дослідження впливу сучасних графічних стилістичних течій на сучасні відеоігри. Наукова новизна. Встановлено, що основними визначниками сучасних графічних стилістичних течій у  відеоіграх є  технічні характеристики, графічні налаштування та просторова структура комп’ютерної гри, що, в свою чергу, впливають на наративну концепцію, рівень деталізації зображень, техніку малювання та колористичне вирішення. В контексті отриманих результатів розглянуто різні типи ігрових рушіїв, графічних налаштувань та варіативні  можливості організації просторової структури та проєкцій у  відеоіграх. Висновки. Відеоігри, як форма мистецтва, зазнають постійних трансформацій, зумовлених синтезом змін у технологіях та еволюцією естетичних цінностей і  стилістичних уподобань як гравців, так і розробників відеоігор. Отже, деталізоване висвітлення всієї сукупності визначників і  усвідомлення їхньої впливовості на стилістичні характеристики персонажів та локацій сприяє утворенню стилістичного розмаїття відеоігор і  уможливлює його подальший варіативний розвиток. Встановлено, що на стилістичні характеристики персонажів та локацій найбільш по-тужно впливають сучасні графічні технології та властивості ігрових рушіїв. Інтегруючись з наративною концепцією, техніками візуалізації та колірною палітрою гри, ці визначники забезпечують унікальний набір кольорів, форм, текстур, візуальних та анімаційних ефектів, що в сукупності забезпечують певну стилістичну течію в  комп’ютерних іграх. Такі течії можуть реалізуватись у піксельній, ілюзорно пласкій, низько або високо полігональній графіці, що дозволяють створити унікальну атмосферу кожної гри та очікувані емоційні враження гравців.

Біографії авторів

Тетяна Божко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Олександра Слюсаренко, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр дизайну

Посилання

Bourg, D. M., & Bywalec, B. (2013). Physics for game developers: Science, math, and code for realistic effects. O’Reilly Media [in English].

Donovan, T. (2010). Replay: The history of video games. Yellow Ant [in English].

Game design tips & tricks: Visual effects. (2023, March 10). CryEngine. https://www.cryengine.com/news/view/game-design-tips-tricks-visual-effects [in English].

Greenberg, C. (1961). Art and culture: Critical essays. Beacon Press [in English].

Herbert, R. L. (1988). Impressionism: Art, leisure, and Parisian society. Yale University [in English].

Kline, S., Dyer-Witheford, N., & De Peuter, G. (2003). Digital play: The interaction of technology, culture, and marketing. McGill-Queen’s University Press [in English].

Koncewicz, R. (2009, April 11). A layman’s guide to projection in videogames. Significant Bits. https://significant-bits.com/a-laymans-guide-to-projection-in-videogames/ [in English].

Luque, R. R. (2012). The cel shading technique. Negotiated Studies: Purple Eyes. https://raulreyesfinalproject.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/12/dissertation_cell-shading-raul_reyes_luque.pdf [in English].

Rollings, A., & Adams, E. (2003). Andrew Rollings and Ernest Adams on game design. New Riders [in English].

Schell, J. (2020). The art of game design: A book of lenses (3rd ed.). CRC Press [in English].

Stokstad, M. (2005). Art history (2nd ed., rev). Pearson Education [in English].

The captivating art of videogames. (2024, November 20). Thames & Hudson. https://thamesandhudson.com/news/the-captivating-art-of-videogames/ [in English].

Totten, C. W. (2014). An architectural approach to level design. CRC Press [in English].

Vizentsolutions. (2025, January 7). The psychology of color in game design: How palette choices impact player experience. HackMD. https://hackmd.io/@Vizentsolutions/rJaEzVcUye [in English].

Westling, J. (2019). HDR and the colorist: How new technology affects professionals in the motion picture industry [Master’s thesis, Dalarna University]. DiVA. http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1330365/FULLTEXT01.pdf [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-23

Як цитувати

Божко, Т., & Слюсаренко, О. (2025). Визначники стилістичних характеристик у відеоіграх. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 8(1), 49–60. https://doi.org/10.31866/2617-7951.8.1.2025.330444

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ